• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

אירוע הצדעה לתומכים בלימוד התורה של התמימים

כ-150 תומכים וידידים השתתפו אמש באירוע הצדעה יוקרתי למשתתפי תכנית 'יששכר וזבולון' המופעלת בשנים האחרונות בין כתלי ישיבת תומכי תמימים המרכזית בבית משיח – 770 ע"י 'איגוד תלמידי הקבוצה' • לסיקור המלא
אירוע הצדעה לתומכים בלימוד התורה של התמימים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

תומכי תכנית הלימוד 'יששכר וזבולון' המופעלת בשנים האחרונות בישיבה המרכזית ב-770, התכנסו אמש (שלישי) לאירוע הצדעה חגיגי ויוקרתי, המעלה על נס את מהפכת הלימוד המתחוללת בבית מדרשו של הרבי מלך המשיח שליט"א בזכות הפרוייקט המהפכני.

המשתתפים נכנסו לאולם היוקרתי של מוזיאון הילדים היהודי לצלילי מוזיקה נעימים, את פני הבאים מקדם בברכה הרב משיח אליאס האחראי על הפקת הפרויקט במשך השנה, כאשר בכניסה לאולם מוצגת תערוכת תצלומים המציגה את המראה הלימודי בזאל הגדול של 770, ששינה את פניו מאז החל פרוייקט 'יששכר וזבולון' לצבור תאוצה. התערוכה מאפשרת לתומכים לפגוש מקרוב את פניהם של התמימים להם הם מאפשרים ללמוד במשך שנה תמימה מתוך רוגע ומנוחת הנפש.

כאשר הקהל מוכן במקומותיו, עולה על המסך סרטון מרתק המציג בחורים ב-770 ורבנים ב'איגוד תלמידי הקבוצה', המשתפים את הקהל בשינוי שחולל הפרוייקט מזווית אישית. התלמידים מספרים על הסיפוק הרב, על הספק הלימוד הבלתי-יאמן, ועל הנחת לרבי שהם מצליחים לגרום, בזכות המלגות והמבחנים החודשיים. הרבנים משתפים בחוויה הלימודית העוטפת את הזאל, כל אחד בתחומו.

המנחה הרב הלל רסקין האחראי על מסלול גירסא בפרויקט, פותח את האירוע המרגש במילות ברכה ומזמין את ראש ישיבת תות"ל המרכזית הרב שניאור זלמן לבקובסקי, הרב לבקובסקי פותח בנתינת יישר כח לתומכים שמסייעים לתלמידים שיוכלו ללמוד בשקידה והתמדה ומספר את הסיפור הנפלא על ביקור הבעש"ט בעיירה בה כל הילדים נקראו בשמות ברוך משה וברכה לאה על שם זוג חשוכי ילדים שהיו שנים קודם לכן בעיירה שתמכו והחזיקו את לימוד התורה ועל שמם נקראו כל הילדים, הרב לבקובסקי מסיים שוב בשם הנהלת הישיבה בנתינת תודה עמוקה לכל התומכים ומאחל כתיבה וחתימה טובה.

מיד אחריו מוזמן הרב חיים מאיר זלמנוב, מהנהלת 'איגוד תלמידי הקבוצה', לקרוא את פרקו של הרבי מלך המשיח שליט"א. על המסכים נראים מראות קודש, המשקפים לקהל המשתתפים את גודל החשיבות בלימוד התורה בשקידה והתמדה של תלמידי הישיבה.

לאחר מכן מוזמן לבמה הרב שלום דוד גייסינסקי, המשמש כנו"נ מטעם ה'איגוד' ב-770, וידוע בין תלמידי התמימים בשיעוריו המעמיקים. הרב גייסינסקי פותח במשא מאלף על משמעותה של השותפות בין התומך לבחור, בין יששכר לזבולון, ומסביר כיצד התומך זוכה בכל התורה אותה לומד הבחור, כאשר הוא זה שמאפשר לתמים ב-770 ללמוד כדבעי. הרב גייסינסקי מתבל את דבריו ברמזים מיוחדים הקשורים ליששכר וזבולון ותקופת השנה בה נמצאים חודש אלול.

