• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ג ניסן התשפ"ד (01.05.2024) פרשת אחרי מות

צפון קוריאה מפעילה כור גרעיני ומזמינה למו"מ // פרשנות מיוחדת

פשוט וברור כי טראמפ יעשה הכל על מנת להשיג את ההתקפלות הצפון קוריאנית ללא מלחמה, ולשם כך הוא הטיל בשבועות האחרונים סנקציות רבות נוספות על צפון קוריאה, שהחמירו עוד יותר את מצבה • הפרשן הביטחוני-חסידי הרב אבישי איפרגון שבעבר שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד בטור פרשנות מיוחדת • הטור המלא
צפון קוריאה מפעילה כור גרעיני ומזמינה למו"מ // פרשנות מיוחדת
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

פשוט וברור כי טראמפ יעשה הכל על מנת להשיג את ההתקפלות הצפון קוריאנית ללא מלחמה, ולשם כך הוא הטיל בשבועות האחרונים סנקציות רבות נוספות על צפון קוריאה, שהחמירו עוד יותר את מצבה • הפרשן הביטחוני-חסידי הרב אבישי איפרגון שבעבר שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד בטור פרשנות מיוחדת • הטור המלא

צפון קוריאה מפעילה כור גרעיני ומזמינה למו"מ

צילומי לוויין שהתפרסמו לפני כשבוע, הראו כי צפון קוריאה החלה שוב להפעיל את הכור הגרעיני שלה ביונגביון. הפעלת הכור תאפשר לה להפיק פלוטוניום, שעלול לשמש להרכבת פצצות גרעיניות נוספות.

לרשותה של צפון קוריאה ישנו ארסנל של כמה עשרות פצצות גרעין. במשך השנים האחרונות העריך המודיעין האמריקני כי לצפון קוריאה אין עדיין את היכולת לשגר טיל לטווח ארוך מאוד – טיל בין-יבשתי – שיוכל להגיע עד ארה"ב. אולם, ביום העצמאות האמריקני (לפני כשמונה חודשים), ביצעה צפון קוריאה, לראשונה, ניסוי בטיל שכזה. באמירה מתגרה, הגדיר מנהיג צפון קוריאה את הניסוי כ"מתנה" לעם האמריקני לכבוד יום העצמאות שלו...

הניסוי הכה בתדהמה את אזרחי ארה"ב. יחד עם זאת, מנתוני הניסוי הסיקו מומחים אמריקנים כי הטיל מסוגל להגיע רק לאלסקה, ואין ביכולתו לאיים על כל ארה"ב. אולם, שבועות בודדים לאחר מכן, ניסתה צפון קוריאה טיל נוסף. בניסוי זה, הגיע הטיל לגובה הרבה יותר גדול ועבר מרחק גדול בהרבה. לפי הנתונים של צבא ארה"ב, מסוגל טיל זה לכסות חלק נכבד מארה"ב עצמה, כולל את עיר הבירה וושינגטון.

מאז, הפך האיום הצפון קוריאני לממשי הרבה יותר.

בנוסף לכך, ערכה צפון קוריאה בהמשך גם ניסוי גרעיני, וטענה שמדובר ב"פצצת מימן". עוצמת הניסוי שנמדדה, הייתה אכן גבוהה בהרבה מעוצמת הפיצוצים הגרעיניים בניסויים הקודמים של צפון קוריאה, אולם לטענה הצפון קוריאנית כי מדובר בפצצת מימן (שחזקה פי מאות מפצצה אטומית "רגילה"), אין עדיין ביסוס משמעותי.

זהו הרקע ללחץ האמריקני על צפון קוריאה, הגובר והולך בחודשים האחרונים, להתפרק מיכולתה הטילית והגרעינית.

משא ומתן ביחד עם "מירוץ נגד הזמן"

בשבועות האחרונים היו מספר התפתחויות שנראות כמו סימן מבטיח להפשרת היחסים בין צפון קוריאה לבין דרום קוריאה וארה"ב. הצפון השתתף באירוע ספורט בדרום קוריאה, ואף שלח לשם בכירי משטר (כולל אחותו של המנהיג). כמו כן הגיעה לצפון קוריאה משלחת בכירה מאוד מדרום קוריאה, והצפון אף פיזר הצהרות על נכונותו לשאת ולתת עם ארה"ב. גולת הכותרת של התפתחויות אלו הינה מכתבו של מנהיג צפון קוריאה, שבו הוא מזמין את נשיא ארה"ב טראמפ לפגישה ישירה.

