• ב"ה ימות המשיח!
  • ב' תמוז התשפ"ד (08.07.2024) פרשת חוקת

הפיצוץ האדיר בנמל בירות

תיעוד מתוך ביירות מראה עשרות מבנים שפשוט נעלמו בפיצוץ. רובם מבני אחסנהבאיזור הנמל ובסמיכות למוקדי התבערה והפיצוצים. מאות בנינים בהיקף הרחב יותר ספגו נזקים כבדים, ואלפי כלי רכב ניזוקו קשות בפיצוץ שנשמע גם בקפריסין מרחק של 180 ק"מ. הרב אבישי איפרגון בטור פרשנות
הפיצוץ האדיר בנמל בירות
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הפיצוץ האדיר בנמל בירות

תיעוד מתוך ביירות מראה עשרות מבנים שפשוט נעלמו בפיצוץ. רובם מבני אחסנהבאיזור הנמל ובסמיכות למוקדי התבערה והפיצוצים. מאות בנינים בהיקף הרחב יותר ספגו נזקים כבדים, ואלפי כלי רכב ניזוקו קשות בפיצוץ שנשמע גם בקפריסין מרחק של 180 ק"מ. הרב אבישי איפרגון בטור פרשנות

מביירות ממשיכים לזרום דיווחים ועדויות קשות על ההרס העצום שנגרם בבירת לבנון בשל הפיצוץ האדיר והחריג מאוד בעוצמתו שהתרחש אתמול.
ישנם כבר גורמים בלבנון שמאשימים את חיזבאללה באחריות לאירוע. יש לזכור כי נמל ביירות מהווה תחנת מעבר חשובה מאוד עבור משלוחי הנשק והתחמושת הגדולים של חיזבאללה, ויתכן שאכן מדובר בפיצוץ שקשור למחסני הנשק ואמצעי הלחימה שלו.

יתכן שהפיצוץ העז יביא להגברת הלחץ על חיזבאללה להתפרק מנשקו. לחץ זה כבר קיים בתוך לבנון, ובמיוחד לאור הסנקציות האמריקניות הקשות שהוטלו על המדינה ועל מערכת הבנקאות שלה בשל פעילותו של חיזבאללה ומעורבותו העמוקה בכלכלה ובשחיתות השלטונית.

ההשגחה האלוקית הביאה לכך שהפיצוץ קורה דווקא בימים אלו - בהם המתיחות בין ישראל לחיזבאללה היא גבוהה, וזאת לאור הכשלון השני של הארגון בהוצאת פיגוע תגובה. אירוע עצום שכזה בוודאי ירתק אליו את תשומת הלב של חיזבאללה ושל לבנון כולה, והוא יפחית בעזרת ה' יתברך את המוטיבציה של חיזבאללה להמשיך ולנסות להגיב ח"ו.

WhatsApp Image 2020-08-05 at 2.52.40 PM

לבנון בהלם.
תיעוד מתוך ביירות מראה עשרות מבנים שפשוט נעלמו בפיצוץ. רובם מבנים המיועדים לאחסנה, שהיו באיזור הנמל ובסמיכות למוקדי התבערה והפיצוצים. מאות בנינים בהיקף הרחב יותר ספגו נזקים כבדים, ואלפי כלי רכב ניזוקו קשות. היקף הנפגעים המדויק עדיין לא ידוע. מהפיצוץ האדיר בנמל נפגעו קשה גם ספינות, ולפחות ספינת טיולים אחת טבעה. צוותי הצלה רבים עדיין פועלים ברחבי העיר, ביחד עם פריסה מסיבית של כוחות בטחון, ואנשי חיזבאללה.

חיזבאללה מנסה כמובן להתנער מאחריותו לאסון האפוקליפטי, וברור מאליו שהוא יעשה כל מאמץ על מנת לטשטש ולהכחיש את מעורבותו. כפי שכבר כתבתי, נמל ביירות מהווה תחנת מעבר למשלוחי הנשק והתחמושת הגדולים שלו (בעיקר מאיראן), וחיזבאללה שולט למעשה על הנמל, ומאחסן בו כמויות גדולות שלו חומרי נפץ, נשק ותחמושת, ויתכן שהם חלק מהסיבה לסדרת הפיצוצים. כמו כן, מאגרי הענק של האמוניום החנקתי שהיו באזור (וככל הנראה התלקחו ביחד עם הזיקוקים שנראים בתמונות הפיצוצים) - משמשים הן לייצור דשן חקלאי והן לייצור חומרי נפץ.

זוהי עובדה ידועה ומוכרת, וחלק מהמאבק היום-יומי של ישראל במעברי הגבול לרצועת עזה, הוא מול נסיונות החמאס להבריח "דשנים חקלאיים" שמיועדים בעצם לייצור חומרי נפץ, כך שיתכן שגם מאגר האמוניום הענקי שהיה בנמל ביירות קשור אף הוא למאמצי ההתחמשות הבלתי פוסקים של חיזבאללה.

