• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

דעה / י' שבט אצל מלך המשיח

המוני חסידי חב"ד בדרכם אל ביתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, 770 בניו יורק, לקראת י' שבט הקרב ובא. מה כל כך מיוחד ביום הזה, ומדוע מטריחים את עצמם בחורים חב"דניקים צעירים בנסיעה באמצע השנה אל מעבר לים?
י' שבט אצל מלך המשיח
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בתחילתו של חודש שבט, בשדה התעופה קנדי נעמדים בטורים ארוכים עשרות ומאות בחורי חמד, בידיהם אחוזות המזוודות ועל כתפיהם מתנודד תיק התפילין. בקוצר רוח הם מחכים לעבור את שער היציאה והבידוק הבטחוני האמריקאי, כשפניהם מראות את עיפות הטיסה ואת האושר והריגוש המיוחדים.

הם אספו מטבע למטבע, התחננו להוריהם והתרימו ידידים - והנה הם כאן, עוד רגע קט מגיעים אל היעד. רבות השקיעו הבחורים הצעירים כדי להגיע לרגע הזה בו ידרכו רגליהם שנית בפתחו של הבית הגדול והקדוש – בנין מספר 770 ברחוב איסטרן פארקווי, ברוקלין ניו יורק.

יום קבלת הנשיאות

בכל ריכוזי חב"ד בכלל ובישיבות חב"ד בפרט נרגשת התכונה הרבה לקראת י' שבט – יום הסתלקותו של הרבי הקודם, רבי יוסף יצחק (הריי"צ), שהוא גם - ובעיקר - יום קבלת נשיאותו של הרבי שליט"א מלך המשיח:

ביום הזה, לפני כמעט שבעים ושתים שנים, הסתלק לעולמו האדמו"ר השישי בשושלת אדמו''רי חב''ד. הצער והכאב של החסידים היה רב, אך לכולם היה ברור היטב: גם עכשיו, יש לנו רבי.

החסידים פנו אל הרבי שליט"א מלך המשיח, חתנו של אדמו"ר הריי"צ, ובקשו ממנו לקבל על עצמו את הנשיאות. אך הרבי לא הסכים לקבלת הנשיאות בגלוי בתוקף. החסידים לא הרפו, עד י"א שבט שנה אחר כך.

בהתוועדות לציון שנה להסתלקות הרבי הקודם, קיבל על עצמו הרבי שליט"א מלך המשיח את הנשיאות בגילוי ולחסידים - היתה אורה ושמחה.

מני אז, במשך 71 שנה, חוגגים החסידים את הימים י' וי''א שבט בהתוועדות חסידית ובמנהגים מיוחדים אותם קבע הרבי שליט"א מלך המשיח ליום הזה.

אז את היום הזה אפשר לכאורה לציין ולחגוג בכל מקום ומקום בעולם, בשמחה ובהתוועדות. לקיים את הוראותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח ולהתחזק בתורה ומצוות.

אז מדוע טורחים המוני החסידים לטוס הרחק מעבר לים ולחוג את י' שבט דווקא בבנין שבע-מאות-ושבעים? המוניות וה-uber העוצרים בפתחו של הבנין פורקים עוד ועוד אורחים ובחורי ישיבות שהגיעו אל הרבי שליט"א מלך המשיח לחג הגדול, אך מדוע לא ניתן לציין את יום נשיאותו של הרבי שליט"א מלך המשיח בכל מקום אחר בעולם?

להוריד את השכינה לארץ

הרבי שליט"א מלך המשיח הוא נשיא הדור השביעי מהאדמו''ר הזקן, האדמו''ר הראשון של חב"ד, שהינו הדור האחרון בגלות והוא גם הדור הראשון של הגאולה.

בי"א שבט תשי"א, היום בו קיבל הרבי שליט"א מלך המשיח את הנשיאות בגלוי, אמר הרבי מאמר חסידות. במאמר זה 'הודיע' כביכול שהינו מסכים לבקשתם של החסידים ולקבל את הנשיאות, ובתוכנו גם הבהיר היטב את תפקידו של הדור שלנו, הדור השביעי:

בבריאת העולם, שכן הקדוש ברוך הוא כאן בעולם הזה הגשמי בגילוי. לולא חטא עץ הדעת על ידי אדם וחוה, היה מצב העולם יכול לשאר כך לנצח. חטא עץ הדעת וחטאי הדורות שאחרי זה סילקו את השראת השכינה מעולמנו זה לעולמות למעלה. עד שבאו שבעה צדיקים, שבהם משה רבינו הוא השביעי, והם הורידו בחזרה את השכינה פה למטה בארץ.

תהליך זה הסתיים על ידי משה רבינו בעת מעמד מתן תורה. או אז הושלם תהליך הורדת השכינה לארץ והגשמיות של העולם והרוחניות האלוקית התחברו, עד שהגיעו לשלימותם בבנין בית המקדש, בית גשמי שבו שורה השכינה.

אך גם שלימות זו עדיין אינה מושלמת. השלימות האמיתית של חיבור הרוחניות והגשמיות, של חיבור האלוקות עם העולם, תהיה בגאולה האמיתית והשלימה אותה מביא הרבי שליט"א מלך המשיח.

בית משיח

את מעלתו של 770 לא צריך להסביר: בשיחותיו הקדושות מסביר הרבי שליט"א מלך המשיח כי הבית, סעוון סעוונטי, הוא המקום אשר בו ועל ידו תגיע הגאולה. הרבי גם אומר כי המילים "בית משיח" הם הגימטריה של מספר הבית – 770.

במקום זה מתקיים החזון והייעוד אותו אמר הרבי שליט"א מלך המשיח – הורדת השכינה בחזרה פה למטה בארץ, כשבתרגום תוכני הפירוש הוא גאולה אמיתית ושלימה. כל זה כאמור מתרחש על ידי השוכן בבית, המשיח.

מובן אם כן ש-770 הוא הוא המקום המתאים ביותר לחוג את י' שבט! היום בו הובהרה משימתו של הדור במקום בו משימה זו תמולא בשלימות.

בשעות שנותרו עד ליום הגדול, י' שבט תשפ"ב – 72 שנה, ניתן עדיין להגיע לבית משיח. ברגעים האחרונים בהם 770 עדיין נמצא בחו"ל, באם ח"ו טרם עבר לירושלים הבנויה על יד בית המקדש השלישי, הולכים להצטופף מאות האורחים בסמוך לרבי שליט"א מלך המשיח ביום הגדול. מתכוננים, נרגשים, מחכים לרגע המיוחל בו נראה סוף סוף את מלך המשיח לעין כל בשר, או אז נכריז לפניו את ההכרזה שאומרת הכל:

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

770: מאות אורחים נחתו הבוקר בבית משיח לקראת חג קבלת הנשיאות

אלפים ב'פאראד' ב-770 בית משיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...