• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

האופנים שכבשו את תל אביב

שני ילדים בגיל בר מצווה החליטו לעשות מעשה ולהביא את בשורת הגאולה למאות אלפי תושבי הערים ראשון לציון, בת ים ותל אביב. בחסות חב"ד סנטר בקניון הזהב של הרב אילן חיון יצאה שיירה האופניים שכשה את הלבבות
האופנים שכבשו את תל אביב
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

זוג נערים בגילאי בר מצווה, החליטו להעניק מתנה ייחודית לרגל י"א ניסן, וארגנו שיירת אופניים שהביאה לאלפים את בשורת הגאולה. ביום ו' בניסן, יצאה שיירה ענקית, שכללה שישים זוגות אופניים, עליהם רכבו צעירים מגיל 11 ועד 16, כשהם מפתיעים את תושבי הערים, במסר הייחודי במראה עליו אי אפשר לפסוח.

ה'תמימים' לוי יצחק חיון ושניאור זלמן קליימן, בעצמם בגיל בר מצוה ועדיין לומדים בתלמוד-תורה, אך כשהתקרב יום הולדתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, חשבו על המיזם, כמתנה חסידית במסגרת הפעולות שנעשו בכל רחבי העולם לרגל המאורע.

120 גלגלים לגאולה

למבצע קדם חודש ימים של הכנות, שכללה איסוף משאבים ופרטי טכניים רבים המתחילים בשכירת האופניים. לכל זוג אופניים הוצמד דגל משיח צהוב ובוהק, ושלט "120 גלגלים חוגגים למלך המשיח". כל רוכב לבש אפוד זוהר עם הכיתוב "120 גלגלים לקבלת פני משיח צדקנו".

על ההפקה הלוגיסטית, פרש את חסותו הרב אילן חיון, מנהל חב"ד סנטר בקניון הזהב (אביו של לוי), שסיפק את כל המטריה הביצועית לרעיון שאמנם בתחילה נראה היה כתלוש מהמציאות, אך בעבודה קשה, קם הדבר ונהיה.

"לאורך כל השנה אני מסייע בפעילות בית חב"ד של אבי, מספר לוי, כאן אנחנו דואגים שכל יהודי ישמע על בשורת הגאולה של הרבי שליט"א מלך המשיח. הפעם הרגשתי שיש צורך לעשות משהו מיוחד כדי להביא, ימים ספורים לפני י"א בניסן, את המסר לאלפים רבים.

ב"ה, זכינו להביא את הרעיון לכדי גמר, ואנו בטוחים שבכך גרמנו נחת רוח רבה לרבי שליט"א מלך המשיח ובעיקר זירזנו את התגלותו", הוסיף.

במקום ההיסטורי

הרוכבים הגיעו מישיבות חב"ד, שבימי חודש ניסן לא מתקיימים בהם הלימודים, כששישים מתוכם, מחליטים לעצור את שגרת יומם ולצאת למסע שארך מספר שעות.

השיירה החלה את דרכה מול בית חב"ד בקניון הזהב בראשון לציון, לעבר הטיילת ליד חוף הים בעיר. משם התקדמו הרוכבים אל בת ים, שם עצרו לאמירת 12 הפסוקים ו'יחי אדוננו'. לאחר מכן המשיכו אל יפו, גם שם נעצרו לאמירת 12 הפסוקים. בחלק האחרון הגיעו הרוכבים לתל אביב ועצרו במיקום מיוחד - ברחבה בטיילת, שם נשא הרבי הריי"צ מאמר חסידות בפני הקהל, בביקורו בארץ הקודש, לפני למעלה מתשעים שנה. כל עצירה שכזו כללה כמובן חלוקת כרטיסי משיח ועלוני שיחת הגאולה והנחות תפילין לעוברים והשבים. משם המשיכה השיירה דרך הטיילת בתל אביב, לאיצטדיון בלומפילד.

התגובות בשטח היו נלהבות ביותר. רבים עצרו כדי לשמוע מה יש בפי ה'תמימים' לספר, המראה הייחודי לא מותיר איש אדיש, רבים מצטרפים להכרזות הפסוקים וקריאות "יחי המלך המשיח" מלוות את הנוסעים בכל מקום אליו הם מגיעים.

אזיקונים משמים

רגע מיוחד נרשם, כאשר בשלב מסויים בעקבות הרוחות והרכיבה הממושכת, חלק מהדגלים השתחררו מהמוט עליו היו תלויים. אחד הנוסעים משחזר את אותו רגע: "עמדו מתחת לאחד הגשרים, כשאנו לא יודעים מה לעשות. היינו צריכים אזיקונים כדי לחבר את הדגלים בחזרה, אך אלה לא היו ברשותנו. באותו רגע, כמו מלאך משמים, נעמד אדם שאיננו מכירים וצעק לאחד הבחורים 'ישורון, הנה אזיקונים בשביל הדגלים', כשהוא משליך אריזה שכזו. הבחור לא ידע מי הוא אותו אדם מסתורי, וכך גם כולנו לא הבנו מאיפה הוא בכלל ידע על הצורך...

המארגנים מציינים כי עדיין נותר לכסות חלק גדול מעלות השיירה. ניתן להעביר תרומות באמצעות 'ביט' למספר: 050-7770-769.  

בפומבי: עושים סדר בדרך לגאולה

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...