• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע חג השבועות

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע חג השבועות
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

יום ראשון, ר"ח סיון

החל מהבוקר הועמד דוכן למכירת ספרים משומשים וישנים מחוץ ל-770 כשרבים מתלמידי התמימים מזדרזים לקנות ספרים במחיר מוזל להוסיף ב"בית מלא ספרים".

באמצע תפילת שחרית הגיעו אחת מכיתות 'חדר' אהלי תורה, וכרגיל בכגון דא הצטופפו כולם בריבוע הסמוך אל כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. לכבוד ראש חודש סיון, "ויחן שם ישראל כנגד ההר", הוציאו לקריאת התורה את ספר התורה של הטנקיסטים', כשבין העליות עולים חתן בר מצווה וחתן שמתחתן בשבוע הקרוב ולרביעי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

כעשרים דקות לאחר התפילה, יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחלוקת הדולרים בחזית בנין 770 מבחוץ כשבכמות העוברים בחלוקה הורגשה כמות האורחים הגדולה השוהים בימים אלו בבית משיח.

לאחר התפילה וחלוקת הדולרים החלה התוועדות בר מצווה קצרה על שולחן הרבנים לת' גבריאל נח דניאל יחד עם אביו, הרב יוסי דניאל (משפיע בחח"ל צפת) כשבהתוועדות משתתפים הרבה מתלמידיו לשעבר.

בשעות הצהריים עברה מול בית משיח הלוויתה של הנערה שיינא ולנר, בת לשלוחים בפיניסק, אריזונה, שנפטרה בשבת האחרונה כשבהלוויה משתתפות נשים ונערות רבות.

לאחר תפילת מנחה נסגר האולם הגדול של 770 כמו גם שתי עזרות הנשים עבור כנס הנשים שהתקיים היום בצהריים כשתלמידי התמימים מנצלים את הזמן ללימוד ב'טאשקנטר שול' שבקומת המרתף של 770 והמקומות הסמוכים. כמו כן, בשעה ארבע התקיים המבחן החודשי במסגרת מבצע 'יששכר וזבולון' בחדר האוכל שב1414, כשרבים מהתמימים שמים את פעמיהם לשם.

הכינוס נשים החל בשעה חמש לערך ונמשך עד לשעה שמונה וחצי כשבמהלך הכינוס השתתף גם כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כמו גם נאומים של רבנים שונים כשבזמן שנותר מנצלות הנשים את שהותם בתוך בית המדרש הגדול להעתיר תפילה על ארון הקודש והבימה.

אחרי תפילת ערבית (שהתקיימה לבסוף בזמנה) החלה חגיגת בר מצווה לת' גבריאל נח דניאל בה התוועדו (נוסף לאביו, גם) ר' שניאור זלמן קופצ'יק ור' מנחם גנדל שנמשכה אל תוך הלילה. כמו כן התוועדו התמימים בוגרי תומכי תמימים ראשון לציון בבית א' מאנ"ש.

יום שני, ב' סיון - "יום המיוחס"

המשכימים קום זכו לראות שינוי מרענן בשדרה שמול 770 בית משיח, כששני הספסלים שהיו עד היום עם פניהם לכביש - סובבו וכעת פניהם אל מול בית משיח 770.

לקיראת התורה עלו שני בר מצוות ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח, ולאחר התפילה התקיימה התוועדות בר מצווה לת' בן ציון סלומון כמו גם מזונות שהונחו על שולחן על ידי א' מאנ"ש ונשארו עד סיום סדר נגלה צהריים.

במהלך היום נצפו כמה מהכיתות הצעירות מתלמודי התורה הסמוכים שהגיעו כחלק מחגיגות 'מסיבת הסידור' שלהם. 