ראוי גם להזכיר שחיזבאללה באופן מסורתי מאיים בירי טילים למפרץ חיפה, שם נמצא מאגר האמוניה הגדול בישראל, והנה ה' יתברך הביא את פיצוץ האמוניה בלבנון, ככל הנראה באשמת חיזבאללה בעצמו...
עוד נזכיר כי היום היה אמור נסראללה לשאת נאום על המתיחות עם ישראל ועל פעולות התגובה של חיזבאללה ימ"ש [ויתכן אף שהנאום הזה היה אמור להיות אחרי פעולת תגובה שתוכננה לאתמול או להיום רחמ"ל, ורק הפיצוץ האדיר בלבנון הוא שסיכל את התגובה המתוכננת]. נזכיר גם שבכירים בלבנון אמרו שלשום שדברי ישראל הינם "הכרזת מלחמה" על לבנון, ושצבא לבנון מוכן לקדם את פני ישראל.

שוב יודגש, אין ספק לדעתי שתוצאות ה"חקירה" שלבנון תנהל, יהיו מוטות ומזויפות - לטובת חיזבאללה, וקשה לי להאמין שהוא ימצא האשם הרשמי. אבל כן ניתן לקוות שחלק נכבד מהעם הלבנוני יתעשת, ויצא למחאה עממית נרחבת על מנת להקיא את חיזבאללה מקרבו.

בירות ציר הרשע - בקריסה
ההרס העצום בבירת לבנון, מזכיר לנו מיד גם את ההרס העצום בבירת סוריה. וגם מזכיר לנו את סדרת הפיצוצים והשריפות בבירת איראן. שלושת העמים הללו - הלבנונים-סורים-איראנים - חייבים אחת ולתמיד להתקומם מול המשטרים הרודניים שמביאים עליהם את כל האסונות הללו. חיזבאללה בלבנון הוא חלק מרכזי בממשלה, ולמעשה מכתיב לה את המדיניות. בסוריה רוב העם כבר התקומם נגד אסאד, אבל שכבה לא מבוטלת של סונים, ואפילו של שיעים, נותרה תומכת בו, וביחד עם העלאווים, הם מאפשרים את המשך שליטתו. גם באיראן חלק נכבד מהאוכלוסיה עדיין תומך במשטר הרשע.

בשלושת המדינות הללו חייבים להתפכח. משטרי הרשע חייבים ליפול, וככל שעובר הזמן מתבררת להמוני העם יותר ויותר האמת הכואבת - אמנם משטר הרשע מעניק הטבות לתומכים בו, אבל לאידך גיסא הוא מוליך את המדינה והעם שלהם כולו לפי תהום.

שלושת המדינות הללו נתונות במשבר הכלכלי החמור ביותר בתולדותיהן, ועל סף קריסה (בלבנון הושמד בפיצוץ גם חלק נכבד ממאגר החיטה וכעת מדברים שם על הגבלה באספקה למאפיות), והקהילה הבינ"ל נמנעת מלסייע להן בשל העובדה שהן נשלטות בידי משטרי רשע.

WhatsApp Image 2020-08-05 at 2.52.39 PM

"והלבנון באדיר יפול" - סימן לגילוי משיח

בתלמוד הירושלמי (פרק ב', הלכה ד') מובאות דיעות לגבי שמו של המלך המשיח, ובהמשך התייחסות מפורשת ללבנון. נביא את הציטוט:

" רבי יהושע בן לוי אמר - צמח שמו. ר' יודן בריה דרבי אייבו אמר - מנחם שמו".
והגמרא מיד מסבירה שאין זו מחלוקת, אלא הגימטריא של "צמח" היא כמו הגימטריא של "מנחם". ולמעשה, הגמרא שם ממשיכה ומביאה מעשה, שממנו מובן ששמו של המשיח הינו אכן מנחם [כשמו הקדוש של הרבי מליובאוויטש שליט"א], וכמפורש שם בהמשך הגמרא:
"דהא יליד מלכא משיחא, אמר ליה מה שמיה? אמר ליה - מנחם".

ומיד לאחר אותו סיפור המעשה, ממשיכה הגמרא שם ואומרת:
" 'והלבנון באדיר יפול' (ישעיה י' ), מה כתיב בתריה? [=מה כתוב אחר כך?]
'ויצא חוטר מגזע ישי' (ישעיה י"א) " - דהיינו שלאחר נפילת לבנון, אז 'יצא חטר מגזע ישי' - יצא המלך המשיח, שהוא מיוחס לישי - אביו של דויד המלך, שהמלך המשיח יהיה דוקא מזרעו, וכפי שנפסק ברמב"ם, וכמבואר במפרשי ספר ישעיה שם, שמדובר בהתגלות המלך המשיח.

לאחר שקראנו בהפטרת שבוע שעבר "והלבנון אין די בער"... את נפילת לבנון כבר יש, שנזכה להתגלות הרבי מלך המשיח תיכף ומיד ממש.

‏מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" ת"א, פרשן לעניני צבא ובטחון

הצטרפות לקבוצת "גאולה בעולם" ידיעות גאולה בעולם מאת הרב אבישי איפרגון

משטרת ישראל: קנס 500 ש"ח לילדה בוכה בת 10

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...