• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יומן שבועי מבית משיח: שבוע חג הפסח

כמידי שבוע, מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לטובת הגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח: שבוע חג הפסח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

יום ראשון י"ג ניסן

תפילות היום התקיימו במערב 770 – בית משיח ומקומו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א הוא במקום ה'יחידות כללית', כששאר הזמן בית הכנסת כולו סגור עקב הניקיונות לחג הפסח.

לקראת השעה שבע וחצי בערב התמלאה בבחורים הרחבה שממול חזית בניין 770 הממתינים ליציאת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לשאיבת מים שלנו. בינתיים עמלו אנשי הועד המסדר בהכנות לשאיבה כשהסדר הוא כפי שהיה בשאיבה הקודמת בא' ניסן רק שהפעם על השולחן הועמד (במקום חמישה כדים) רק כד אחד וכוס הזכוכית. עם השקיעה, נפתחה הדלת הראשית והקהל החל לנגן 'יחי' במנגינת 'קלי אתה'. המעמד כולו ארך כאחד עשרה דקות שבמהלכם מזג כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לכד מים עבור אפיית מצות המצוה מחר ובסיומו הכריז א' הילדים 'יחי' ג"פ ולאחר מכן חזר כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחדרו. תפילת ערבית התקיימה בשעה 20:25.

בשעות הלילה התקיימה חגיגת סיום הרמב"ם בהשתתפות חתן ה'בר מצווה' הת' לוי יצחק הרטמן ההתוועדות התקיימה במרתף 770 – ה'טאשקענטער שול'. התוועדו ר' מנחם גערליצקי וכן אביו של חתן ה'בר מצווה'.

יום שני י"ד ניסן – ערב פסח

כבר משעות הבוקר המוקדמות הועמדה על ידי משטרת ניו יורק בכביש ה'סרוויס' שעל יד 770 מכולה עבור שריפת חמץ כשרבים מאנ"ש מגיעים מכל רחבי השכונה על מנת לקיים את מצוות ביעור חמץ.

תפילת שחרית הוקדמה לשעה תשע כשהתפילה עצמה מתנהלת בזריזות מיוחדת. מקומו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א היה במקום הרגיל, אך הקהל נכח רק בבימת ההתוועדויות והכניסה הייתה דרך מקום ה'תשליך'. לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ולעליית ראשון עלה חתן בר מצווה ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. בסיום התפילה הכריז השמש ר' נחום קפלינסקי, נוסף על זמן תפילת מנחה, על סוף זמן אכילת חמץ, ולאחר סיום התפילה התקיימה במקום סיום מסכת עבור הבכורים כנהוג.

דקות ספורות לפני סוף זמן ביעור חמץ יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לשריפת החמץ על יד התשליך. במקום הועמדה מעין חבית ובתוכה הושלכו לכל אורך הזמן עצים וקרטונים נוספים על מנת ללבות ולהגדיל את האש. בעת השריפה נכח קהל רב.

זמן קצר לפני תפילת מנחה שהתקיימה בשעה הרגילה, נפתחו הדלתות והקהל הורשה להיכנס כרגיל כשבית הכנסת נקי ומצוחצח לכבוד חג הפסח.

לערך בשעה חמש ורבע חילק כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מצות עבור הסדרים הציבוריים הנערכים בקרבת מקום ועבור אנ"ש המתגוררים בקראון הייטס. כמו כן קיבלו חברי המזכירות מצות בודדות עבור לילי הסדר. החלוקה התקיימה ב'הול'.

לתפילת ערבית והלל ניגש ר' שמעון הערץ, התפילה התקיימה בשעה 20:30.

דקות לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח החלה סחיבת השולחנות והספסלים עבור ליל הסדר ב-770, כשבוגרי הקבוצה'ס השונים יושבים קבוצות קבוצות. גם תלמידי הקבוצה של שנה זו ישבו סביב שולחנות המסודרות על הישיבות מהם באו.

בינתיים עמלו נציגי 'מטבח פסח' לחלק לתמימים מפות וסכו"ם עבור ליל הסדר בעמדה שהועמדה לשם כך על יד הלשכה.

