• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת תזריע מצורע

כמידי שבוע מערכת אתר הגאולה שמחה להגיש לגולשים יומן אירועים שבועי מבית משיח 770. היומן נכתב על ידי אחד התמימים הלומדים בשנת ה'קבוצה'
יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת תזריע מצורע
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

יום ראשון, כ"ה ניסן

כמידי יום ראשון, זמן קצר לאחר תפילת שחרית, יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א אל מול חזית בניין 770 לחלוקת הדולרים לאנשים נשים וטף כשהחלוקה נמשכת זמן רב מהרגיל.

לאחר מכן החלו במקביל שתי התוועדויות בר מצווה שונות על שולחן הרבנים, כשא' מחתני הבר מצווה, הת' הראל, הגיע במיוחד מארה"ק לכבוד מאורע חשוב זה כשידידיו ומכריו מעיר הולדתו מגיעים לשבת ולהשתתף עימו ביום שמחתו.

לאחר תקופה ארוכה של הפסקה בשל חג הפסח, התקיים לאחר תפילת מנחה עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א שיעור הדבר מלכות היומי בקדמת 770 בשיחת הדבר מלכות תזריע מצורע.

במקביל, כפי הוראתו הק' של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לארגן בהמשך לחג הפסח כינוסי תורה, התקיים כינוס תורה בחלקו המערבי של בית משיח שנתחם במחיצות והתמלא בתמימים שהאזינו בקשב רב לרבנים שהוזמנו בזה אחר זה ע"י מאגן הכינוס, הרב שניאור זלמן הלוי לבקובסקי (שבמהלך כל הכינוס ישב חגור באבנט, כיאה וכיאות לחסיד המקיים מצוות רבו) ופלפלו בנושאים שונים בתורת הנגלה והחסידות, בין הדוברים היו הרב קותי פלדמן, המד"א הרב אזדבא ועוד.

את הכינוס חתם הרב שניאור שניאורסון שלאחר שפלפל בדברי 'המחבר' עמד על העבודה הנדרשת בדורנו, דור הגאולה, ואת הנחיצות והצורך בכך, ומיד לאחר הכרזת ה'יחי' חולקו במקום המצות והמים אותם נתן כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בהתוועדות אחרון של פסח כהשתתפות בכינוס תורה.

הצהריים הגיע לביקור בבית משיח מר אופיר סופר, שר העליה והקליטה, שניצל את שהותו בניו יורק לביקור קצר בבית משיח עם כל בני משפחתו. את הסיור ליווה הרב דוד נחשון שהראה לו את כל מבואות הבית והסביר לו על מהותם וענינם.

במהלך סדר חסידות ערב התקיימה על בימת המערכת התוועדות 'צאתכם לשלום' לת' משה בן אבו שזכה להעביר את ימי חג הפסח בחצרות קודשנו שנערכה על ידי ידידו בוגרי ישיבת יצהר כשהיא נמשכת עד ליציאתו לשדה התעופה זמן קצר לפני תפילת ערבית עם הרבי מלך המשיח שליט"א.

 

יום שני, כ"ו ניסן

סיום 'בין הזמנים פסח' בבתי הספר ותלמודי התורה נרגש היטב הבוקר במנין תפילת שחרית, כך שהיום לא נכחו כלל ילדים תושבי השכונה בכל רחבי בית הכנסת ואת הכרזת 'יחי' שאחרי התפילה מכריז אחד מילדי האורחים שהגיעו לחג הפסח. 

בשעת הפסקת הצהריים נראו רבים מהאורחים הנכנסים היום ליחידות כללית, אשר נוסף על ההכנות הרוחניות הפרטיות של כאו"א בפ"ע, התישבו לכתוב פ"נ אותו הם הגישו הלילה לכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

במהלך היום נתלו מודעות על עמודי וקירות בית משיח המבשרות על הוצאתו מחדש של גיליון דו-שבועי של הערות ופילפולים מתלמיד הישיבה המרכזית - 770 כהמשך לספר 'להודות לשם ה'' שיצא לאור זה עתה לקראת י"א ניסן, כשתלמידי התמימים נקראים להמציא את חידושיהם על הכתב ולהגישם לחברי המערכת על מנת שיכלו להדפיסם כבר בשבוע הקרוב.