אלו התפתחויות עם פוטנציאל חיובי. אולם, לדעתי, מתחת לפני השטח, מתנהל "מירוץ נגד הזמן".

נכון לעכשיו, ע"פ ניסויי הטילים הנ"ל, אין לצפון קוריאה יכולת להחדיר בפועל ראש קרב גרעיני לתוך האטמוספירה, וזאת משום ששני הטילים ששוגרו בניסויים, לא הוכיחו יכולת חדירה אפקטיבית, ולמעשה, שניהם התפרקו במהלך החזרה לאטמוספירה. כמו כן, לארה"ב ישנו מערך יירוט מתקדם, שמסתמך הן על ספינות AEGIS, והן על מערכות ירוט טילים (GBI) שמסוגלות להגן על כל ארה"ב. אמנם היכולת הטכנית של טילי היירוט האמריקנים אינה גבוהה (היו כשלונות רבים במהלך ניסויים שלהם), אולם סביר להניח שארה"ב מתכננת לשגר כמה טילים לעבר כל טיל תוקף, ובכך להבטיח את השמדתו.

ולכן, עדיין לא מדובר כאן באיום ממשי, אמיתי ומיידי, על ארה"ב.

זהו הרקע, להבנתי, לכך שבכירים ב CIA (שהינו ה"מוסד" האמריקני), דיברו בחודשים האחרונים על כך שיש להתמודד במהירות עם האיום הצפון קוריאני שהולך ומתפתח. הסיבה לכך היא, כנ"ל, שזהו למעשה "מירוץ נגד הזמן", שבו צפון קוריאה מקדישה כעת מאמצים רבים לסיים את פיתוח הטילים, ולאפשר להם יכולת חדירה, וכן להגדיל את מספר הטילים (והמשגרים) כך שארה"ב לא תוכל לשגר לעבר כל טיל תוקף טילי יירוט רבים, וגם לפתח ראש קרבי מתמרן או ראש קרבי בעל ראש נפץ מתפצל – שיוכל לגבור על טילי היירוט האמריקנים.

בנוסף לכך, צפון קוריאה מקדישה מאמצים רבים גם בפיתוח טילים המשוגרים מצוללות (שכידוע קשה לאתר אותן ולעקוב אחריהן).

ולכן, את "הפשרת היחסים" הפתאומית של צפון קוריאה, ניתן לראות גם כצעד אונאה שנועד רק להרוויח זמן יקר, שבמהלכו ניתן יהיה לשדרג את היכולת הטילית, וצפון קוריאה תוכל אז לנטוש את "שיחות הגרעין", ולהציג את עצמה כמעצמה גרעינית בעלת יכולת אמיתית ואמינה לתקוף ח"ו את ארה"ב.

מהלך אונאה כזה, אם יוכתר בהצלחה, יהווה מכה קשה מאוד לארה"ב ובעלות בריתה, ויאלץ את ארה"ב למתן מאוד את צעדיה מול המשטר הרודני.

ארה"ב פועלת במהירות

זוהי כנראה גם הסיבה לכך שבתקופה האחרונה ניכרים שינויי פריסה רבים של הצבא האמריקני בסביבת צפון קוריאה. ישנם תרגילים רבים, מטוסי החמקן נפרסו באיזור, וכן מפציצים אסטרטגיים (בעלי יכולת נשיאה של נשק גרעיני) וגם נושאות מטוסים וצוללות גרעיניות. מהלכים צבאיים אלו מראים בבירור כי ארה"ב מתכוננת לכל האפשרויות - דיפלומטיות או צבאיות.

פשוט וברור כי טראמפ יעשה הכל על מנת להשיג את ההתקפלות הצפון קוריאנית ללא מלחמה, ולשם כך הוא הטיל בשבועות האחרונים סנקציות רבות נוספות על צפון קוריאה, שהחמירו עוד יותר את מצבה.

לחץ חזק ע"י סנקציות קשות, יכול אכן לתת את פירותיו (במיוחד אם הוא יכלול סנקציות הרמטיות על אספקת דלק – אחד ממוצרי היבוא הקריטיים עבור צפון קוריאה), ולכן, נראה כי ארה"ב תנסה להביא את צפון קוריאה במהירות גדולה לשולחן המו"מ, ע"י לחץ כלכלי ודיפלומטי חזק, וע"י איום צבאי, וזאת על מנת למנוע מצפון קוריאה להשיג את היכולת המשודרגת.