כיאה לערב חשוב שכזה, זוכה הקהל בהופעה של המוזיקאי הנודע גרשון פריישטט, שיחד עם הזמר מענדי שפירא מבצע ברגש והתעוררות את הניגון 'אבינו מלכנו', לקראת הכניסה לימים הנוראים. הקהל סועד את ליבו בסעודה יוקרתית. רבים אומרים 'לחיים' עם חבריהם, ומודים לרבי על הזכות להיות שותפים במהפכה שמגשימה סוף-סוף את רצונו הקדוש של הרבי, ש-770 יהיה בית מדרש בו קול התורה נשמע ברמה.

על המסך פוגש הקהל את דמויותיהם של יוסי, אברך בעל עסק משכונת המלך, ושל שניאור, תמים בשנת ה'קבוצה' אצל הרבי מלך המשיח שליט"א. הפקת מולטימדיה מרתקת, מספקת הצצה לקשיים של כל אחד מהם. הקהל פוגש מקרוב את טרדותיו של שניאור בזמן לימודו, ואת הקושי שלו לעמוד בהספק הלימוד. פרוייקט 'יששכר וזבולון' מחבר בין יוסי לשניאור, ומאפשר ליוסי לדעת שאת הלימוד לו הוא כמה כל-כך, מבצע עבורו תמים חסידי בבית רבינו שבבבל. מנחם, לעומתו, מקבל מידי חודש 150$ שמאפשרים לו להתקיים ברווח בכל חודש, וללמוד הספקים משמעותיים מאוד, בראש שקט ובלב רגוע.

כעת עולה על הבמה נציג הסיומים השונים. במשך השנה הגיעו התמימים לסיומים בכל אחד מהמסלולים ב'יששכר וזבולון'. אם בשולחן-ערוך הרב אורח-חיים חלק א', לקוטי-שיחות גאולה ומשיח, כל המשך תרס"ו, או כל מסכת גיטין ושבועות וכעת ניגש הת' יוסף יצחק אנקווה בנציגות כל התלמידים ומסיים את כל מסכת גיטין, והקהל כולו נעמד לאמירת ה'קדיש', אותו איפשרו הנוכחים הנדיבים שבקהל.

על המסך מופיעה שורה של תמימים – 'יששכר', המביעים את תודתם לקהל התומכים – 'זבולון'. יחד עם רבני האיגוד, מפרטים התמימים את שורת המתנות המרגשת אותה הם מקבלים בזכות ההשתתפות בפרוייקט. הרב ישראל קפלן האחראי על מסלול הלכה בפרויקט עולה לבמה, מזכיר אודות דבריו של הרבי הריי"צ על כך שבעבר כל ישובניק החזיק בבית בחור, לו הוא דאג ואותו הוא החזיק, הרבי הריי"צ מדבר על המצב שהיה בעבר וב"ה היום אנחנו זוכים שוב שישנם אנשים שדואגים להחזיק בחור, חודש חודש, כדי שיוכל לשבת וללמוד בשלווה, הרב קפלן מודה לשותפים הרבים הגודשים את האולם, ומאחל שהמשך השותפות עם תלמידי התמימים ימשיך להניב שפע גשמי ורוחני לכל התומכים.

האירוע מסתיים מתוך תחושת רוממות על הזכות הנפלאה, כאשר כל משתתף מקבל תשורה יחודית ויוקרתית, חותם על שטר שותפות לשנה הבאה, ולצלילי סדר ניגונים מרגש עם צמד המוזיקאים, יוצאים התומכים את האולם בידיעה כי הם נושאים עמה זכות בלתי-תתואר לקראת ראש השנה – לימוד התורה של תמים במשך שנה שלימה ב-770, ביתו של הרבי מלך המשיח שליט"א.

הפקה: מענדי בוארון • צילום: דוב בער הכטמן.

השליח מפונה התוועד ב-770

אלפים ב'פאראד' ב-770 בית משיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...