• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

הרבי גואל אותנו דוקא מ770! שיעור מיוחד בעניני גאולה ומשיח בבית משיח - 770

לרגל ל' סיון – היום בו בשנת תש"פ, לפני כשנתיים, 770 – בית משיח נפתח לאחר שלושה חדשים בהם היה סגור בשל מגיפת הקורונה, התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטרען פארקווי 770 - בית משיח – לשיעור מיוחד בעניני גאולה ומשיח. את השיעור מסר הרב דוד שי' אקסלרוד, שפירט והסביר בצורה הברורה ביותר מדוע דוקא מקום זה זכה שממנו הרבי שליט"א מלך המשיח יצעיד את עמו ישראל לגאולה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לרגל ל' סיון – היום בו בשנת תש"פ, לפני כשנתיים, 770 – בית משיח נפתח לאחר שלושה חדשים בהם היה סגור בשל מגיפת הקורונה, התאספו עשרות בחורים ואברכים במרכז חב"ד העולמי - איסטרען פארקווי 770 - בית משיח – לשיעור מיוחד בעניני גאולה ומשיח – בדגש על מהותו של מקום זה – בית רבינו שבבבל.

את השיעור מסר הרב דוד שי' אקסלרוד, שפירט והסביר בצורה הברורה ביותר מדוע דוקא מקום זה זכה שממנו הרבי שליט"א מלך המשיח יצעיד את עמו ישראל לגאולה, ולא משום מקום אחר. המשתתפים האזינו בשקיקה ונהנו מכיבוד עשיר ומגוון.

אז מה למדו בשיעור? בשתי מילים:

כאשר בחר הקדוש ברוך הוא בדוד המלך להיות מלך על עם ישראל, הבטיח לו שיבנה את בית המקדש על ידי זרעו. בכך קישר הקב"ה את מלכות דוד ובית המקדש בקשר נצחי שלא ינתק לעולם.

אלפי שנים אחר כך, עם ישראל נפוץ בגולה. קדושתו של בית המקדש נודדת יחד עם גדול הדור אל ביתו הזוכה לשם "בית רבינו שבבבל – בית מקדש מעט".

לפני כשלושים שנה גילה לנו הרבי שליט"א מלך המשיח בחוברת מיוחדת אותה הוציא לאור בשם "בית רבינו שבבבל – ליובאוויטש שבליובאוויטש", שכעת בדורנו המקום בו שורה השכינה, והוא בית המקדש מעט הוא 770. אך ההבדל הגדול בין בית מקדש מעט זה לכל אלו שקדמו לו בדורות עברו הוא, שמבית זה יתגלה משיח ובד' אמות אלו תשוב השכינה בתחילה מגלותה, כאן ירד בית המקדש אפוף בלהבות מן השמיים, ומכאן ישוב לירושלים עיר הקודש עם כל בני ישראל.

היות ודורנו הוא דור הגאולה, וזהו המקום ממנו פועל נשיא הדור ומשפיע על כל הדור, על כן דוקא מקום זה – שיפעל את גילוי השכינה המושלם בגאולה הוא זה שבו יתגלה המקדש.

[עובדה מעניינת: באחת ההערות באותה החוברת גם מעניק הרבי ל 770 את הכינוי שנהיה נפוץ מיני אז – בית משיח].

מביאור זה של הרבי שליט"א מלך המשיח רואים אנו שאף כעת חוזר ומתבסס הקשר בין מלכות דוד – אותה מגלם כעת המלך המשיח, לבית המקדש – מקום השראת השכינה. והיות ודוקא במקום וממקום זה פועל המשיח את השראת השכינה, לכן עד לרגע בו יושלם הגילוי זהו המקום בו ישהה, בבחירה נצחית ללא כל שינוי.

וכפי לשונו של הרבי שליט"א מלך המשיח באותה החוברת: "המקום הקבוע ד"בית רבינו", בית הכנסת ובית המדרש שלו . . קדושה לא זזה ממקומה, ואדרבה, באופן ד"מעלין בקודש", "מוסיף והולך", עד ביאת גואל צדק".

כ"ח סיון: התוועדות מלאת עוצמות בבית משיח 770

ממדי הענק נחשפים: למעלה מ300 מקורבים בערב עם חב"ד ב770 בית משיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...