• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

להפיץ את בשורת הגאולה גם ברוסית

כ-15% מהאוכלוסייה בישראל הינם דוברי רוסית. מכיוון שכך, הפך באופן טבעי העלון "Время Мошиаха" (ימות המשיח - המקביל לעלון "שיחת הגאולה" בעברית) למוצר הפצה בסיסי. בשנה האחרונה קיבל העלון עיצוב חדש, והחל להיות מופץ ביתר שאת בריכוזים של דוברי רוסית
להפיץ את בשורת הגאולה גם ברוסית
עלון 'ימות המשיח' ברוסית
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחד המאפיינים של זמן הגאולה היא העובדה כי אז ישוחחו הכל בשפה אחת, כמו שתיאר זאת הנביא צפניה: "אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם השם לעבדו שכם אחד". כלומר, לא רק בני ישראל אלא אף אומות העולם ידברו בלשון הקודש. בינתיים בזמן שחולף עד לקיומו של ייעוד זה, יש צורך בשימוש בשפות שונות כדי להפיץ את תכני היהדות ובמיוחד את בשורת הגאולה של הרבי שליט"א מלך המשיח לכל אנשי הדור, גם לאלו שאינם דוברים את לשון הקודש.

עלון שבועי

אחת השפות בה מורגש ביותר צורך זה היא השפה הרוסית, מכיוון שישנם יהודים רבים בעולם הדוברים את השפה הזו, ובמיוחד בארץ ישראל אליה נקבצו ובאו רבים ממדינות ברית המועצות לשעבר. גם בימים אלו נמצאת אוכלוסיית דוברי הרוסית בישראל במגמת עלייה, בשל הפליטים הרבים שהגיעו מאז פרוץ המלחמה באוקראינה. מדדים שונים מצביעים על כך שבשלושת החודשים האחרונים עלו לארץ כ-15,000 איש דוברי רוסית. כל אלו ממתינים להתוודע לנבואת הגאולה של הרבי שליט"א מלך המשיח.

כבר קרוב לעשרים שנה שקיים כלי רב השפעה המסייע להפצת בשורת הגאולה בקרב דוברי רוסית ולפעילות יהודית בכלל בציבור דוברי השפה. מדובר בעלון 'ימות המשיח' (Время Мошиаха) שיוצא לאור מידי שבוע על ידי הרב שלום לוגוב, מנהל moshiach.ru – פורטל החדשות והתוכן היהודי בשפה הרוסית באינטרנט.

התעוררות חדשה

"העלון החל לצאת בעקבות הצורך שנוצר בשטח", מספר הרב לוגוב. "מידי שבוע הייתי מכין עלון של דף אחד עם כתבות ותוכן מהאתר, ובהמשך זה גדל לפורמט של ארבעה עמודים. תקופה מסוימת היינו מדפיסים ומפיצים את העלון, אך רוב הזמן העלון היה נשלח מידי שבוע לרשימת תפוצה, כאשר חלק מהפעילים שקיבלו את הקובץ הדפיסו וחילקו את העלון בעצמם במסגרת הפעילות עם דוברי רוסית בעיר המגורים שלהם. רבים מהם היו מקבלים מותאם אישית עם הפרטים שלהם, מספר הטלפון והכתובת של בית חב"ד המקומי, וכדומה".

לפני כשנה, בהמשך להתחדשות העלון השבועי של ימות המשיח – 'שיחת הגאולה', עבר גם עלון 'ימות המשיח' ריענון ומתיחת פנים. הקוראים שמחו לגלות כי העלון קיבל עיצוב חדש ומודרני, והחל לצאת באיכות גבוהה ובצבע מלא מידי שבוע. השינוי המבורך הביא להתעוררות חדשה בקרב שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח ומפיצי בשורת הגאולה לקהל דוברי הרוסית, ורבים ביקשו לקבל את העלון המחודש מידי שבוע.

ביוזמת תלמידי ישיבת 'תומכי תמימים' חב"ד בראשון לציון, מזה תקופה שהעלון מודפס מידי שבוע ומחולק במסגרת הפעילות השבועית בעיר, ובכלל באזור המרכז. כמות נוספת מההדפסה נשלחת למרכז חב"ד העולמי 770, שם קיים ביקוש גבוה לעלון בשל מספרם הרב של היהודים דוברי רוסית המתגוררים בניו יורק. 

הציבור מחכה

"העלון נמצא כעת במגמת גדילה", אומר הרב לוגוב. "עבור שלוחים ופעילים המעוניינים בחומר איכותי ברוסית לחלוקה, יש כעת הזדמנות לקבל את העלון במחיר מסובסד. אנחנו כעת עובדים על הגדלת כמות המנויים והמפיצים, כך שנוכל לגדול אך יחד עם זאת לשמור על מחיר נמוך. צריך לזכור כי ישנו ציבור גדול מאוד שזקוק לעלון הזה, כדי שיוכל לקבל אינפורמציה יהודית בסיסית, ובמיוחד את בשורת הגאולה. הרבי שליט"א מלך המשיח מתגלה תיכף ומיד ממש, ועלינו מוטל החיוב לדאוג לכך שכולם כולל כולם יהיו מוכנים לכך, ויוכלו לקבל את פניו כראוי מתוך שמחה וטוב לבב".

לפרטים והזמנות ניתן לפנות לטלפון: 058-3263652. או לוואטסטפ: 1-856-8434572+. לקבלת העלון בפורמט PDF מידי שבוע: 052-6883143.  

מפגן יהדות וגאולה בתהלוכות מסביב לעולם

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...