הלילה התקיימו מספר התוועדויות יום הולדת ב-770 ביניהם לת' מנחם מענדל אייזינשטין (בה השתתפו רבים מידידיו) ולת' מנחם מענדל לבקובסקי שהתוועד יחד עם התמימים דוברי האנגלית שב-770. כמו כן התקיימה התוועדות פינת החי ביחד עם התוועדות ה'חתן מאהל' של הת' החתן שניאור גרנשטט כשנוסף לאוכל הרב המאורגן מידי השבוע על ידי התמימים זלמן מרנץ ויעקב ישראל גלנט, נתלו גם שרשראות דגלים (שנשארו מל"ג בעומר על השדרה שמחוץ ל-770) מעל פני הפינה, "לפאר ולרומם".

במהלך הלילה החלו בבניית בימה גדולה על יד 770 עבור סיום הרמב"ם שיתקיים מחר, כשבבוקר כבר עמדה הבימה כולה על תילה.

יום שלישי, ג' סיון

עקב ריבוי האורחים המגיעים בימים אלו לחוג את חג השבועות במחיצת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח, החליפה היום עזרת נשים קינגסטון את פניה מחדר לימוד עבור קהל הנשים הרבות הפוקדות את בית רבינו. 

לאחר תפילת שחרית הקיימה התוועדות בר מצווה לת' מנחם מענדל גיטלזון כמו גם לת' לוי יצחק שפירא.

לקראת חג השבועות בשעות הצהריים המוקדמות הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ואת ספר התורה של הרבי להגהה (כרגיל בכל פעם לפני שקוראים בהם), כשכמה כיתות מבתי הספר הסמוכים ניצלו את ההזדמנות להגיע במרוכז על מנת לזכות לנשק את ספרי התורה המיוחדים ולהכריז יחד עם הרב יהודה פרידמן (ש'קפץ' על ההזדמנות) את 12 הפסוקים כמו גם את הכרזת הקודש 'יחי . . מלך המשיח לעולם ועד'.

זמן קצר לפני תפילת מנחה התקיימה ה'קבלת פנים' לתמים החתן שניאור זלמן גרנשטט על שולחן המערכת.

הערב התקיים על רחוב איסטרן פארקווי אירוע סיום הרמב"ם העולמי, כשכבר משעות הצהריים נחסמה השדרה לתנועת רכבים וכסאות נפרשו על כל רוחב הכביש שמול ל-770 כשבמקביל דואגים המארגנים לתלות שרשראות משיח מעל שטח הכינוס. הכנס עצמו החל לקראת שעות הערב ונמשך עד זמן קצר קודם תפילת ערבית, כשבאירוע משתתפים, בנוסף לזמרים השונים, גם רבנים מכל רחבי העולם שנתנו את ברכתם דרך הוידאו.

לאחר תפילת ערבית התקיימה ב-770 חגיגית סיום הלכות תפילה ברמב"ם כשבמהלך הסיום לקח ר' שלום ברוכשטט (שהיום הוא יום הולדתו ה-75) את המיקרופון וניגן כמה מניגוניו המפורסמים.

יום רביעי, ד' סיון

לאחר תפילת שחרית התקיימו כמה התוועדויות בר מצווה שונות ביניהם לת' בוימגארטען.

במהלך היום נמשך זרם האורחים הגדל מיום ליום כשבכל כמה דקות עוצרת מונית או הסעה מול בית חיינו שפורקת עוד משפחה או קבוצה, כמו גם תמימים שהגיעו כיחידים לחוג את חג השבועות במחיצת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח, "שלוש פעמים בשנה יראה כל זכורך", כשהדבר מורגש בעיקר בשעות התפילות אז מתמלאים כל המעברים, נוסף על קהל אנ"ש, גם בילדים רבים.

כחלק מהשיפוצים והתוספות המיוחדות הנערכות כל העת לתועלת קהל הלומדים והמתפללים נוספה ספריה חדשה בחדר המעבר לעזרת נשים קינגסטון המשמשת את ספרי הרמב"ם הרבים שבבית משיח כשאת מקומם הישן, מימין למרפסת הועברו ספרי השולחן ערוך שפונו לצורך הרחבת והגדלת ספריית הנגלה הגדלה הממוקמת ב'הולצברג שול'.

