• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

מכפילים פעילות ב'מרכז ההתגלות'

חסר תקדים. במרכז ההתגלות הפועל בלב העיר באר שבע, קוצרים הצלחה מסחררת בקרב התושבים. למרות הלחץ הכספי הם יוצאים כעת במיזם הכפלה במסגרתו נאספות תרומות לפתיחת בית חב"ד נוסף, הפעם באיזור התיירותי
מכפילים פעילות ב'מרכז ההתגלות'
הרב לוטקין והרב סינגאוי עם הרב דומשלק (משמאל)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

פעמים רבות דברים גדולים מתחילים לא בתור פרויקט של מוסד גדול או ארגון מסודר, אלא דווקא בתור פעולה של יחיד, אשר הולכת ומתפתחת ומגיעה לממדים חדשים של הצלחה. ברוח זו ניתן לראות את דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח בספרו הראשון, לוח 'היום יום' המלקט פתגמים חסידיים לכל ימי השנה: "חסיד אחד או תלמיד אחד כאשר נותן לבו דעתו ונפשו על התורה וחיזוקה, פועל ישועות בעיר גדולה בכל עניני העיר...". 

רואים הצלחה

'מרכז התגלות' הפועל בשכונת נווה זאב בעיר באר שבע, מהערים הגדולות בארץ, הוא סיפור הצלחה. פעילות המרכז מכוונת לכלל האוכלוסייה, אך גם פונה במיוחד לדוברי רוסית. מדובר בפעילות מגוונת, החל מאירועים סביב חגי ישראל במעגל השנה, ועד לעזרה לנזקקים. הפעילות החלה על ידי הרב יגאל לוטקין לפני כ-15 שנים, אליו הצטרף בשנים האחרונות הרב אליהו סינגאוי.

"ברוך השם הפעילות הולכת וגדלה", הם מספרים. "יחד עם הפעילות הנרחבת שהתקיימה עד היום, האפיקים אותם אנחנו מפתחים בתקופה האחרונה הם מניני התפילות לצד שיעורי תורה מגוונים לגברים ולנשים, והמקום כבר נהיה צר מלהכיל את היקף הפעילות ומספר המשתתפים. בברכת הרבי שליט"א מלך המשיח מצאנו מקום גדול ומרווח יותר בשכונה, ובזמן הקרוב נשלים את המעבר אליו, דבר שייתן מינוף חדש לפעילות".

מקום חדש

אולם ב'מרכז התגלות' לא נחים, וכעת מכריזים על הבשורה החדשה החורגת מעבר לגבולות שכונת נווה זאב, אל האזור המכונה בבאר שבע 'העיר העתיקה'. שם, במיקום מרכזי בלב המדרחוב השוקק חיים בכל שעות היממה כמעט, עתיד להיפתח בקרוב סניף חדש של המרכז, אשר ישמש כתובת לכל ענין יהודי ולהפצת בשורת הגאולה של הרבי שליט"א מלך המשיח.

הרב סינגאוי משתף בסיפור 'השגחה פרטית' שהובילה לפתיחת המרכז החדש: "לפני מספר שבועות עלה בדעתי רעיון למיזם חדש מבית 'מרכז התגלות'. צלצלתי לאישיות כלשהי הקשורה לתחום זה, אך במהלך השיחה התברר כי הדבר לא ייצא כרגע לפועל. כאשר רק סיימתי את השיחה, התקשר אליי בעל הבית ממנו אנחנו שוכרים את המרכז. הוא סיפר כי לאחרונה רכש מקום חדש, ותחילה חשב לייעד אותו לצרכים מסחריים, אך כאשר ביקר במקום פנה אליו מישהו ושאל אותו היכן יש בית כנסת באזור, והחליט להירתם למילוי הצורך הרוחני של השכונה ולפתוח במקום בית כנסת. ראיתי בזה סימן מיוחד והחלטנו לצאת לדרך עם הפרויקט הזה".

הדרך לשלום אמיתי

כעת נערכות במקום עבודות שיפוץ נרחבות להתאמה עבור הצרכים העתידיים של הפעילות, תוך שמירה על הייחודיות של המבנה. את המקום יפעיל הרב דניאל דומשלק, שבעצמו זכה להכיר את אור היהדות והחסידות ואת הרבי שליט"א מלך המשיח במסגרת פעילות 'מרכז התגלות'. במשך הזמן הפך לחסיד מן המנין ואף זכה להינשא ולהקים בית בישראל, כאשר הרב לוטקין והרב סינגאוי מלווים ותומכים לאורך כל הדרך.

"מלבד בית חב"ד המכיל בית כנסת ושיעורי תורה, ישמש המרכז החדש גם לפעילות ענפה בנושא של שבע מצוות בני נח", אומר הרב סינגאוי. "המיקום של המרכז בלב המדרחוב והעיר העתיקה – אזור בו מבקרים תיירים רבים – הוא כר נרחב לפעילות בנושא החשוב. זוהי הזדמנות לפרסם גם לאומות העולם את החוקים והמצוות אותם הם מחויבים לשמור, שהם הדרך להשגת שלום וטוב אמיתי עבור העולם כולו, דבר שיתרחש בהתגלותו הקרובה של הרבי שליט"א מלך המשיח".

בימים אלו מתקיים קמפיין גיוס המונים לטובת 'מרכז התגלות' ולמען פתיחת המקום החדש. להשתתפות: www.charidy.com/merkazh או במספר טלפון 058-7490770.  

 
 

תובנות שהובילו למסקנה: המשיח כבר כאן

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...