לערך שלוש שעות לאחר סיום התפילה יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לאמירת 'שפוך חמתך' בחזית 770, במקום נכחו קהל רב של תמימים שערכו את ליל הסדר ב-770 כמו גם קהל מאנ"ש תושבי השכונה שהגיעו לחזות בפני מלך בעת אמירת שפוך חמתך כשכולם מנגנים ושרים 'יחי' כשהשירה נמשכת גם זמן רב לאחר חזרתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחדרו (יצוין שבמהלך היום יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח אל הקהל שש פעמים!).

לאחר מכן חולקה המנה העיקרית של 'השולחן עורך' ב-770 כשרבים ממשיכים לשבת ולהתוועד לתוך הלילה. וכמו כן התקיימה ההתוועדות הקבועה לחיזוק האמונה הטהורה וקבלת פני משיח צדקנו בפינה הצפונית מזרחית – פינת החי.

יום שלישי ט"ו ניסן – א' דחג הפסח

לתפילת שחרית ניגש ר' מנחם מענדל קורן שהתפלל באריכות על מנת לאפשר למאחרים קום להספיק את התפילה עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. ב'ממקומך' ניגנו 'שאמיל' וב'שים שלום' ניגנו 'על אחת'. לקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ואת ספר התורה של הרבי כשאת מקומו של הבעל קורא הוותיק, ר' מיכאל סלאווין תפס ר' צייטקין (וכן עד 'אחרון של פסח'). למפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

למוסף ותפילת טל ניגש ר' שמואל שטיפל וכנהוג שילב ניגונים רבים בתפילה (בתחילה שרו ניגון לר' אלחנן דוב מרוזוב ולאחר מכן ניגנו את ב' הניגונים של 'טל יעסיס'). באמצע חזרת הש"ץ ירד כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מן הבימה כשהוא נעמד מול הסטנדר השני שהועמד מראש מאחורי בימת התפילות. ב'שים שלום' ניגנו 'ממצריים'.

לתפילת מנחה ניגש ר' נחום קפלינסקי כשהוא משלב כהרגלו ניגונים רבים. התפילה הייתה בשעה 19:20.

לתפילת ערבית ניגש ר' צפתמן כשהוא משלב בתפילת ההלל, נוסף על ניגוני הפרקים שהולחנו לכבוד כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח במשך השנים, גם ניגוני דביקות (ב'אתהלך' ניגנו ניגון לשבת ויום טוב מס' צ' בספר הניגונים, וכן ניגנו ב'ימין ה'').

בלילה השני נהוג שאין מקפידים על אכילת אפיקומן לפני חצות הלילה, כשהדבר ניכר בעיקר בכך שרבים מתלמדי התמימים האריכו במיוחד באמירת ההגדה ולהתוועד לתוך הלילה. כמו כן נראו אברכים רבים שהגיעו לאכול את האפיקומן דווקא בבית משיח, ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

לאמירת שפוך חמתך יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בסביבות השעה שתיים עשרה, כבאתמול, נשארו תמימים רבים להמשיך ולנגן מול חדרו הק' את השירה הנצחית 'יחי . . מלך המשיח לעולם ועד'.

יום רביעי ט"ז ניסן – ב' דחג הפסח

לתפילת שחרית ניגש ר' שמעון הערץ ולקריאת התורה הוציאו (כבאתמול וכן בכל ימי החג) את ספר התורה לקבלת פני משיח וספר התורה של הרבי, לעליות הראשונות עלו אברכים שונים מאנ"ש שניצלו את ההזדמנות לעלות לתורה כמו גם חתן בר מצווה אחד ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

לתפילת מוסף ניגש ר' זירקינד. הסדר בתפילת מוסף וברכת כהנים היה כבאתמול כשלאחר סיום הקדיש שלאחר חזרת הש"ץ עוברים כל הכהנים מול פני כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לאמירת 'ישר כח כהן'.

לאחר התפילה התקיימה חגיגת בר מצווה לת' שניאור זלמן שי' ברוך.

תפילת ערבית בשעה 20:30. לתפילה זו ניגש ר' יוסף ברוך שפילמן.