בשל הודיאו שלאחר מעריב, הוקדם שיעור גאולה ומשיח המרכזי השבועי לשעה שבע וחצי. ואת השיעור מסר הרב חיים קיז'נר שריתק את הקהל בדעות המפרשים בעניין נצחיות התורה ואת תירוצו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח שמשלב את כל השיטות לאחת.

במהלך סדר חסידות ערב הגיעו כמה ישיבות שלימות מהעיר ניו יורק והסביבה שבאו על מנת לשהות את הרגל השלישי משלושת הרגלים במחיצת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כשהדבר מורגש בתפילת ערבית, בה העומס הורגש במיוחד.

זמן קצר לאחר תפילת ערבית החל וידאו מג' סיון תשמ"ה שהוקרן במערב 770 ועם סיום הודיאו התקיימה חגיגת סיום הלכות ציצת ברמב"ם כשבין המתוועדים היו ר' דוד אופן ור' קותי פלדמן.

יום חמישי, ה' סיון - ערב חג השבועות 

כמידי יום שישי וערבי חג בשבועות האחרונים התקיים גם השבוע סדר השכם מיוחד בלימוד תורתו של משיח כפי שנערכו כ'שולחן ערוך', לפני הקורא.

לתפילת שחרית הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ועלה חתן בר מצווה אחד ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח כשלאחר הקריאה נערכים עשר 'מי-שברך'ים שונים!

היום לאחר תפילת שחרית התקיימו יותר משש (!) 'אופשערניש'ים שונים ברחבי 770 כשבלונים בצורת הספרה 'שלוש' מתנוססים מכל עבר, שביניהם בלטו ה'אפשרנישט' לבנו של ר' בערלה הנדל (שהתקיים יחד עם התוועדות שנמשכה שעה ארוכה כמו גם האופשערניש לשני בניו התאומים של הרב ברוך לבקיבקר כשבשולחן נערכת גם סיום מסכת על ידי אחד התמימים מבני המשפחה.

כמו כן, התקיימה התוועדות בר מצווה לא' מבני משפחת אופן שהגיעו בהרכב מלא לחג השבועות אצל מלך המשיח.

הצהריים סודר 770 בית משיח לקראת החג, כשהסדר מזכיר במעט את הסדר בחודש החגים, חודש תשרי. החלק האמצעי של בימת הקריאה הוסר והבמה כולה נלקחה מעט אחורה עד צמוד לשולחנות הרמב"ם, כמו כן, הוצמדו השולחנות שלימין הבימה (הכיכר) אל השולחנות המקבילות להם שתחת עזרת הנשים.

למרות כל זאת, תפילת ערבית (שהתאחרה לשעה תשע, על אף ההכרזה על זמן התפילה חמש דקות מוקדם יותר) הייתה מלאה לבלי שיעור, כששביל המלוכה שבכניסת וביציאת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח הזכיר במקצת את השביל של מועדי תשרי, גם בהקפו, וגם בכך שהשירה החלה מוקדם יותר בדקות מספר לפני הזמן המקובל.

כמה שעות לאחר התפילה החל 770 להתמלאות חזרה בהמוני תמימים ואברכים שבאו להעביר את שעות ההכנה למתן תורה בבית משיח 770 כאט אט מתמלאים הספסלים והמעברים בהמון אדם כשבשלב מסוים נפתחת עזרת נשים קינגסטון, עם ההרחבה החדשה, לקהל הגברים (בכלל היה זה פעם ראשונה שנפתחת ההרחבה החדשה לגברים בצורה רשמית) כשהמונים עולים לראות את המקום החדש והיפה.

