• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ארדואן בביקור הרבנים: היחסים בין טורקיה ליהודים תמיד יהיו חזקים

בחודשים האחרונים עקב כל עם ישראל בדאגה אחרי בני הזוג אוקנין שטיילו בטורקיה ונעצרו באשמה לא ברורה • הסיפור הסתיים בטוב עם הודאה נרגשת לבורא עולם, אך התדמית הטורקית עוד לא נראתה מחייכת ליהודים • ביקור הרבנים ההיסטורי בארמונו של ארדואן באנקרה הוציא ממנו שלל אמירות מפתיעות על יחסו החיובי ליהודים ולישראל • לב מלכים ושרים ביד ה'
ארדואן בביקור הרבנים: היחסים בין טורקיה ליהודים תמיד יהיו חזקים
הרבנים במפגש עם ארדואן (צילום: ארמון הנשיאות בטורקיה)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מחזה לא שגרתי נצפה בפתח הארמון הנשיאותי באנקרה, טורקיה, בחודש האחרון. קבוצת רבנים, עטורי זקנים וחבושי כובעים התקבלה בכבוד מלכים על ידי רג'פ טאיפ ארדואן עצמו, הפרזידנט הטורקי ששמו עלה לכותרות בארצנו זה לא מכבר.

קבוצת הרבנים כללה את רבה הראשי של טורקיה ושורת רבני ערים ומדינות בעולם המוסלמי. מה עושים עשרות רבנים בטורקיה בסתם יום של חול? 

היה זה מפגש פסגה ראשון ומיוחד של 'ועידת הרבנים במדינות האיסלאם' שהתקיים בטורקיה בחסות רבה הראשי של טורקיה, הרב יצחק חליבה ובארגונו הנמרץ של הרב מענדי חיטריק, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח, מייסד הארגון ורב הקהילה האשכנזית בטורקיה.

במפגש נכחו עשרות רבנים ושלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח המייצגים למעלה מ-100,000 יהודים החיים ברחבי העולם המוסלמי. ביניהם נמני הרבנים הראשיים של קזחסטן, אוזבקיסטן, איראן, אזרביג'ן, קירגיזסטן, אוגנדה, ניגריה, אלבניה, איחוד האמירויות הערביות, וכן צפון קפריסין ועוד. רבני מרוקו ותוניס שנבצר מהם להגיע פיזית לטורקיה, השתתפו באופן מקוון.

הרבנים דנו במגוון סוגיות רלוונטיות – הלכתיות, קהילתיות והגותיות, כמו גם בהזדמנויות החדשות לחיזוק ושגשוג החיים היהודיים ברחבי העולם המוסלמי ולא וויתרו גם על ביקור נשיאותי בארמון מספר 1 במדינה.

ארדואן קיבל את הרבנים בסבר פנים יפות וברוחב לב. במהלך המפגש נרשמו שורה של אמירות חיוביות מפיו של ארדואן בהקשר היהודי והישראלי. "היחסים בין טורקיה ליהודים ולישראל תמיד יהיו חזקים", אמר. "היחסים הכלכליים בין המדינות חזקים מתמיד וימשיכו להתחזק". הוסיף והביע גם את רצונו לנרמול היחסים עם ישראל, דבר חשוב בעיניו. הוא הדגיש כי ייאבק באנטישמיות, והזכיר כי טורקיה חתומה נגד הכחשת השואה. 'אחזק את החינוך בטורקיה לזכר השואה' הבטיח. 

הרב חיטריק הביע הכרת תודה לארדואן על כך שטורקיה מהווה "סמל ליחסים בין יהודים למוסלמים", ואמר כי הרבנים מצפים לפתח את הקשרים הללו. "הרבנים יצאו בהרגשה מאוד טובה מהפגישה ושמחו לשמוע מהנשיא ארדואן שהוא יפעל לחיזוק היהדות במדינות האיסלאם" סיפר.

עצם מפגשם של עשרות רבנים במדינות האיסלאם מוכיח על ייחודיתה של התקופה בה אנו חיים. לא רחוקים הם הימים בהם יהודים ויהדות נרדפו בעולם. כיום החיים היהודיים פורחים מסביב לעולם ורבנים, שלוחים ומנהיגי קהילות זוכים לכבוד ואף לסיוע ממשלתי.

מאן מלכי? רבנן. (מיהם המלכים? הרבנים), כך אומרים חכמינו. הרבי שליט"א מלך המשיח אמר פעמים רבות כי בכוחם של רבנים - כח התורה - לשנות את מציאות העולם. לא פלא אם כן, שהדרך לשלום עם טורקיה, עוברת דרך רבנים ומנהיגי קהילות בעם ישראל.

הציבור דורש חדשות טובות

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...