• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרוייקט מיוחד: מלחמת המפרץ - הניסים והנפלאות

לציון 32 שנים לניסים והנפלאות שאירעו במלחמת המפרץ, אתר הגאולה מגיש פרוייקט מיוחד בו ייתפרסם מידי יום מאמר מיוחד עם חשיפות ותחקירים על הניסים אותם הבטיח הרבי מלך המשיח שליט"א בעת המלחמה • "אל תתייראו, הגיע זמן גאולתכם"
פרוייקט מיוחד: מלחמת המפרץ - הניסים והנפלאות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בימים אלו מציינים אנו 32 שנה למלחמת המפרץ הראשונה ולניסים הגדולים שאירעו בה.  

מעורבותה של ישראל במלחמה זו הייתה מוגבלת, והסתכמה בעיקר בספיגת עשרות שיגורי הטילים לעברה. בחסדי ה', החשש הכבד מהידרדרות למלחמה מול סוריה וירדן לא התממש, וגם תוכניותיו של צה"ל לתקוף בעיראק (מבצע "בגד ספורט"), על מנת לחסל את איום הטילים, לא יצאו אל הפועל.

תהא שנת נפלאות אראנו

הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א דיבר אודות המלחמה בימים שלפניה, עת עמד כל העולם במתח אל מול ההתפתחויות במפרץ הפרסי, והזכיר את דברי המדרש המובא בילקוט שמעוני:

"אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו, כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה; מלך פרס מתגרה במלך ערבי . . וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים . . וישראל מתרעשים ומתבהלים, ואומר להיכן נבוא ונלך? להיכן נבוא ונלך? להיכן נבוא ונלך?, ואומר להם בני אל תתיראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם. מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו, הגיע זמן גאולתכם!"

הרבי מלך המשיח שליט"א קישר זאת לאירועי המלחמה שעמדה בפתח, ומאז הזכיר בעשרות הזדמנויות את המדרש, והודיע שארץ ישראל היא המקום הבטוח ביותר בעולם. הרבי קרא לאנשים רבים לא לברוח מהארץ, ולא להיבהל מנבואות הזעם שהבטיחה התקשורת.

גילויים חדשים ומדהימים

בשנים האחרונות הותרו לפרסום מסמכים מסווגים רבים על מלחמת המפרץ.

מחקר גדול שהתפרסם הינו בספרו של אלוף משנה שמעון גולן – "טילים על ישראל". אל"מ גולן הינו ראש התחום לחקר "הרמה האסטרטגית" במחלקה להיסטוריה של צה"ל, ומכיוון שכך, ניתנה לו גישה למסמכים מסווגים שעסקו במלחמה.

בין הבולטים שבמסמכים הוא הרישום וההקלטות המקיפות של כל תקופת המלחמה ע"י אל"מ בני מיכלסון, שהיה צמוד לרמטכ"ל במשך כל המלחמה.

כמו כן, קיבל אל"מ גולן לידיו הקלטות של מוצב הפיקוד העליון של צה"ל במלחמה, וכן חומר מלשכת הרמטכ"ל וסגנו.

חומרים יחודיים אלו מאפשרים לנו הצצה אל "מאחורי הקלעים" בתקופת המלחמה – וזאת בתחום של קבלת ההחלטות ברמה האסטרטגית, אותו חקר אל"מ גולן.

החשיפות נועדו להדגיש ביתר בהירות את הניסים והנפלאות שאירעו במלחמה, וכפי שאמר הרבי מלך המשיח שליט"א בשיחת פרשת וישב תשנ"ב: ".. ההכרה וההודאה ונתינת השבח להשם על הניסים שהוא עושה, הרי בנוסף על ענין של הכרת טובה – הרי זה גם נוגע לביאת משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה.."

סדרת כתבות שיעלו באתר בימים הקרובים מאת אבישי איפרגון שערך מחקר גדול על מלחמת המפרץ, ובמיוחד על הנשק הכימי וביולוגי של עיראק, וההכנות לשימוש בו נגד ישראל.

ישנם גילויים מדהימים וחשיפות רבות במחקר של אל"מ גולן, ובעזרת ה' יתברך, נביא את חלקם בסדרת הכתבות, בשילוב עם פרטים רבים מהמחקר שלי, וממגוון מקורות נוספים.

בין הנושאים שנחשפים במסמכים החדשים, ושיובאו לפניכם בסדרת הכתבות:

עד כמה איימו טילי הסקאד העיראקים על הכור בדימונה, כמה מהם נורו לעברו, ועד כמה הם היו קרובים לפגוע בו? מה היה ההסבר העיראקי לשיגור הטילים לעבר השומרון? מה היה האיום הגדול על חיפה, שממנו ניצלה בנס? מדוע שלחה ארה"ב לישראל 80 טילי פטריוט מהדגם הישן יותר? מה היו תוצאות המפגש במטח הגדול ביותר במלחמה – שבו שוגרו 29 טילי פטריוט מול 9 טילי סקאד? האם אכן פגעו טילי הפטריוט בבניני מגורים?

על כך ועוד בפרוייקט המיוחד שיעלה באתר בימים הקרובים

32 שנה למלחמת המפרץ: "הטיל פגע בחדר רגע אחרי שהילדה יצאה"

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...