עם סיום סדר נגלה צהריים החלו חברי הועד המסדר בסידור בית הכנסת עבור ה'יחידות כללית' שהחלה לאחר שעה קלה. חלקו המערבי של בית הכנסת פונה כולו מספסלים ותוחם כולו במחיצות כשסביב מקומו הק' של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א הועמדו שולחנות שהשטח שעל ידם מתמלא חיש מהרה ע"י התמימים האורחים הרבים.

כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א נכנס בשעה שמונה לבית הכנסת, ובכניסתו וביציאתו הוזזו המחיצות שעל יד מקומו הק' המסתירות את ארון הקודש (עליו נוהג כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א להביט בכניסתו וביציאתו) ולאחר מכן פתח בשיחה שארכה כשעה ולאחריה עברו כאו"א מהאורחים שנתנו את הפ"נ האישי שלהם וקיבלו דולר לברכה והצלחה. 

לאחר צאתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א יצאו התמימים שזכו להשתתף ביחידות בריקוד 'יחי' (הנקרא גם כן 'מחול היחידות') כשהריקוד נמשך עד דקות ספורות לפני תפילת ערבית, שהחלה בזמן הרגיל, בשעה תשע וחצי.

מיד לאחר תפילת ערבית חולקו על שולחן הרבנים הפקדונות ממטבח פסח כשתור ארוך של תמימים משתרך על מנת לקבל את דמי הפיקדון. במקביל, באותו מקום, התקיים גם המבחן השבועי בדבר מלכות שמיני כשבמקום מחולקים גם צ'ופרים מיוחדים עבור התמימים שעברו את המבחן הקודם שנערך לפני חג הפסח. 

במשך הלילה החלה ההתוועדות הקבועה, פינת החי, כשבנוסף לכיבוד הגשמי הרב התוועדו הרב שניאור שניאורסון שהתוועד על בניית הארמון והרב הרטמן שסיפר על פעולותיו במבצעים ע"י ה'טנקים' בארה"ק והתוועדות נמשכה אל תוך הלילה.

 

יום שלישי, כ"ז ניסן

המשכימים קום זכו לראות את עמדת השכרת האופניים הממוקמת מול בית חיינו כשעל כל האופניים מתנוססות מדבקות צהובות עם תמונתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א והכיתוב "Welcome Messiah" המבשר על ביאתו הקרובה של הגואל לכל אנשי הדור כשהפעולה תופסת גם מקום באתרי החדשות המקומיים.

לתפילת שחרית ניגש הת' דוד חיון שהתפלל בזריזות מיוחדת ובסיום התפילה, בשל אי נוכחותם של ילדי ישראל, זכה החזן בהכרזת הקודש ולאחרי הכרזת ר' ישראל גרנובטר על זמן תפילת מנחה יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה 10:28.

היום כבר ניתן לומר שהסימנים האחרונים שנשארו מחג הפסח הסתיימו עם הסרת הגדרות שהועמדו על יד הכביש הראשי לכבוד חג הפסח במקביל לחזרת איש איש לביתם של עשרות האורחים שהגיעו לכבוד חג הפסח כמו תלמידי הישיבות המתגוררים בשכונת המלך החוזרים להיכלי הישיבות ברחבי ארצות הברית כשמרקם החיים ב-770 חוזר אט אט למתכונתו הרגילה וקול התורה נשמע ברמה.

