• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

רוח של גאולה בשידורי הרדיו

מידי שבוע משדר הרב קותי מיודובניק תוכנית ברדיו 'התחנה' הצפוני, בה הוא מגיש נקודת מבט מיוחדת על פרשת השבוע לאור שיחותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח, ומקבל פידבקים נלהבים מציבור המאזינים
רוח של גאולה בשידורי הרדיו
הרב קותי מיודובניק בהגשת התכנית
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחת הפעולות הראשונות להפצת יהדות בדור האחרון באמצעות חידושי הטכנולוגיה, החלה כבר לפני עשרות שנים, עם שידורם ברדיו של שיעורים בתניא – ספר היסוד של חסידות חב"ד. פעולה זו כמובן התבצעה בעידוד ישיר של הרבי שליט"א מלך המשיח, בהתאם לגישה הכוללת לפיה כל דבר שנברא בעולם כולל חידושי הטכנולוגיה נועדו למעשה לשם מטרה אחת – להרבות בכבודו של הקדוש ברוך הוא בעולם, כמו שנאמר בפרקי אבות: "כל מה שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו, לא בראו אלא לכבודו".

מאז הלכו הפעולות להפצת היהדות ובשורת הגאולה וכבשו כל תחום אפשרי במדיה ובפלאי הטכנולוגיה שהשתכללו מאז פי כמה וכמה, אך יחד עם זאת לא הוזנח מקומם של שידורי הרדיו, וקולה של היהדות ומסורת ישראל ממשיך להישמע מעל גלי האתר, ובכך מביא לציבור גדול של מאזינים את הערכים אותם הם מחפשים, ואת הבשורה והנבואה על הגאולה הקרובה.

ללמוד וליישם

אחת התוכניות המיוחדות הנשמעות ברדיו, היא 'תחנת רוח' של הרב קותי מיודובניק המשודרת ברדיו 'התחנה' (FM 101.5) מידי יום שישי בשעה 14:00. "הרעיון של התוכנית הוא להביא את פרשת השבוע לחיי היום יום", אומר הרב קותי. "אני מכין מראש את החומר לשידור מתוך השיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח על פרשת השבוע, לרוב על פי שיחות 'דבר מלכות', במיוחד בהן מוסבר הקשר של הפרשה לגאולה, וכיצד אנו יכולים לראות זאת בחיינו וכן באירועים המתרחשים בעולם".

בעת השידור הוא אכן מקפיד לקשר את הדברים למישור המעשי, כדי שהמאזינים יוכלו לצאת עם מסר ברור – מה אפשר ללמוד מפרשת השבוע וליישם באופן פרקטי. הפורמט הזה התברר כמוצלח, והרב קותי מספר על תגובות רבות שהוא מקבל מאת המאזינים, עם פידבקים חיוביים על התוכנית המרתקת.

כך אמר הרב ברדיו...

התוכנית נולדה בעצם מתוך ההיכרות הארוכה שלו עם הנהלת התחנה, בתור מי שמנהל את פעילות חב"ד באזור התעשיה 'תפן' כבר קרוב לשני עשורים. במהלך הפעילות במקום היה מגיע גם למשרדי התחנה ולאולפן השידורים, ונפגש עם השדרנים והצוות להנחת תפילין ועוד. בהמשך הוזמן כמה פעמים להשתתף בתוכניות שונות, עד להצעה לשדר תוכנית שבועית קבועה, והוא מבקש להודות על כך ליו"ר הדירקטוריון שי בן מאור ולמנהל התחנה אסי לביא.

הרב קותי משתף באפיזודות שהמחישו לו את השפעת התוכנית: "בתקופה שלפני ראש השנה והחגים שבעקבותיו נתקלתי בקשיים להתמיד בשידור מידי שבוע, וכבר התחלתי להתלבט האם להמשיך בכך. באותם ימים העברתי הרצאה לנשים באחת מערי הצפון, ובתוך הדברים הזכרתי כי בימים אלו של חודש אלול יש לבדוק את המזוזות. אחת הנשים סיפרה כי היא אכן שלחה כבר את מזוזות ביתה לבדיקה כי כך שמעה בתוכניתו השבועית של הרב קותי ברדיו. חייכתי ואמרתי כי זה אני... פעם נוספת שנחשפתי להשפעת התוכנית הייתה כאשר סיפרתי בשידור כי אני נוסע לרבי שליט"א מלך המשיח והצעתי למאזינים לשלוח אליי שמות אותם אזכיר לברכה. גם צוות התחנה הופתע מכמות השמות שזרמו לאולפן באותם רגעים".

מחפשים גאולה

"התוכנית הזו עושה טוב להרבה אנשים", אומר הרב קותי, "כי דווקא במציאות של היום יש רבים שמחפשים עולם טוב, עולם של גאולה, והם מקבלים את זה בפינה השבועית הזו שמעניקה נקודת מבט מיוחדת על פרשת השבוע, דרכה ניתן לראות את ההתקדמות של העולם לגאולה. אני מקווה ובטוח שזו זכות נוספת שתגרום לנו לזכות לגאולה השלימה ולקבל את פני הרבי שליט"א מלך המשיח בקרוב ממש".  

מלך המשיח חי ומעודד בחוצות הערים

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...