במידה ואכן יתקיימו שיחות גרעין ישירות, יצטרך ממשל טראמפ לעמוד היטב על המשמר על מנת לוודא שצפון קוריאה לא תנצל את המסווה של השיחות הישירות, על מנת להתקדם במהירות בפיתוח הטילי והגרעיני שלה. מעמידתו התקיפה של טראמפ מול הסכם הגרעין עם איראן ניתן להעריך כי אכן הוא יעמוד בנחישות גם מול צפון קוריאה, הן ע"י דרישה לצעדים בוני אמון תוך כדי השיחות, והן ע"י חתירה להשגת הסכם שימנע את המשך הפיתוח של היכולת הצפון קוריאנית, וידאג לפירוק יכולות נוכחיות.

משטר תומך טרור ומפיץ טילים וגרעין

המשטר בצפון קוריאה הינו ללא ספק הדיקטטורה האכזרית ביותר בעולם כיום. והוא אחראי גם לתמיכה בטרור הבינ"ל. עובדה פחות מפורסמת היא שמשטר זה תמך באופן ישיר באש"ף במשך שנים, ואף אימן טרוריסטים רבים - אנשי אש"ף וגם אנשי חיזבאללה.

כמו כן, המשטר הוא זה שסיפק לאיראן את טילי ה"נו-דונג", שעל בסיסם פותחו טילי ה"שיהאב" האיראנים, וכן סיפק לסוריה טילי סקאד C (לטווח של 500 ק"מ) וסקאדD(לטווח של 700 ק"מ). כמו כן, ע"פ פרסומים רבים, צפון קוריאה הייתה זו שבנתה עבור סוריה את הכור הגרעיני (שהופצץ לפני כ- 11 שנה).

מכל הנ"ל מובן כי ההתפתחויות האחרונות הינן לטובת ישראל. מאמץ אמריקני מרוכז יכול להוביל בסייעתא דשמיא לבלימת הפעילות הצפון קוריאנית בתחומי הטרור, הטילים והגרעין, או עכ"פ לריסונה, ויש בזה ברכה גדולה עבור עם ישראל. בנוסף לכך, עצירה או ריסון של הפעילות הטילית-גרעינית של צפון קוריאה, תהווה גם זרז לעצירת/ריסון הפעילות האיראנית בתחומים אלו, ובכך תהיה ברכה כפולה ומכופלת בסיי"ד לעם ישראל.

יש לציין כי בימים אלו ממש, ממשל טראמפ מפעיל לחץ כבד על המעצמות האירופיות, על מנת לתקן את הסכם הגרעין עם איראן.

בהסתכלות כוללת, על כלל האירועים בעולם ובמזה"ת במשך עשרות השנים האחרונות, מדהים לראות כיצד כל אימפריות הרשע והרודנים, הולכים ומתפרקים האחד אחרי השני. אמנם, יש גם ארגוני רשע חדשים שצצים (כמו דאעש ואל-קאעידה) אולם גם הם כבר איבדו את רוב עוצמתם (כפי שתואר באריכות בטורים הקודמים). לאחר נפילת ברה"מ, המשטרים הקומוניסטיים באירופה, עיראק, אפגניסטאן, וכמעט כל המשטרים הרודנים במזה"ת (וכן באפריקה), נראה כי בא כעת גם תורן של צפון קוריאה ואיראן, ולקראת חודש ניסן (מלשון נסי נסים – כפי שהדגיש הרבי על יסוד דברי הגמרא) – נראה כי אנו צפויים לראות עוד נסים ונפלאות רבים לטובת עם ישראל, וכפי שהבטיחנו הרבי מה"מ שליט"א – שהגאולה תבוא בחסד וברחמים ובטוב הנראה והנגלה!

הכותב שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד, והינו פרשן לעניני צבא ובטחון, ראש ישיבת חב"ד כפר סבא, ומרצה ליהדות ולתורת החסידות. 

בעקבות סערת התפילין: התגובה הרוחנית של "הצל" לחבר המועצה

הרבי שליט״א מלך המשיח במסר לעם ישראל: ״ארץ ישראל המקום הכי בטוח בעולם״, ״אין מה לפחד״

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...