בשעות הצהריים נכנס ל-770 מקורב יחד עם בחור שעסק בפירסום בשורת הגאולה וזהות הגואל בצומת שמול בית משיח כשהוא מניח תפילין במקום הקדוש בעולם ומצטלם, כנהוג, על רקע ארון הקודש.

 זמן קצר לאחר תפילת ערבית החלה התוועדות חגיגת סיום הלכות אבל והתחלת הלכות מלכים. ההתוועדות התקיימה, כפי שהובטח במודעות שנתלו מבעוד מועד, בצורה מורחבת כשבמקום שולחן אחד הועמדו שתי שולחנות והרבנים הנואמים והמתוועדים דיברו על הסטנדר שהועמד בראש השולחנות, כשבין הדוברים היו הרב בערל ליפסקר, הרב זלמן לנדא, הרב ראובן מטוסוב, ר' מנחם מענדל וילהלם (שליח למשרד התחבורה) והרב דוד נחשון (שדיבר על הרמקול למעלה משעתיים ברצף!) ועוד כשההתוועדות נמשכת עד לשעות הקטנות של הלילה.

במקביל לחגיגת סיום הרמב"ם התקיימו התוועדויות רבות בכל רחבי 770 שנמשכו עד השעות הקטנות של הלילה שישבו יחד על מנת ל'טכס עצה' להביא את הגאולה האמיתית והשלימה בפשטות.

 

יום רביעי, כ"ח ניסן

לתפילת שחרית ניגש הרב אברהם הולצברג, מגבאי בית הכנסת, שהגיע במיוחד לכבוד יום היארצייט שלו ולאחר התפילה התקיימו שתי התוועדויות בר מצווה קצרות על שולחנות בית הכנסת.

במקביל לזרם האורחים הנוסעים כעת למקום שליחותם, בימים האחרונים נראים אורחים רבים השבים אל ביתם האמיתי, כמו משפחות שלמות שבאו עם ילדיהם ושלוחים השבים אל המשלח הבאים ל'תפוס' את הימים האחרונים שנשארו מחודש הגאולה, חודש ניסן.

לתפילת מנחה הגיע כיתה שלימה של ילדים מ'חדר' אוהלי תורה הסמוך לכבוד כ"ח ניסן כשקול התפילה שלהם נשמע היטב בכל חלל בית הכנסת.

במהלך סדר חסידות ערב התקיים שיעור מיוחד לקהילת דוברי צרפתית מנתניה שהגיעו בקבוצה מרוכזת עם הרב יעקב מזוז לקראת סיום הרמב"ם וב' ניסן.

במלאות 32 שנה לשיחה הידועה בא דרש ותבע כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מכאו"א מהחסידים "עשו כל אשר ביכולתכם להביא את משיח צדקנו בפועל ממש" התקיים מיד לאחר תפילת ערבית במערב 770 כנס עבור תלמידי התמימים על מנת לטכס עצה איך ומה להביא ולפעול את הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש.

הכנס נפתח בוידאו קצר מבית 'ואביטה נפלאות' בו הוקרן חלק משיחת כ"ח ניסן וחלק מפעולות החסידים שבאו כהמשך אלי', ולאחמ"כ פתח ראשון הדוברים, הרב דוד אקסלרוד שעורר על "הדרך הישרה הקלה והמהירה" - לימוד עניני הגאולה בכל מקצועות התורה ועל חובתו של כאו"א לעסוק בזה. אחריו דיבר הרב עמוס כהן שעורר על הכוח העצום שנמצא בידם של התמימים ועל הדרכים להביא את המשיח כולל גם הרחבת "מקום המקדש גופא דלעתי" - 770.

אחריו הזמין המנחה שטיבל את הכנס בין הנואמים השונים בסיפורים מרתקים, הת' יוסף יצחק אנקווה, את הת' פאלע נוטיק שעורר על קבלת מלכותו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א על ידי כל אחד מהיהודים המבקרים בבית משיח ולאחריו דיבר הרב זלמן ליברוב שעמד על כך כל הדברים וכל הדיבורים צריכים להיות בדגש על הענין של "בפועל ממש" - כולל גם ובעיקר - הגאולה האמיתית והשלימה.

