• ב"ה ימות המשיח!
  • ח' ניסן התשפ"ד (16.04.2024) פרשת מצורע

הגאולה מתקרבת הילודה מתגברת

פילוח שיעור הילודה בארץ ישראל מטה שוב את הכף, והפעם קובע שיא שלילי בקרב המגזר הערבי • באיזה יישוב שיעור הילודה הגבוה ביותר ובאיזה הנמוך? • למה כתבי כלכליסט לחוצים וכמה ילדים תלד אישה בגאולה • ותמלא הארץ אותם
הגאולה מתקרבת הילודה מתגברת
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בשבועות האחרונים פורסמו נתוני הילודה בארץ הקודש מאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מהתמונה המפתיעה עולה כי ממוצע הילודה אצל נשים יהודיות מטפס, בעוד שאצל נשות המגזר הערבי והבדואי בארץ הוא צולל.

שיעור הפריון של נשים יהודיות בארץ ישראל עומד על ממוצע של 3.00 - הגבוה מבין כלל המדינות החברות ב'ארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי' (OECD) - כאשר בשאר העולם עומד הממוצע על 1.61 (נכון לשנת 2019)!

נתוני פילוח עמוקים יותר מגלים כי הילודה במגזר החרדי נשמרת קבועה לאורך השנים - בסביבות 7 ילדים לאישה - ואילו במגזר הכללי, נשים מסורתיות ושאינן שומרות מצוות נרשמת עליה מדודה מזה שנים.

לעומת זאת, ירידה תלולה נרשמת במגזר הערבי והבדואי, שם לראשונה ירד הממוצע אל מתחת ל- 3 - נתון שפל בשיעור הילודה במגזר שהחזיק בשנות ה- 70 בלמעלה מ- 6 ילדים לאשה.

פילוח נוסף לפי יישובים, סקר את המקומות בעלי ממוצע הילודה הגבוה והנמוך ביותר. שיעור הפריון הגבוה ביותר נאמד ביישוב החרדי מודיעין עילית - 7.16 ילדים בממוצע לאישה, ואילו השיעור הנמוך ביותר נרשם ביישוב הערבי כאבול הסמוך לשפרעם שבצפון - 1.56 ילדים לאישה.

אך מי שמכיר את נבואותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח כלל אינו מתפלא. בשיחה שנשא בשנת ה'תשל"ו (1976) הסביר כי הכנת העולם לגאולה לא תהיה בדרך של מלחמה וכיבוש חלילה, כי אם באופן שהנוכחות היהודית היא זו שתתגבר - בדומה לאותו פנס המאיר את החדר ובאופן אוטומטי מגרש את החושך.

במגזין כלכליסט פורסם 'פרויקט מיוחד' תחת הכותרת 'ישראל מצטופפת', שם עוקבים הכתבים המוכשרים בדאגה כנה לעתידה הדמוגרפי של ישראל, ומתבטאים במילים כמו 'קטסטרופה' ו'אולי הגזמנו'. הם מגבים את דבריהם בניתוחים של פרופסורים מלומדים ותחזיות קודרות של פיצוץ אוכלוסין.

דבריהם אולי יכולים לחדור להיגיון הבריא, אך בל נשכח מי מנהל את העולם, מי מפרנס ודואג לכל ילד שנולד, מי מרוכז יותר מכל בארץ ישראל מראשית השנה ועד אחרית שנה.

ובל נשכח גם את דברי ימי עמנו, את עשרות מיליוני היהודים שגרו כאן בימי בית המקדש, את הטבח שטבחו בעם ישראל בשואה האיומה, בפוגרומים ובימי הגלויות, ובל נשכח גם את עומדנו ערב הגאולה, פסע לפני חזון הדורות שכל ילד יהודי שמגיע לעולם מקרב אותו בצעדי ענק.

אבל השיא עוד לפנינו. ככל שניכנס יותר ויותר לתקופת ימות המשיח הילודה תלך ותצמח. מדרשי חז"ל מספרים לנו על מספרי עתק של ילדים לאישה אחת - 'כיוצאי מצרים' - כתוצאה מלידות של שישיות ותכיפות הלידות שתגבר באופן ניסי. אך אל דאגה, את מקום צער הלידה שכה אפיין את תקופת הגלות תמלא 'לידת תרנגול' - אותה הקלות אותה נתן הבורא לתרנגול בעת המלטת הביצים. כך יהיה אצל נשות ישראל שתלדנה בשמחה ובקלות גדולה.

כיצד יהיה מקום לכולם אתם שואלים? אל דאגה, בספר 'מדרש תלפיות' התייחסו לסוגיה. שם נכתב כי לעתיד יתרחשו ניסים בדוגמת הרחבת העולם (מאדים, מישהו?) ונס בנוסח 'עומדים צפופים ומשתחווים רווחים' - כמו שהתרחש בבית המקדש בעת העליה ההמונית לרגל בשלושת הרגלים.

האם יש סכנה למלחמת עולם?

משמיע להם לישראל: לקט מענות ממלך המשיח אודות הביטחון בארץ ישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...