• ב"ה ימות המשיח!
  • ט' אייר התשפ"ד (17.05.2024) פרשת אמור

טורקיה בעימות עם סוריה ואיראן והגאולה כבר כאן // טור מיוחד

על רקע קריסתו של דאעש בסוריה בחודשים האחרונים, והתקדמותם של הכורדים לקראת ייצור רצף טריטוריאלי בצפון סוריה, בין מנביג' לבין קנטון עפרין – פלשה טורקיה לתוך סוריה • כחסידי חב"ד, האמונים על דבריו הקדושים של הרבי מלך המשיח שליט"א, כי יש "לפקוח את העיניים" ולראות שהגאולה כבר כאן • הטור המלא
טורקיה בעימות עם סוריה ואיראן והגאולה כבר כאן // טור מיוחד
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

על רקע קריסתו של דאעש בסוריה בחודשים האחרונים, והתקדמותם של הכורדים לקראת ייצור רצף טריטוריאלי בצפון סוריה, בין מנביג' לבין קנטון עפרין – פלשה טורקיה לתוך סוריה • כחסידי חב"ד, האמונים על דבריו הקדושים של הרבי מלך המשיח שליט"א, כי יש "לפקוח את העיניים" ולראות שהגאולה כבר כאן • הטור המלא

מיליוני כורדים, סיוע ישראלי

מיליוני הכורדים במזרח התיכון מרוכזים בעיקר בעיראק, איראן, סוריה וטורקיה. והם שואפים מזה זמן רב לעצמאות. במשך עשרות שנים ניהלו הכורדים לחימה עזה ועיקשת מול הצבא העיראקי במחוזות כורדיסטן שבצפון עיראק. השטח ההררי שבו חיו הכורדים איפשר להם להתמודד ביעילות עם כוחות השריון העיראקים, שהתקשו מאוד לנוע ולתמרן בשטח זה, מול הכורדים שהכירו היטב את תנאי השטח שבו חיו, וגם זכו לסיוע ממדינות רבות, ובראשן ישראל.

כפי שהתפרסם בשנים האחרונות, ישראל הזרימה לכורדים במשך שנים רבות נשק, תחמושת, מודיעין איכותי, וגם אימנה אותם, וקצינים ישראלים אף עזרו להם בתכנון המבצעים. עיראק השתמשה בנשק כימי נגד העיירות הכורדיות חלאבג'ה ודוג'יילה, ואלפי אזרחים נפגעו. לאחר מלחמת המפרץ הראשונה (תשנ"א) שבה ספג הצבא העיראקי מכה קשה ביותר מצבאות הקואליציה הבינ"ל בהנהגת ארה"ב, פתחו הכורדים בצפון עיראק במרד, ביחד עם השיעים בדרום המדינה, וצבא עיראק הצליח בקושי לייצב את המצב, תוך שימוש חסר מעצורים בהפצצות על אזרחים, וגם בנשק כימי.

גם באיראן, מהווים הכורדים אופוזיציה עיקשת למשטר, והם מבצעים פעולות שונות נגד הצבא האיראני ונגד "משמרות המהפכה". המספר הגדול ביותר של הכורדים הוא בטורקיה – 15 מיליון איש. במשך שנים רבות ניהלה טורקיה מאבק עיקש נגד המחתרת הכורדית ה PKK, והמשטר הטורקי רואה בכורדים איום מתמיד על שלימותה של המדינה, וחושש מכך שהם עלולים להביא לקריעת חבלי ארץ, משטחה של טורקיה.

חשש טורקי מהקמת מדינה כורדית

הישגי הכורדים בשנים האחרונות – בלחימה מול דאעש בעיראק, וכן בלחימה מול הצבא הסורי ודאעש בתוך סוריה – הקנו להם סיוע והכרה אמריקנית, והם הצליחו להתבסס בשטחים נרחבים במזרח סוריה ובצפונה. טורקיה, שראתה בזה איום גדול על בטחונה, ניהלה פעילות בהיקפים שונים נגד הנוכחות הכורדית, ונגד מה שהיא רואה בו פוטנציאל להקמת מדינה כורדית שתנגוס הן בשטחי סוריה ועיראק והן בשטח טורקיה (ויתכן גם איראן).

על רקע קריסתו של דאעש בסוריה בחודשים האחרונים, והתקדמותם של הכורדים לקראת ייצור רצף טריטוריאלי בצפון סוריה, בין מנביג' לבין קנטון עפרין – פלשה טורקיה לתוך סוריה.