הכנס נחתם בהכרזת הקודש "יחי . . לעולם ועד" ובמקום חולקו, בנוסף לחוברת התשורה המיוחדת, פתקים עם מקום למילוי שם ושם האם והחלטות טובות על מנת שיוכנסו לאחר מכן אל כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

בהמשך הלילה נפתחו התוועדויות שונות ברחבי 770 ביניהם התוועדות יום הולדת לת' ישראל ברנדלר.

 

יום חמישי, כ"ט ניסן

בשל ריבוי האורחות נסגרה היום עזרת נשים קינגסטון לתפילות היום.

לתפילת שחרית ניגש ר' עוזיאל ניסלביץ' ולקריאת התורה עלו בשני העליות הראשונות שני חתני בר מצווה ולשלישי עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

לאחר תפילת שחרית התקיימה התוועדות בר מצווה קצרה לבנו של הרב יחיאל מיכל דוברוסקין (ראש ישיבת תורת אמת בירושלים) כשרבים מתלמידיו לשעבר מגיעים לאחל לחתן הבר מצווה ולאביו שי' מזל טוב.

לתפילת מנחה ניגש ר' נחום קפלינסקי, כשבמהלך התפילה הוא משלב ניגונים שונים לכבוד סוף חודש הגאולה, חודש ניסן.

לאחר תפילת מנחה ושיעור דבר מלכות היומי התקיים המבחן החודשי בחדר האוכל 1414 במסגרת המבצע 'יששכר וזבולון' שע"י 'איגוד תלמידי הקבוצה' כשרבים מתלמידי התמימים שמים את פעמיהם לכיוון חדר האוכל והדבר ניכר היטב על ספסלי 770.

בשעות הערב נודע אשר 'דידן נצח', ונציגי בית המשפט פסקו אשר השליטה בבית הכנסת - 770 תשאר בידי הגבאים ונציגהם, ובהתאם לכך בכניסתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לתפילת ערבית ניגן הקהל 'יחי' במנגינת 'דידן נצח'.

מיד לאחר תפילת ערבית הוקרנה התוכנית החודשית מבית 'ואביטה נפלאות' כשמיד לאחריה התקיים שיעור גאולה ומשיח אותו מסר הרב ברנשטין, מהנהלת הישיבה המרכזית בעבודתו שך כאו"א בעבודתו הפנימית בתבעיתו ודרישתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א "עשו כל אשר ביכולתכם". 

עם סיום השיעור החלו התוועדויות ליל שישי בליובאוויטש כשביניהם ההתוועדות המרכזית לתלמידי הקבוצה הנוכחית לאחר הפסקה ארוכה בשל חג הפסח.

הלילה נתלה על הקיר המערבי של 770 שלט ענק לרגל הסיום הרמב"ם המשולש בשלושת המחזורים שיחול בשבת קודש.

 

אדר"ח. יום שישי, ל' ניסן

לתפילת שחרית ומוסף ניגש ר' שווי, בנו של המד"א הרב אהרון יעקב שווי, לרגל היארצייט על אביו, כשבתפילה משולבים ניגונים רבים בהתאם לראש חודש.

בסמוך לשקיעה, נראו תמימים רבים מזדרזים לקיים את מנהג ישראל לברך ברכת האילנות ביום האחרון בו ניתן לברך ברכה זו השנה.

השבת נמלאים 32 שנה להכרזה בפעם הראשונה "יחי . . מלך המשיח לעולם ועד" כשעל שולחנות בית הכנסת מחולקים דפים רבים בהתאם המעוררים על חשיבות הענין כמו קובץ הערות המתחדש מאת תלמידי ישיבת תות"ל המרכזית - 770.

לתפילת קבלת שבת ניגש ר' מנחם מענדל עמאר.

