• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

נערכים ומאמינים / השליח והרב הראשי: "אנחנו מגבירים את הפעילות"

בתפקידו כשליח הרבי שליט"א מלך המשיח והרב הראשי לאוקראינה, עוקב הרב אסמן אחר המצב המתוח בגבול עם רוסיה‭ ‬•‭ ‬למרות פעמי המלחמה וקריאות הקרב, הרב בטוח כי בעזרת ה' לא יאונה רע, אך במקביל נערך יחד עם צוותו לכל התפתחות
השליח והרב הראשי: "אנחנו מגבירים את הפעילות"
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בשבועות האחרונים, עוקבים בזירה הבין לאומית אחר ההתפתחויות בגבול רוסיה-אוקראינה, תוך חשש שרוסיה תפתח במלחמה כנגד שכנתה בניסיון לכובשה. הערכות המומחים נעות בין מלחמה כוללת שתסחוף אליה (חס ושלום) עוד ועוד מדינות, לבין עימות מקומי מוגבל, או אפילו אירוע שיסתיים בלא כלום.

מי שנמצא בחזית הפעילות עם יהודי המדינה, כמו גם באירועים גדולים ומשמעותיים בעבר, הוא שליח הרבי שליט"א מלך המשיח ורבה הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן, שמזה שנים ארוכות מפעיל מערך תמיכה גשמי ורוחני לתושביה היהודיים של המדינה.

לפני כחמש שנים, בעוד מלחמת האזרחים באזורים מסויימים של אוקראינה השתוללה, הקים הרב את הכפר אנטבקה, לשם הגיעו מאות פליטים יהודים מאזורי הקרבות. בעיירה הציורית, יש להם שלושה בתי ספר יהודיים, ערוץ טלוויזיה, מפעל ליודאיקה, מתפרה שמוכרת ציוד לבתי רפואה ועוד. 

לאור ההתפתחויות, פנינו אליו על מנת לשמוע על תחושות היהודים במדינה. בפתח דבריו, מבהיר הרב כי עיר הבירה קייב, שם שוכן מרכז חב"ד, רחוקה כשעה וחצי מהגבול, מה שמאפשר חיים שקטים ורגועים גם בתקופה מתוחה זו. "יש קצת מתח אצל היהודים בקהילה בעקבות המצב בגבול, אך ההתנהלות בחיי היומיום של הקהילה מאוד רגועה ושלווה, ואנו בטוחים שבעזרת ה' לא תיפתח מלחמה. לפני זמן קצר דיברתי בתקשורת הבינלאומית והסברתי להם שהגאולה האמיתית והשלימה קרובה, והמצב הביטחוני לא אמור להלחיץ אותנו. עלינו רק להתפלל ולהאמין באמונה שלימה שבעזרת ה' רוסיה תיסוג מהמלחמה ותחתור לשלום בינה לשכנתה - אוקראינה".

מרגש לשמוע. איך אנשים מקבלים את ההסתכלות הגאולתית שהרב מביא?

"באמונה שלימה. לפני תקופה קצרה, ביום השואה הבינלאומי, התקיים טקס זיכרון במקום הרצח הנורא 'באבי יאר', בהשתתפותם של 150 חברי הפרלמנט האירופי וראש עיריית קייב ויטלי קליצ'קו. כשעליתי לדבר, אמרתי מילים מעודדות על המצב הביטחוני ששורר והסברתי כי אין מה לפחד, וקראתי לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא לפתוח במלחמה. הנוכחים התרגשו מההסתכלות החיובית על המצב, ואמרו שמאמינים שאלו לא יהיו מילים בעלמא אלא מציאות שתקרה ממש עכשיו, בעזרת ה'".

ובכל זאת, האם אתם נערכים למקרה שתפרוץ חלילה מלחמה?