כמו כן, במהלך הלילה הוציאו אנשי 'ועד סעודת שלמה' עוגות ופירות על יד ה'לשכה' כמו גם הפטל הקר שיצא על ידי א' התמימים לרווחת התמימים.

יום שישי, ו' סיון - יום א' דחג השבועות

על אף שאת הלילה האחרון העבירו כולם בלימוד ובקריאת התיקון, תפילת שחרית הייתה מלאה בקהל מתחילתה, כשלעמוד ניגש ר' שמעון הרץ (שהתפלל באריכות קצת) ולקריאת התורה הוציאו את ספר התורה לקבלת פני משיח ואת ספר התורה של הרבי (ש'היום יום' מוקרא על ידי הגבאי, ר' זלמן ליפסקר, בעת הובלת הספרי תורה לבימה), כשבין העליות עלה בר מצווה אחד וחתן אחד ולעשרת הדיברות עלה (כנהוג) המד"א הרב ברוין ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.

כרגיל בחגים האחרונים, מיד לאחר קריאת התורה נסגר הריבוע הקדמי עבור כהנים בלבד, כשמקומו הק' המיועד עבור ברכת כהנים מתוחם על ידי בימת הקריאה הקטנה העומדת בקדמת בית הכנסת במשך כל השנה. אף על פי כן, היו דחיפות רבות במשך כל הזמן שלפני הברכה ולאחריה כשלעמוד ניגש ר' יוסף ענגעל.

כידוע, בין ענייניו של חג השבועות הוא "נמי לכם", כשתלמידי התמימים מנצלים את השעות הספורות עד לתפילת מנחה והתהלוכה לאכול את סעודת חג השבועות בבתי משפחות אנ"ש בקראון הייטס כמו גם בחדר האוכל 1414 בו הוציאו ארוחה חלבית מיוחדת.

לאחר תפילת מנחה יצאו התמימים ואנ"ש ל'תהלוכה' להביא את שמחת החג ואת בשורת הגאולה ליהודי האזור כשכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח יוצא מפתח 770 ומלווה במבטו את היוצאים לקיים את הוראתו. כמו כן, ליוו ניידות משטרה את היוצאים ל'תהלוכה' לכל אורך המסלולים השונים כיאה וכיאות ל'לגיון של מלך'.

תפילת ערבית וקבלת שבת התקיימה בזמנה, ובשל הזמן הרב שבין מנחה לערבית הספיקו תמימים רבים לחזור ל-770 עוד לפני קבלת שבת, כך ש-770 היה מלא יחסית בקבלת שבת, ולאחר התפילה הכריז הת' שלום מאיר העכט על זמן תפילת שחרית ועל השלום זכר'ס בשונים, כשלאחר התפילה ממשיכות עוד ועוד קבוצות לחזור מ'תהלוכה' כשבמהלך הערב יצא כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ללוות את השבים.

שבת קודש, ז' סיון - יום ב' דחג השבועות

לתפילת שחרית ניגש ר' מנחם מענדל קורן ולקריאת התורה הוציאו (כבאתמול) את ספר התורה לקבלת פני משיח ואת ספר התורה של הרבי כשבכל שבעת הקוראים הראשונים עולים החתנים השונים ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. 

עם סיום קריאת התורה התרוקן בית הכנסת (עבור אמירת 'יזכור'), כשכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח חוזר למקומו לאחר כניסת הקהל כשהוא מלווה את ספרי התורה כשהשביל עובר מימין לעמוד שבקדמת בית הכנסת בשל הספסל שחסם את המעבר המרכזי עבור ברכת כהנים (כבאתמול).

הסדר בברכת כהנים היה כבאתמול, רק שאת מקומה של בימת הקריאה החליף שולחן שנקשר בראצ'עט אל העמוד (רבים ציינו שהפעם האחרונה בה השתמשו ב'ראצ'עט' עבור קשירת השולחן אל עמוד זה היתה ביום ב' דראש השנה תשע"ז..)

