• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

החיים החסידיים שהחלו משיעורי הכימיה

הוא לא חלם שאי פעם ישמור תורה ומצוות, אבל תגלית אליה נחשף במהלך לימודי הכימיה באוניברסיטה גרמה לו להתחיל לשמור מצוות, עד שלבסוף הפך לחסיד של הרבי שליט"א מלך המשיח. סיפורו האישי של יעקב מינס
החיים החסידיים שהחלו משיעורי הכימיה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחד מהיסודות המובאים בתורת החסידות, הוא חידושו של הבעל שם טוב כי העולם מונהג על ידי הבורא באופן של 'השגחה פרטית', כלומר כל פעולה, ולו הקטנה ביותר, המתרחשת בעולם, נעשית ביוזמתו ובהכוונתו המלאה של הקדוש ברוך הוא. כאשר מודעים לכך, ניתן לראות זאת על כל צעד ושעל. במיוחד העוסקים בתחומי המדע השונים יכולים להעיד כיצד גם דרך פרטי הבריאה הקטנים ביותר ניתן להיווכח בהנהגתו של הבורא ולגלות את כבודו בעולם.

תגלית שהשפיעה

מסתבר כי לעיתים המדע עצמו ותגליותיו השונות מניעים לפעולה מעשית בשמירת התורה והמצוות, ומהווים את הגורם להתקרבות אל היהדות ולהתחיל לחיות חיים של גאולה. כך קרה עם ר' יעקב מינס, כימאי וחסיד חב"ד מבאר שבע. "אני מגיע מבית לא דתי, ולא שמרנו תורה ומצוות באופן מלא", הוא מספר. "כך עברו עליי כל שנות נעוריי, כולל השירות הצבאי והטיול שאחריו להודו. כאשר חזרתי לארץ עברתי לירושלים והתחלתי ללמוד באוניברסיטה העברית בגבעת רם. הושפעתי מעצם השהות בעיר הקודש, ובנוסף העיסוק במדעים ולימודי הכימיה עצמם הפגישו אותי עם מושגים כמו האטום והחלקיק האלוקי, דברים שגרמו לי להתחיל לחשוב מחדש".

באותה תקופה גילה כי בעת אכילת בשר הנחשב למאכל 'כבד', הקיבה מפרישה חומרים חומציים כדי להצליח לעכל את המאכל, מצב שאינו מתאים ורצוי לעיכול מאכלים חלביים הנחשבים קלים ויסודיים. הוא התפעל מההתאמה לאיסור המופיע בתורה על אכילת בשר בחלב, והחליט להתחיל לשמור על כך. "ביקשתי מאימי שכאשר היא מכינה 'מוסקה' בשרית, שלא תוסיף מלמעלה גבינה צהובה. היא לא הבינה מדוע אבל כיבדה את רצוני, והניחה גבינה רק על חצי התבשיל המיועד עבורה, אך לא על החצי שהכינה לי"...

היהודי המושלם

הצעד המעשי הבא עבורו בתורה ומצוות היה כאשר החליט להתחיל להניח תפילין. "לקחתי איתי מהבית לאוניברסיטה זוג תפילין שקיבלנו פעם כשי מצה"ל. רציתי להניחן במקום שקט בו לא יציקו לי בשאלות שונות, ומצאתי פתרון 'אידיאלי': מידי יום הייתי נכנס לאחד מתאי השירותים, סוגר את מכסה האסלה ומסדר יפה את התפילין. לאחר הנחת התפילין וקריאת שמע הייתי מקפל ומכניס חזרה לתיק, ויוצא מהשירותים בלי שאף אחד יטריד אותי בשאלות"...

תקופה קצרה ביותר לאחר שהתחיל להניח תפילין, נפגש לראשונה עם אשתו לעתיד. זמן לא ארוך לאחר שהכירו היא הבחינה אצלו בארנק בתמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח שקיבל פעם. "מה זה"? תמהה באוזניו, והוא, שבעצמו לא מוצא הסבר מדוע שם בארנק תמונה של 'רב', ענה לה במפתיע "זהו היהודי המושלם".

כימאי חסידי

העובדה כי אשתו הגיעה מבית דתי הקלה עליו, והוא החל לשמור שבת יחד איתה. לאחר החתונה הם נסעו לטיול בהודו, ובחזרה לארץ עברו להתגורר בבאר שבע, שם פגש חסידי חב"ד שהשפיעו עליו ועל התקדמותו לחיים חסידיים, ביניהם הרב יוחאי טוויטו איתו למד, והרב משה דיקשטיין, אצלו התוודע להכנסת אורחים שגרמה לו להתפעל. כאשר רצו לעבור דירה לשכונה אחרת, כתב לראשונה לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות האגרות קודש, וקיבל מענה ברור: "משנה מקום – משנה מזל, לטובה ולברכה".

כיום הוא עובד ככימאי במחלקת מחקר ופיתוח באחת החברות הגדולות במשק, ובמקביל מנהל בית חסידי. יחד עם אשתו הם כבר יוזמים ומארגנים בעצמם פעילות של הפצת יהדות וחסידות כמו שיעורים ועוד. "הרבי שליט"א מלך המשיח אומר כי כיום השער לכל הדברים הוא לקבל פני משיח. עלינו לדרוש גאולה לא כי כך כתוב, אלא מתוך הרגשה אישית. זה עצמו יסייע לנו לפקוח את העיניים ולראות זאת תיכף ומיד ממש".

מאוקראינה תצא תורה והוראה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...