• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

איראן פורשת מחלק מהסכם הגרעין

העימות בין ארה"ב לאיראן מזכיר לנו את מלחמת המפרץ – במהלכה התייצבה ארה"ב נגד הצורר העיראקי שתקף את ישראל, פירקה את צבאו הענק לרסיסים, והפילה את שלטונו בנסים גלויים של הרבי שליט"א מלך המשיח, שחוזר ומדגיש את מאמר חז"ל: "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח", ומנצח במלחמות ה' את כל האויבים שמסביב באופן ניסי
איראן פורשת מחלק מהסכם הגרעין
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

איראן פורשת מחלק מהסכם הגרעין

מאת: אבישי אפרגון – ראש ישיבת חב"ד "דרך המלך" (שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד)

העימות בין ארה"ב לאיראן מזכיר לנו את מלחמת המפרץ – במהלכה התייצבה ארה"ב נגד הצורר העיראקי שתקף את ישראל, פירקה את צבאו הענק לרסיסים, והפילה את שלטונו בנסים גלויים של הרבי שליט"א מלך המשיח, שחוזר ומדגיש את מאמר חז"ל: "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח", ומנצח במלחמות ה' את כל האויבים שמסביב באופן ניסי.

היום הודיעה איראן רשמית כי היא פורשת מחלק ממחויבותיה במסגרת הסכם הגרעין. הסכם זה הטיל מגבלות שונות על איראן, ביניהן צמצום גדול במלאי האורניום, הקטנת מספר הצנטריפוגות הפעילות, הפסקת ההעשרה במתקן בפורדו (שנמצא כ- 70 מטר מתחת לפני האדמה), ונטרול הכור הגרעיני באראק. אולם, עקב המשך חתירתה של איראן להשגת הנשק הגרעיני – כפי שנחשף ברבים ע"י ישראל במבצע בו נלקח ארכיון הגרעין האיראני והובא לישראל – פרשה ארה"ב מההסכם לפני שנה.

לאחר הפרישה, הטילה ארה"ב על איראן סנקציות קשות, ואילו זו חששה מצידה לפרוש מההסכם, וזאת בשל רצונה להמשיך ולפתח את הקשרים הכלכליים עם מעצמות אירופה, שלא הלכו בדרכה של ארה"ב, ונותרו מחויבות להסכם.

אולם, על רקע החרפת מצבה הכלכלי של איראן בחודשים האחרונים, והעובדה שאירופה אינה מצליחה למלא את הפער הכלכלי שנוצר ע"י הסנקציות האמריקניות, וכן על רקע המשך ההחלטות האמריקניות התקיפות נגד איראן – הודיעה זו היום על פרישתה החלקית מההסכם.

הרקע לפרישה – מצב כלכלי חמור וצעדים אמריקנים

בחסדי ה', בתקופה האחרונה, ארה"ב פועלת בנחישות גוברת והולכת נגד משטר הרשע האיראני. ההכרזה על "משמרות המהפכה" – שהינם הגוף הכלכלי-שלטוני-צבאי-דתי המוביל באיראן – כארגון טרור, עתידה להסב נזק עצום לאיראן, וראשיה מבינים זאת היטב.

כמו כן, ההכרזה במהלך חול המועד פסח, על כך שמכאן ואילך כל מדינה שתרכוש נפט מאיראן, תספוג סנקציות קשות (כולל 8 המדינות שהוחרגו מכך בעבר – ביניהן סין והודו ויפן ועוד), הינה מכה אנושה לכלכלה האיראנית, ש 80% מהיצוא שלה מבוסס על נפט.

בנוסף לכך, בשבוע שעבר ביטלה ארה"ב את האפשרות שניתנה לאיראן למכור "מים כבדים" שהיא מייצרת לעומאן, וכן להחליף אורניום מועשר ברמה נמוכה שהיא מעשירה, באורניום טבעי מרוסיה – צעד זה הידק עוד יותר את המצור על תכנית הגרעין של איראן.