לתפילת מוסף לא היה חזן בתחילה ואת חצי הקדיש אמר (לאחר התמהמהות קלה) הרב מנחם מענדל ברוך ולאחר שסיים תפילת שמונה עשרה החליף (כפי שהתיר הרב) עם ר' עזרא הכט והתפילה כולה הסתיימה בסביבות השעה שתיים עשרה וחצי שבסיומה הכריז ר' עמנואל סטרפר על זמן תפילת מנחה ועל ההתוועדות קודש שתתקיים לאחריה.

השבת היא מהשבתות הבודדות בשנה בהם לא מתוועד כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ואולי היא השבת הבודדת בה ניתן גם להתוועד ב-770 כשהדבר מנוצל בעיקר על ידי בעלי ה'אופרופים' למינהם כשברחבי 770 מתקיימות התוועדות אופרוף בין השאר לתמימים החתנים: מנחם מענדל הכטמן, יצחק בליניצקי, שד"ב רייצעס, דובער שבח ועוד.

בשעה ארבע החלו בסידור בית הכנסת להתוועדות, ובשל כך הוחשך חלק מבית הכנסת על מנת להקל על המסדרים לפנות את בית הכנסת מאנשים עבור סידורו (לפי השמועות היה רצון אצל אנשי ה'ועד המסדר' לסגור את בית הכנסת לשעות מספר, אך לא עלתה בידם) כך שבכניסת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לתפילת מנחה היה בית הכנסת מסודר כולו כבר להתוועדות, ובשל כך הייתה גם קריאת התורה על בימת הקריאה שמקדימה. 

זמן קצר לפני שקיעת החמה נכנס כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח להתוועדות, ולאחר שנטל את ידיו, בעת מזיגת היין הזכיר ר' נחמן שפירא על כך שמי שלא נטל את ידיו, יטול כעת, ולאחר מכן החל הקהל לנגן 'יחי אדונינו' (החלו לנגן כבר לפני הכרזתו של הנ"ל, אך הפסיקו, ולאחר שהכריז כנ"ל, ניגנו כולם) למשך דקות ארוכות, לאחמ"כ ניגנו את ניגוני רבותינו נשיאנו ולאחר השיחה הראשונה עמד המד"א הרב ברוין והכריז ופסק בשם כל הרבנים שהגאולה צריכה לבוא וכ"ק אדמו"ר שליט"א צריך להתגלות כמלך המשיח לעיני כל העמים!

בהמשך ההתוועדות ניגנו גם 'הנני מביא אותם', את הנגיון של הקאפיטל, הרבי שליט"א, והוא גואלנו ועוד ולקראת סיום הפארבריינגען נעמד הרב ישעיהו הרצל (רבה של נוף הגליל וקהילת חב"ד בעיר) שעורר על דבר מבצע 'הקהל', ולאחר מזיגת המים (על ידי הרב ישראל גרנובטר) הכריז השמש ר' נחום קפלינסקי את הכרזת הקודש ג' פעמים, כשכל הקהל מכריז אחריו ולאחר מכן ביקש מכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח בשם כל הקהל שיהיה 'דידן נצח' יחד עם בריאות נחת וכו'.

בברכת המזון זימן כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח על הכוס ולאחר מכן נעמד לתפילת ערבית כשלאחר התפילה וההבדלה (שנערכה על נר ובשמים) החל כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח לחלק (על השולחן הרגיל, כבפסח, ולא כבתשרי) כוס של ברכה לאנשים נשים וטף כשכולם נעצרים מול פני הקודש לקבל את הכוס של ברכה כשבסיום החלוקה ברך ברכה אחרונה ואמר 'ויתן לך' ולאחר מכן יצא מבית הכנסת כשלאחר צאתו, מחלקים, כרגיל, אנשי הועד המסדר, את ה'שיריים' מהחלוקה.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת במדבר

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת שלח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...