• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

להניח תפילין אצל הילאל ומוחמד

באף אחת מנבואות הגאולה בתנ"ך לא נאמר כי יבוא יום בו אומות העולם יפתחו עמדות להנחת תפילין כדי לזכות את בני ישראל במצווה חשובה זו. ככל הנראה, זו כבר התרחשות השייכת לחלוטין לדור הגאולה בו אנו נמצאים.
להניח תפילין אצל הילאל ומוחמד
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

להניח תפילין אצל הילאל ומוחמד

באף אחת מנבואות הגאולה בתנ"ך לא נאמר כי יבוא יום בו אומות העולם יפתחו עמדות להנחת תפילין כדי לזכות את בני ישראל במצווה חשובה זו. ככל הנראה, זו כבר התרחשות השייכת לחלוטין לדור הגאולה בו אנו נמצאים.

שיחת הגאולה 1329

רבים מבין ייעודי הגאולה הנאמרו בספרי הנביאים, עוסקים במצבם ותפקידם של אומות העולם בימות המשיח. מן הידועים שבהם הוא הפסוק "וְהָיוּ מְלָכִים  אמְֹנַיִךְ וְשָׂרוֹתֵיהֶם מֵינִיקתַֹיִךְ...", המספר כי נכבדי שרי העמים ישרתו את בני ישראל. מפורסמת לא פחות היא הנבואה "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת", לפיה ינטשו הגויים את דרך המלחמות, ויסבו את כלי הנשק לעבודת האדמה.

על נבואה זו אף העיד הרבי שליט"א מלך המשיח כי כבר החלה להתקיים, כפי שניתן לראות באירועים שונים בעולם בשנים האחרונות.

אולם עם כל זאת, באף אחת מנבואות הגאולה בתנ"ך לא נאמר כי יבוא יום בו אומות העולם יפתחו עמדות להנחת תפילין כדי לזכות את בני ישראל במצווה חשובה זו. ככל הנראה, זו כבר התרחשות השייכת לחלוטין לדור הגאולה בו אנו נמצאים.

פניה מפתיעה הסיפור מתחיל בשבועות האחרונים, כאשר הרב אמיר הלוי ממרכז חב"ד 'אתחלתא' בעפולה יוצא בפרויקט מיוחד בתור מתנה לרבי שליט"א מלך המשיח לכבוד 71 שנות נשיאות – פריסה של עמדות להנחת תפילין בבתי עסק ומוסדות ברחבי העיר.

מי שפועל יחד איתו בארגון המיזם הוא ידידו אביחי מזלתרים, המקדיש את הפעולה הזו לעילוי נשמת אביו. היוזמה תפסה תאוצה, וברחבי העיר כבר הונחו 12 עמדות כאלה. מרגשת במיוחד היתה יוזמתם של חיילי פלוגה ב' מגדוד 13 של גולני, להציב עמדה כזו בפתח התחנה מרכזית החדשה בעיר, לעילוי נשמת חברם.

AT (2)

"עשרות בעלי עסקים פנו אלינו בבקשה להציב גם אצלם עמדה כזו לזיכוי הרבים", מספר הרב אמיר, "אך הבקשה שקיבלתי השבוע תפסה אותי בהפתעה. פנו אליי בני משפחת שיבְּלי המתגוררים בכפר שיבְּלי ליד עפולה, וביקשו להציב עמדת תפילין בסניף 'קופיקס' שבבעלותם, הנמצא בפתח מרכז רפואי 'העמק'.

מדובר במקום הומה אדם, והמשפחה הביעה את רצונה לזכות את היהודים הרבים החולפים שם".

תפילין להנצחת החבר

הרב אמיר הסתקרן. מה למשפחה מוסלמית מכפר שיבלי ולהצבת עמדת תפילין? הוא שוחח עם בני המשפחה הילאל ומוחמד כדי לברר את פשר הפניה מצידם, ואז נגלה בפניו סיפור מרגש של חברות אמת, של חסד ושל עזרה לזולת.

האחים למשפחת שיבלי עבדו בסניף הזה עוד כשהיה בבעלות יהודי יקר בשם שבתאי אברהם, ושררה ביניהם חברות אמיצה. שבתאי היה בעל משפחה ואב לילדים קטנים, אדם צעיר וחיוני שרוב חייו עוד לפניו, אך בערב שבת אחד נפטר לפתע מדום לב, והשאיר אשה וילדים שעולמם חרב עליהם.

לאורך כל תקופת האבלות וגם לאחריה, משפחת שיבלי תמכה בכל דרך באלמנתו של שבתאי וביתומים. כעת, כשראו את מיזם עמדות התפילין, החליטו שיהיה זה דבר ראוי ומכובד להקדיש עמדה לעילוי נשמתו של חברם וידיד נפשם שהלך בדמי ימיו לעולמו.

רינת, אלמנתו הצעירה של שבתאי, שמעה על היוזמה המבורכת, והציעה להציב בעמדה את זוג התפילין המהודרים של בעלה זיכרונו לברכה.

AT (3)

מפה מתעדכנת

בשבוע שעבר נפגשו כולם בפתח הסניף, ובטקס מרגש במיוחד חנכו את הדוכן. "שוחחנו על כבוד בין בני האדם, ועל כך שלכולנו יש תפקיד בעולם הזה, להכין אותו לגאולה האמיתית והשלימה באמצעות חסד ומעשים טובים", מספר הרב אמיר בהתרגשות.

בינתיים מתרחבת יוזמת הדוכנים במסגרת 'מבצע תפילין' של הרבי שליט"א מלך המשיח, ובשבועיים הקרובים צפויות להיפתח עמדות נוספות ב 10- מיקומים חדשים.

מרכז 'אתחלתא' אף מפרסם מפה מקוונת המתעדכנת על בסיס יומי בדוכנים חדשים ומיקומם.

צפו במפת דוכני תפילין של עפולה המתעדכנת על בסיס יומי בדוכנים חדשים ומיקומם. אין יותר סיבה להיתקע בלי ???? שימרו את הקישור. https://tinyurl.com/tfilin770

לתרומות .דוכן תפילין לזכותכם: 052-5449307 הרב אמיר.

AT (1)

AT (4)

חיים גאולה בבירה הבריטית

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...