 

בדר"ח, יום שבת קודש, א' אייר

בשביל הכניסה לתפילת שחרית ניגנו (כבשאר תפילות היום) 'יחי' במנגינת 'ומלאה הארץ דעה את ה'' ולעמוד ניגש ר' אליהו אידלמן כשהוא משלב בקטעי התפילה ניגונים מעניני דיומא כ'דידן נצח' ו'ומלאה הארץ דעה את ה''. לקריאת התורה הוציאו שתי ספרי תורה (לכבוד ראש חודש) ולמפטיר עלה כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

עם סיום ההפטרה וחזרתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א למקומו נערך 'סיום הרמב"ם' על בימת הקריאה. את הסיום ערך המד"א הרב יוסף ישעי' ברוין כשהוא מקריא את ההלכה האחרונה ברמב"ם ומשלב בה ביאורים על פי ביאורי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ואת ההלכה הראשונה בספר המדע קרא גבאי בית הכנסת ר' יוסף יצחק לוש שחתם בכך שהיום הוא יום הולדתו והוא מברך את הקהל שנזכה להתגלות המושלמת. 

הסיום נחתם בשירת הקהל 'שישו ושמחו בשמחת הגאולה' שליוותה גם את חזרת הספרי התורה אל ארון הקודש.

לתפילת מוסף ניגש ר' זירקינד והתפילה הסתיימה בשעה 12:40.

להתוועדות נכנס כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בשעה אחד וחצי כמתחת החומש המונח בדרך קבע על השולחן הונח דף מקופל ובו צילום מוגדל של ההלכה הראשונה והאחרונה ברמב"ם כמו צילום של מפרשי ההלכות.

בין שתי השיחות ניגנו את הניגון של הקפיטל ו'לכתחילה אריבער' ולאחר השיחה השלישית חילק כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א חמישה בקבוקי משקה (לת' זלמן מרנץ - עבור ההתוועדות הקבועה, לרב ירמיהו קאליפה וסגן ראש העיר באר שבע ר' שמעון טובול - עבור המוסדות החדשים בעירם, נציג הגבאים הת' שנ"ז אביעד - עבור ההתוועדות המרכזית שתערך ביום ראשון, הת' יוסף יצחק דוברייצר - עבור שיעור חדש ברמב"ם שיערך בישיבה בצפת והת' מרדכי סגל - עבור סיום הרמב"ם בישיבה בראשון לציון).

לאחר ניגון הקפות נתן גם לר' מנחם גערליצקי עבור סיום הרמב"ם שבארגונו שיערך במוצאי שבת ולאחר ניגון הקפות ניגנו 'ומלאה הארץ דעה את ה'' ולאחר ברכה אחרונה יצא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מבית הכנסת.

במהלך הצהריים התקיימו מספר התוועדויות בבית הכנסת כמו התוועדות יום הולדת לתמימים שמואל גרונם גרינברג ושמואל פש והתוועדות מרכזית לדוברי צרפתית עם הרב יעקב מזוז.

במוצאי שבת התקיימה התוועדות סיום הרמב"ם המרכזית בארגונו של הרב מנחם גערליצקי, השולחנות הועמדו ממזרח למערב והתמלאו בכל טוב כשעמדת הנואמים הועמדה על בימה מוגבהת תחת לשלט שנתלה בערב שבת אודות סיום הרמב"ם. הסיום נפתח בשירת 'רמב"ם' הידועה ולאחריה נאמו הרבנים הרב הרצל (מוסר שיעור הרמב"ם היומי) שסיים את ספר היד, הרב נחמן שפירא שהתחיל את ספר הרמב"ם ודיבר ארוכות ולאחריו דיבר ר' ד"ר טל ניר ועוד.

יומן שבועי מבית משיח 770: שבוע פרשת שמיני

יומן שבועי מבית משיח: שבוע פרשת חוקת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...