• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

הגאולה החמישית - מה הכוונה? | השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

כמידי שבוע, ביום חמישי האחרון התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטערן פארקווי 770 - בית משיח - לשיעור עיוני בעניני גאולה ומשיח • צלם אתר הגאולה מנחם מענדל בנין מגיש גלריית תמונות
הגאולה החמישית - מה הכוונה? | השיעור השבועי בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

השבוע מסר את השיעור התמים יעקב ישראל שי' מזרחי, שהסביר בצורה מפורטת וברורה את מהותה של דרגת ה'גאולה החמישית' עליה מוסבר בשיחת הדבר מלכות השבועית. המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

הזמן בו אנו נמצאים כעת מלמד אותנו במה צריכה להיות ההתמקדות של עבודתנו. חודש מנחם-אב נפתח ב'תשעת הימים' - זמן שבמבט ראשון נראה כאבל וקודר. אך ככל שהולכים ומתקרבים אנו לגאולה ניתנת לנו הזכות לגלות את משמעותם הפנימית של ימים אלו.

בשיחה 'דבר מלכות' השבועית מבאר הרבי שליט"א מלך המשיח את משמעות המספרים 1 2 ו 3 בעבודת האדם. המספר אחד מורה על מציאות אחידה ללא מנגדים, בקדושה מורה הדבר על מציאותו האבסולוטית של הקב"ה. המספר שתים לעומתו מורה על כך שישנה עוד מציאות, מנגדת והפכית למציאות הראשונית. המספר שלוש מורה על החיבור בין השתיים, כפי הפתגם המפורסם "יבוא השלישי ויכריע ביניהם".

בתי המקדש מצויינים אף הם במספרים אלו, הבית הראשון - שנבנה בציווי הישיר של אלוקים, הבית השני - שנבנה על ידי עולי גלות בבל, והבית השלישי - שאמנם ירד מהשמיים, אך נוצר על ידי עבודתם של ישראל בכל שנות הגלות הארוכות.

אך לאמיתו של דבר המספר שלוש אינו מורה על שלימותו של החיבור, שכן ניכר בו שמטרתו לחבר בין שני דברים שונים, ועל כן עדיין 'שקוע' בחיבור הופכים. לכן נקראת הגאולה השלימה הגאולה 'הרביעית' - המספר ארבע מורה על חיבור שלמעלה מהפכים.

בדורנו - דור הגאולה, מוסבר שתורת החסידות שאנו יכולים כבר לחיות עם דרגה הרבה יותר נעלית בחיי היום-יום - הדרגה של המספר חמש, המורה על עצם מהותו של הבורא, מצידו לא רק שאין צורך לפעול על מנגדים, אלא הם כלל לא קיימים

מה זה אומר בנוגע לפועל? כאשר אנו מאירים פנים כעת ליהודי אחר, מתייחסים אליו באחווה הדדית, זהו לא מפני שאנו מחסירים בעצמנו, ואף לא מפני שבכך מציאותנו האישית תהיה 'שלימה' יותר, אלא כי במהותו של הנין כל  עם ישראל אחד הם. כולנו מהות אחת, שרק נראית כנפרדת בעולם גלותי. כעת ניתנת לנו אפשרות לטעום מהעולם הגאולתי שתיכף יתגלה.

גם השבוע: מאות ביקרו בבית משיח 770

גלריית ענק: חג פורים בביתו של מרדכי היהודי של דורנו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...