סביר להניח כי באיראן מעריכים, במידה רבה של צדק, שהצעדים האמריקנים הללו יביאו את איראן אל סיפה של קריסה, ולכן המשטר יצא היום בהכרזה על הפרישה מההסכם.

חשוב להדגיש כי כרגע מדובר על פרישה חלקית בלבד, משום שאיראן עדיין מנסה להביא את מעצמות אירופה להגביר את הסיוע הכלכלי שהן נותנות לה, והיא גם חוששת מעימות ישיר עם ארה"ב.

ההודעה האיראנית, כי במידה ואירופה לא תבוא לעזרתה בתוך 60 יום, אזי היא תחזור להעשיר אורניום ברמה של 20%, אינה מהווה איום צבאי ישיר, משום שאורניום ברמת העשרה כזו, עדיין רחוק מאורניום ברמת העשרה של 90% המשמש עבור נשק גרעיני.

ישראל חדרה מודיעינית לאיראן

על פי הערכות מודיעין שהתפרסמו לאחרונה, גם אם איראן "תשבור את הכלים", ותנוע בכל כוחה להשגת נשק גרעיני, יקח לה לפחות שנה וכנראה אף שנתיים לעשות זאת. זהו פרק זמן ארוך וממושך דיו על מנת שארגוני הביון בישראל ובמערב, יאתרו מהלך שכזה ויסכלו אותו ביעילות. יש לזכור כי העובדה שישראל הצליחה להוציא מאיראן את הארכיון הגרעיני ממחישה כאלף עדים על עומק החדירה המודיעינית של ישראל בתוך איראן.

ניתן להעריך כי חדירה עמוקה זו היא שאיפשרה, על פי פרסומים שונים, גם את מתן ההתרעה הישראלית לארה"ב בימים האחרונים על כוונה איראנית לפגוע בחיילים אמריקנים (ככל הנראה בתימן או בעיראק). התרעה זו הביאה להצהרות אמריקניות תקיפות, ולתגבור כוחות – נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" נשלחה לאזור, והיום הגיעו גם 4 מפציצים אסטרטגיים מדגם 52-B (אחד מהם חלף בשמי ישראל).

בנסי וחסדי ה', ההתיצבות האמריקנית הנחושה נגד איראן, עתידה להביא לתוצאות טובות מאוד לעם ישראל בעזרת ה' יתברך. במידה ואיראן תתקפל מול הדרישות האמריקניות, ותבלום לחלוטין את מאמציה בתחומי הגרעין והטילים, הרי שישראל היא הנשכרת הראשונה מכך. במידה והמשטר האיראני ימשיך בדרכו הנוכחית, הרי שקריסתו הכלכלית כמעט מובטחת, ויתכן כי העם האיראני בעצמו ידאג להפלתו. עימות כלכלי או צבאי עם הענק האמריקני, יביא אף הוא למפלת איראן, ויהי רצון שמפלה זו תהיה בקרוב ממש.

יש לציין כי ארה"ב חותרת להשיג זאת לא באמצעים צבאיים. ממש כמו מול צפון קוריאה, שואף טראמפ להפעיל לחץ כלכלי מסיבי המלווה בתצוגת כח צבאי, מתוך רצון להביא לשינוי הגישה של המשטר, בלא להגיע להפעלת כח צבאי. בצפון קוריאה התהליך כבר התחיל, אם כי הוא לוקח זמן, ונתקל במכשולים – באופן די צפוי.

ככלל,העימות בין ארה"ב לאיראן מזכיר לנו את מלחמת המפרץ – במהלכה התייצבה ארה"ב נגד הצורר העיראקי שתקף את ישראל, פירקה את צבאו הענק לרסיסים, והפילה את שלטונו בנסים גלויים שמודגשים בשיחות הרבי שליט"א מלך המשיח, שחוזר ומדגיש את מאמר חז"ל: "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח".

כן תהיה לנו, בקרוב ממש.

תרגיל משותף של חיל האוויר הישראלי עם איחוד האמירויות הערביות

המכתב ששלח הרבי שליט"א מלך המשיח לנשיא ארצות הברית לאחר נסיון ההתנקשות בחייו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...