יום חמישי י"ז ניסן א' דחול המועד

לתפילות שחרית ומוסף ניגש הת' ישראל דוד שי' שמואלי. בהלל, נוסף על ניגוני הפרקים שהולחנו לכבוד כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח במשך השנים, ניגנו גם ב'ימין ה''. במוסף ניגנו ב'שים שלום' כרגיל.

זמן מה לאחר התפילה התקיימה חגיגת 'פדיון הבן' לבנו של ר' שניאור גרינוואלד מנהל בית חב"ד 770.

לתפילת מנחה ניגש ר' נחום קפלינסקי וב'שים שלום' ניגנו כרגיל.

לתפילת ערבית ניגש ר' יוסף ברוך שפילמאן ולאחר התפילה הכריז על הכינוס תורה שהתקיים מיד לאחר מכן וכן על זמן תפילה הבאה. התפילה הייתה בשעה 20:30.

עם סיום הריקוד 'יחי' החל ה'כינוס תורה' (שמאורגן על ידי חלק מחברי הבד"צ בשכונת המלך) כשראשון הדוברים הוא המד"א הרב ברוין שפילפל בסוגיית שכירת המקום שעליו מונח החמץ המכור לגוי ובשיטת כ"ק אדמו"ר הזקן בסוגיה וכן דיבר הרב שמואל קראוס שעורר על המנהגי חב"ד הראשונים הכתובים ב'תניא'.

בהמשך הלילה התקיימה חגיגת סיום הלכות ברמב"ם על ידי ר' מנחם נחום גערליצקי.

יום שישי ח"י ניסן ב' דחול המועד

לתפילות שחרית ומוסף ניגש ר' נחום קפלינסקי בהלל ניגנו גם 'ימין ה'' ובמוסף ניגנו ב'שים שלום' כרגיל.

תפילת מנחה הוקדמה לשעה 14:00 עקב כינוס לחיילי צבאות השם. בכניסתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילה ניגנו את שירת ה'יחי' במנגינת 'ניגון הקפות' המיוחס לר' לוי'ק, אביו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, שהיום הוא יום ההולדת שלו.

לאחר התפילה פתח המנחה באמירת שתיים עשרה הפסוקים על ידי חיילי וחיילות צבאות ה' ולאחר הכרזת הקודש 'יחי' המשולשת ושירת 'ווי וואנט משיח נאו' פתח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשיחה קצרה אותה אמר על הסטנדר השני שהוכן מראש ובסיומה קיבלו המדריכים חבילות של מטבעות דיימ'ס על מנת לחלקם לילדים המשתתפים בכינוס לתתם בצדקה. בכינוס זה זכה ללוות את השירה הנגן הת' מנחם מענדל ליפסקער.

לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א המשיכה תוכנית הכנס שבפני הילדים הופיע אומן שריתק את הילדים למשך שעה ארוכה.

תפילת ערבית בשעה 20:15. לתפילת זו ניגש ר' מנחם מענדל קורן. לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח מהתפילה נפתח החדר אוכל של תלמידי התמימים ב-1414 עבור סעודת השבת.

כנהוג, באמצע הסעודה יצאו תלמידי התמימים לתהלוכה בכל רחבי השכונה עם הניגונים החדשים כשבין לבין נעצרים כולם במקומות מרכזיים בשכונה כמו גם מול ביתו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

שבת חול המועד פסח – י"ט ניסן

לתפילת שחרית ניגש ר' מנחם מענדל בלוי. ב'האדרת והאמונה' ניגנו במנגינת 'הארמון והאיגרות', ב'א-ל אדון' ניגנו כרגיל. ובהלל ניגנו גם ב'ימין ה''. לתפילת מוסף ניגש ר' צפתמן. ב'וקרב פזורינו' ניגנו 'יחי' כרגיל.

תפילת מנחה בשעה 19:15. ניגנו ב'שים שלום' כרגיל. תפילת ערבית בשעה 20:35.

בשעות הלילה התקיימה חגיגת סיום הרמב"ם, כשהפעם, החגיגה נערכה לע"נ ר' משה גערליצקי, אביו של המארגן הקבוע מזה למעלה משלושים שנה ר' מנחם גערליצקי.

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת תזריע

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת שלח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...