• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

בית חב"ד בלב ה'מיין בזאר'

ראינו שיש אנשים שמגיעים לבית חב"ד לסעודת שבת או חג, ופשוט מסתובבים ויוצאים כי לא מצאו כיסא פנוי, והחלטנו כי חייבים לשנות את המצב, ולהביא לכך שבית חב"ד יהיה במקום יפה ומרווח. הרב עקיבא סודרי בריאיון לשיחת הגאולה על המבנה החדש שעומד להבנות בדלהי
בית חב"ד בלב ה'מיין בזאר'
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחד מסימניו של מלך המשיח אותם כותב הרמב"ם, הוא שמדובר ביהודי שעושה כל מאמץ לקרב את עם ישראל לדרך התורה והמצוות, אלו שעדיין אינם שומרים מצוות – שיתחילו בכך, ואצל אלו שכבר שומרים ומקפידים – לעורר על פרטים שעדיין דורשים תיקון ושיפור.

בהזדמנות מסוימת כאשר זכה הרב גוטניק מאוסטרליה לפגישה אישית – 'יחידות' – אצל הרבי שליט"א מלך המשיח, הוא שאל על כך: כיצד יכול אדם אחד לקרב את עם ישראל שמפוזר בכל רחבי העולם? והתשובה שקיבל היא, שכמובן מלך המשיח שולח שליחים לעשות זאת בשמו, וכך למעשה נחשב שהוא מקרב כל יהודי ויהודי, מכיוון שפעולות אלו נעשות בשמו.

מקום לכל יהודי

בדורנו ידוע, שבכל רחבי העולם ניתן למצוא בתי חב"ד, ולקבל בהם את המענה לכל עניין יהודי. אחד מבתי חב"ד אלו שוכן מזה כ-30 שנה בהודו, באזור ה'מיין בזאר' שבעיר הבירה דלהי. הודו היא כבר מזמן יעד נפוץ בטיולים ומסעות של רבים, אשר מבקשים להתנתק קצת מהוויי החיים המערבי האינטנסיבי ולצאת 'לנקות את הראש' במזרח הרחוק. עבור רבים מהם, היעד הראשון מיד לאחר הנחיתה הוא ה'מיין בזאר' המפורסם – אזור צפוף והומה אדם השוכן בליבה של דלהי. בדרך כלל לאחר שהיה קצרה והתארגנות, יוצאים מכאן להמשך הטיול ברחבי הודו הענקית.

"בדיוק במקום זה אנחנו מחכים להם", אומר הרב עקיבא סודרי מבית חב"ד בדלהי. "אנחנו מספקים למטיילים הרבים שנכנסים אלינו מקום לשבת ולהניח את התיק, ארוחה חמה, אפשרות ליצירת קשר עם ההורים בארץ, והעיקר – הנחת תפילין ומידע על הרבי שליט"א מלך המשיח, בתוספת חיוך וחיבוק חם".

מפגש ראשוני ומכריע

"בית חב"ד שלנו מתאפיין בפעילות מאוד דינמית ובלתי צפויה, במהלך יום רגיל נכנסים אלינו מאות מטיילים", מספר הרב סודרי. "בשל התנאים המחפירים השוררים ב'מיין בזאר' הסואן והצפוף, אנשים רבים מחפשים את בית חב"ד אפילו רק כדי למצוא אי של שפיות ופינה של שקט. כמובן שזו רק ההתחלה.

עבור רבים מהאורחים, הכניסה לבית חב"ד היא המפגש הראשון בחייהם עם היהדות, זהו רגע קצר אך מכונן שמותיר רושם ויוצר שינוי לכל החיים".

בית חב"ד דלהי עבר במהלך השנים גלגולים רבים. הוא החל לפעול מתוך חדר שכור בתוך 'גסט-האוס' קטן (מלון אורחים פשוט) ואירח את המטיילים הרבים בצפיפות רבה אך מכל הלב, כשהוא מאוייש בתורנות על ידי תלמידים מישיבת חב"ד המרכזית ב-770 שבניו יורק. לפני כ-15 שנים עבר להתגורר במקום השליח הרב שמואל שארף, ואף שכר בנין עבור בית חב"ד, אך במהלך ביקור בארץ בתקופת מבצע 'עמוד ענן' נהרגה אשתו מירה מפגיעה ישירה של רקטה. הרב עקיבא סודרי ומשפחתו התגייסו ונטלו על עצמם את המשך השליחות במקום, בברכת הרבי שליט"א מלך המשיח.

כל תרומה משמעותית

"ראינו שיש אנשים שמגיעים לבית חב"ד לסעודת שבת או חג, ופשוט מסתובבים ויוצאים כי לא מצאו כיסא פנוי, והחלטנו כי חייבים לשנות את המצב, ולהביא לכך שבית חב"ד יהיה במקום יפה ומרווח שיכיל את כל המוני המטיילים. בניסים ממש מצאנו הזדמנות מדהימה – שטח רחב ידיים על הרחוב הראשי – ויצאנו בפרויקט לבנות בנין מתאים לבית חב"ד".

בימים אלו מתקיים קמפיין גיוס המונים לטובת השלב האחרון בבניה, כדי שעד חודש החגים הבנין החדש כבר יעמוד על תילו וישמש את הפעילות הברוכה. הרב סודרי פונה בקריאה: "הצטרפו אלינו ותנו יד כדי שנוכל לעמוד ביעד. העזרה של כל אחד ואחת היא משמעותית מאוד, ובזכות התרומה שלכם יקום בית של מצוות ומעשים טובים, לזירוז הגאולה ולקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח תיכף ומיד ממש".

לתרומה ושותפות: www.charidy.com/delhi/770

7,770 קופות צדקה שמקרבות את הגאולה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...