"אני מאמין שלא נצטרך להגיע למצב כזה. אך מצד שני אני יכול להעיד כי החיילים האוקראיניים נחושים לשמור על המדינה ולא לתת לה ליפול בידי רוסיה, לעומת החיילים הרוסיים שבאים לכבוש, אז המורל של האוקראינים טוב יותר. אבל אין זה מענייננו, אנחנו מעדיפים להתמקד רק בטוב ולדבר על ההתקדמות לשלום".

כיצד נערכים בבית חב"ד לתוכניות המלחמתיות?

"ראשית, אנחנו בקשר רציף עם השגרירות הישראלית באוקראינה. באוקראינה חיים 20,000 יהודים ישראלים בדרך קבע, ואנו נדאג להם, יחד עם השגרירות, למקום בטוח. באופן כללי, חיים כיום באוקראינה 300,000 יהודים, ובקייב, עיר הבירה, כ- 50,000 יהודים ובעזרת ה' נדאג לכולם. אנחנו לא מתכננים לזוז גם במצב של מלחמה לא עלינו, הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א שלח אותנו כדי להישאר ולדאוג לכל יהודי ויהודיה בכל מצב. אנחנו עושים כבר עכשיו פעולות רבות בכדי להיערך למצב בו נצטרך לקלוט פליטים שיבואו מהערים הסמוכות לגבול. נדאג שגם הם יקבלו מקום בטוח ומסודר".

יצויין כי בפרשת משפטים תשנ"ב, 1992, דיבר הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א על ההסכם שעשו ראשי המעצמות בעולם, ארצות הברית ורוסיה, על הפחתת הנשק הגרעיני והפניית המשאבים לטוב וחסד. שם גם מדגיש הרבי שליט"א מלך המשיח שהמקרים הללו שקורים בעולם הם מפעולותיו של מלך המשיח, כחלק מתהליך השלמת העולם לגאולה השלימה.

למרות המתח השורר במדינה, היינו רוצים לשמוע מהרב כיצד אתם רואים את ההתפתחויות החיוביות, ואת התקדמות העולם לעשיית טוב וחסד?

"לפני כמה שבועות אמר שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, שרוסיה לא רוצה במלחמה אלא בהידברות לשלום. האמת היא שאף אחד אינו מעוניין במלחמה, העולם מבין שזה לא טוב ועדיף ללכת לשלום. אני זוכר את הימים שלפני נפילת מסך הברזל, שהרבי שליט"א מלך המשיח דיבר על הנפילה הקרובה שתקרה ושצריך להכין מקום לכל העולים שיעלו מרוסיה. אף אחד אז לא האמין שיפול מסך הברזל וכולם יצאו, והנה הכל קרה וכולם נוכחו לראות שדברי הנביא התאמתו. אני מרגיש שהמילים המעודדות שהרבי שליט"א מלך המשיח אמר אז, נותנים לי את הכוח להנהיג היום את הקהילה ולהתמודד מול כל הקשיים שקורים עכשיו.

"ברוך ה', ממש בימים האחרונים ערכנו טקס גדול לפתיחת בית חב"ד חדש בעיר קייב בשכונת פצ'רסק עם זוג השלוחים החדשים, הרב מוטי ורבקה כץ. ובשבת האחרונה הגיעו יהודים למניין והתפללו ובירכו על הבית חב"ד החדש שנפתח בשכונה. אנחנו משתדלים, דווקא בימים אלו של לחץ, להגביר את הפעילות ולהגיע לכמה שיותר יהודים, לעודד ולהרגיע אותם, ולומר להם שהרבי מלך המשיח שליט"א מתגלה תיכף ומיד ממש.

לסיום, אני רוצה להוסיף ברכת יישר כח ליוזמה הנפלאה של עיתון הגאולה ואתר הגאולה. גם באוקראינה עוקבים אחרי הפרסומים ושואבים עידוד מההוצאה לאור הנרחבת של העיתון והכתבות באתר. יישר כח.

באתיופיה נערכים לפתיחת בית חב"ד בשדה התעופה

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...