סוריה, שהיו לה בעבר חיכוכים צבאיים עם טורקיה, רואה בפלישה הטורקית, הפרת ריבונות. ולמרות שלמעשה סוריה כבר מפורקת, ונוכחים בה צבאות זרים, איימה סוריה כי צעדו של הצבא הטורקי לא יעבור בשתיקה. נראה כי מאחורי הקלעים דרשו איראן ורוסיה מטורקיה לרסן את מטרות המבצע, ולהגביל אותו בזמן, במקום, וביעדים. גם ארה"ב הודיעה כי היא לא תיתן לפגוע בכוחות הכורדים באזור מנביג', והיא תפגע קשות בכל כח צבאי שינוע לעברם. הצבא הטורקי אכן הורתע, ולא נע לעבר האזורים בהם פרוסים ארגוני הכורדים הנתמכים ע"י ארה"ב.

ביום שלישי השבוע, החלה סוריה לשלוח כוחות מיליציה – הנאמנים לה ולאיראן – לאזור הקרבות – במטרה להצטרף לכוחות הכורדים וללחום ביחד נגד הצבא הטורקי. נשיא טורקיה הורה לצבאו להפציץ את הכוחות הפרו איראנים-סורים, והם הותקפו מהאוויר, וככל הנראה גם ע"י ארטילריה. רק חלק מהלוחמים הצליח להגיע ליעדו, ולחבור אל הכוחות הכורדים, ואילו רוב השיירה נאלצה לסוב על עקבותיה, ולהתרחק מאזור הקרבות.

התקיפה הטורקית על המיליציה השיעית, דרדרה את המצב בין טורקיה לבין סוריה, ויתכן כי המצב ימשיך להידרדר, ויגיע לעימות צבאי. למרות איומי טורקיה, שלחה סוריה ביום רביעי כוחות מיליציה נוספים, ואלו הגיעו לשטחי הלחימה, וכבר הצטרפו לכורדים. גם בסוף השבוע תקפו מטוסים טורקים את נתיבי הגישה לאזור עפרין, וזאת על מנת למנוע את הגעתם של כוחות נוספים.

השגחה אלוקית גלויה

כחסידי חב"ד, האמונים על דבריו הקדושים של הרבי מלך המשיח שליט"א, כי יש "לפקוח את העיניים" ולראות שהגאולה כבר כאן, עלינו להכיר בכך שמול עינינו מתרחשים נסים ונפלאות גלויים. רק לפני שבועיים, עמדו סוריה ואיראן מול ישראל, שנאלצה להפיל את המל"ט האיראני, לתקוף מטרות סוריות ואיראניות תוך סיכון בהסלמה, ולספוג הפלה של מטוס קרב חדיש מדגם I16-F. והנה, חולף שבוע בלבד, וסוריה ואיראן נקלעות לעימות חריף, עם טורקיה שמחזיקה בעוצמה צבאית משמעותית, מערכות נשק אמריקאיות רבות וצבא גדול, והיא חברה בברית נאט"ו, המחויבת להגנתה (במידה ותותקף).

הסיבוך הנ"ל כבר גרם להזרמת כוחות סורים רבים מאזור דרום סוריה (הסמוך לישראל) לעבר צפון סוריה (הסמוך לטורקיה), ובכך הוסט האיום בהסלמה, מישראל לעבר טורקיה. זוהי השגחה אלוקית גלויה, ונס גלוי לטובת עם ישראל. הנס הנ"ל רק מתעצם, כאשר אנו זוכרים כי לאחר אירועי ה"מרמרה" [הספינה שניסתה להגיע לרצועת עזה, ונעצרה ע"י חיל הים, שנאלץ להפעיל כח בשל אלימותם של "פעילי השלום" הטורקים שגם הפעילו נשק חם], איימה טורקיה במלחמה עם ישראל. יתירה מזו, ארדואן שליט טורקיה ימ"ש הכריז באותו זמן, כי בכוונתו לצאת למלחמה עם ישראל, ביחד עם סוריה ואיראן שיסייעו לו. והנה, בחסדי ונסי ה', וכפי שהבטיח לנו הרבי מלך המשיח, מתקיים "למכה מצרים בבכוריהם כי לעולם חסדו" – וטורקיה מסתבכת בעימות ישיר עם איראן וסוריה, שאיתן היא חשבה להקים ברית צבאית נגד ישראל. זהו נס בתוך נס, ומה גם שזו הסתבכות נוספת של איראן (פרס) בימים הסמוכים לפורים…

יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!

הכותב שירת בצה"ל בתפקיד מיוחד, והינו פרשן לעניני צבא ובטחון, ראש ישיבת חב"ד כפר סבא, ומרצה בכיר בעניני גאולה ומשיח, יהדות ותורת החסידות.

המתיחות בצפון • איראן וסוריה מאתגרות את הקוים האדומים

ה' באייר, הרב מייזליש חשף: "ראיתי בעיני את הניסים וההחמצה הגדולה"

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...