• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

7,770 קופות צדקה שמקרבות את הגאולה

בחור צעיר תלמיד ישיבת תומכי תמימים המרכזית ב770, פתח ביוזמה חברת תקדים במסגרתה יוחלקו אלפי קופות צדקה המעניקות שמירה הגנה והצלה. כל הפרטים על היוזמה המבורכת
7,770 קופות צדקה שמקרבות את הגאולה
הרב טוביה גינזבורג (משמאל) בפעילות בדוכן
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אחד הפתגמים המפורסמים ביותר בקשר לגאולה הוא "גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה", המופיע בתלמוד במסכת בבא בתרא. מצוות הצדקה, שגם נכללת בעשרת 'מבצעי המצוות' של הרבי שליט"א מלך המשיח, ניחנה בסגוליות מיוחדת להבאת הגאולה. בהזדמנות מסוימת אף התבטא הרבי שליט"א מלך המשיח כי יתכן שהדבר היחיד שנותר להבאת הגאולה אינו אלא נתינת מטבעות אחדות לצדקה... אם כך מובן כי ישנה חשיבות מיוחדת להשפיע על יהודים לתת צדקה.

גם הגוי מסייע

'מבצע צדקה' גדול במיוחד יצא לפועל לאחרונה בדוכן חב"ד הניצב במנהטן, ברחוב 72 על פינת שדרת הברודווי. הצוות המפעיל את הדוכן מורכב מתלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית של חב"ד, ואצלם 'ללכת בגדול' כבר הפך לדפוס פעולה קבוע. 

הרב טוביה גינזבורג, שניהל את הפעילות במקום במשך כמה שנים, משתף ברקע כללי על הפעילות במקום:

"בשלב מסוים החלטנו להגדיל את הפעילות במקום ופתחנו עוד ארבעה דוכנים, נוסף על השניים שהיו קיימים לפני כן. את הציוד שכלל שולחנות מתקפלים וחפצים נוספים השארנו לאחסון בחדר מדרגות של אחד הבנינים באזור. 

לאחר שראינו כי הציוד נעלם מהמקום, פנינו לבקש ברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש', וביקשנו להיפגש עם מנהל הבנין שאינו יהודי. הסברנו לו את חשיבות הפעילות שלנו, והוספנו כי אנחנו פונים לא רק ליהודים אלא גם לגויים בקריאה לשמור את שבע מצוות בני נח. הוא הבין זאת, והקצה לנו חדר עבור אחסון הציוד בקומת המרתף של הבנין".

השוטרים וויתרו

פתרון האחסון אכן הועיל מאוד, בשל היקף הפעילות בדוכן – מידי שבוע מחולקות כ-500 ערכות של נרות שבת קודש, בחנוכה מחולקות אלפי חנוכיות, בפורים כ-1,000 משלוחי מנות, ולקראת חג הפסח 2,000 ערכות של מצה שמורה עבור ליל הסדר. אולם הפעילים הנמרצים לא הסתפקו בפעילות השוטפת וחשבו כיצד עוד ניתן להתרחב. "הבחנו כי בפינת הרחובות עומדים קירות חשופים והחלטנו לנצל זאת", מספר הרב גינזבורג. "הדפסנו בסין שלטי משיח גדולים באורך של 15 מטר עם קריאה להנחת תפילין, מקום מיוחד לזמן הדלקת נרות שבת המתעדכן מידי שבוע, וכמובן תמונת הרבי שליט"א מלך המשיח ומסר מיוחד על הגאולה. השלטים הפכו לנושא מדובר והעוברים ושבים ברחוב היו עוצרים ומצלמים זאת. כאשר הגיעו שוטרים וביקשו להסיר את השלטים, השבנו כי בדקנו את הנושא ומבחינת החוק אין בכך כל בעיה. הם וויתרו על דרישתם, והתכבדו בסוכריות מהדוכן"...

הצלחה בזכות המשיח

בדיון בין הפעילים מה עוד ניתן להוסיף, עלה רצונו של הרבי שליט"א מלך המשיח כי בכל בית או עסק יהודי תהיה קופת צדקה. כאשר הם רכשו 50 קופות לחלוקה וראו כמה מהר הן אזלו, הבינו כי צריך להזמין כמות גדולה יותר. כמה גדולה? הם העלו את הכמות שוב ושוב עד שהגיעו ל-770 קופות.

הרב גינזבורג מספר: "ניגשתי לחסיד מסוים כדי לבקש את שותפותו. הוא שאל כמה קופות אנחנו רוצים, תחילה השבתי 770, אך בהחלטה של רגע נקבתי בכמות גבוהה הרבה יותר – 7,770 קופות צדקה! ברוך השם הוא הסכים לממן את העלות, הת' מענדי איתן מצוות הפעילים דאג לתיאום הייצור בסין ולמשלוח למרכז חב"ד העולמי בניו יורק, ובימים האחרונים החלו בהפצת אלפי הקופות עליהן מתנוססת תמונת הרבי שליט"א מלך המשיח וההכרזה 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד'. לאורך כל הפעילות אנו רואים כי כאשר הולכים בכוחו של הרבי שליט"א מלך המשיח, זוכים להצלחה מיוחדת, ובעזרת השם כך נמשיך עד להבאת הגאולה האמיתית והשלמה מיד ממש".  

רוח של גאולה בשידורי הרדיו

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...