• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

נפילת דמשק - ירידת המקדש משמים

בניגוד להערכות כל גורמי המודיעין בעולם ובישראל, הודיע פוטין על הסגת רוב הכוחות מסוריה, מלבד שמירת האינטרסים הרוסים שלא קשורים לדמשק. איראן כבר הסיגה את כוחותיה מסוריה לפני כשנה. החיזבאללה המרוסק ביחד עם צבאו הקטן וחלש של אסד לא יעמדו לאורך זמן מול כוחות עדיפים בהרבה של "המורדים" למיניהם ודאעש שמתקרבים לכיבוש דמשק. ועל זה אומר המדרש, "דמשק" לשון מקדש, שזה קם זה נופל.
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בסרטון: הרב איפרגון מציג את נבואת נפילת דמשק מול עליית המקדש

בניגוד להערכות כל גורמי המודיעין בעולם ובישראל, הודיע פוטין על הסגת רוב הכוחות מסוריה, מלבד שמירת האינטרסים הרוסים שלא קשורים לדמשק. איראן כבר הסיגה את כוחותיה מסוריה לפני כשנה. החיזבאללה המרוסק, ביחד עם צבאו הקטן וחלש של אסד, לא יעמדו לאורך זמן מול כוחות עדיפים בהרבה של "המורדים" למיניהם ודאעש שמתקרבים לכיבוש דמשק. ועל זה אומר המדרש, "דמשק" לשון מקדש, שזה קם זה נופל.

לגבי פוטין, המלחמה בסוריה איננה "מלחמת מצווה", רק שמירה על אינטרסים רוסיים בצפון מערב סוריה שאינם קשורים לדמשק. המלחמה הזו היתה יקרה מאד לרוסים. 4000 חיילים רוסים נמצאים בסוריה, חיל האוויר הרוסי בצע בסוריה כ-9000 גיחות הפצצה מאז תחילת מעורבותו ב-30 לספטמבר 2015, ועזר לאסד לשלוט מחדש על 400 אתרים בסוריה תוך הרס טוטלי ומחיקה של ערים שלמות מהמפה. צבא רוסיה הרוויח ניסיון בשטח של שימוש בכלי נשק חדשים ורובוטיים, בלי אבדות רבות מידיי. את העבודה השחורה עשו האיראנים, החיזבאללה, וצבא סוריה שסופגים כל הזמן אבדות קשות. 

עלות התקיפות האוויריות הרוסיות בסוריה ליום נע בין 2.3 ל-4 מיליון דולר. חיל האוויר הרוסי השתמש בעיקר בטילים מונחים בעלות של 1.2 מיליון דולר ליחידה, יקר מידיי בשביל לשמור על עורו של בשאר אסד לאורך זמן.

 

קריקטורה מאלג'זירה: אסד מחזיק בידו את היד הרוסית אבל...

רשת הטלוויזיה הסורית - אוריינט ניוז טוענת כי החיזבאללה לא הופתע כלל מהודעת פוטין בדבר נסיגת כוחותיו, לפחות החלקיים, מסוריה. לדברי הרשת החיזבאללה החל בהשגת כוחותיו מסוריה עוד ביום ראשון בבוקר ,יותר מיום לפני לפני הודעתו הדרמטית של פוטין. דיווח מאתמול (חמישי), מאתמול בערב ועד כה עזבו את סוריה 30 מטוסי קרב רוסים וחזרו הביתה. הטלוויזיה הרוסית מציגה סרטים של פינוי ציוד צבאי כבד לתוך מטוסי תובלה ענקיים בתוך שדות תעופה בסוריה. 

פוטין לא "פרייר". ההוצאה השתלמה. אחרי שהות של פחות משנה בסוריה, יש לרוסיה נמל ימי בטרטוס, עוד נמל ימי בלטקיה, שדה תעופה צבאי בחמימים מצפון ללטקיה, ועוד אחד באזור העיר חומס. לרוסיה זה אומר "עוקף דרדנלים". על זה חלמו הצארים של רוסיה, וגם ברית המועצות בשעתה לפני שקרסה, ואת זה השיג פוטין תוך ניצול מצבו הקשה של אסד. כעת, לאחר שקבע עובדות, הוא יכול להסיג כוחות.

 

 קריקטורה מעיתון ערבי: האוויר יוצא מהבלון הנפוח הדוב הרוסי משענתו של אסד 

 דמשק - אותיות מקדש

נפילת דמשק מכינה אותנו לירידת בית המקדש מהשמים בקרוב ממש. במלחמת יום הכיפורים, תבע הרבי שליט"א מלך המשיח מהממשלה בישראל לכבוש את דמשק, אפילו ליום אחד. בשבת קודש חול המועד סוכות, הרבי הסביר את העניין ב"אותיות" של קבלה:

(מתורגם מספר השיחות (אידיש) תשל"ד, חלק א):

כתוב בנבואת זכריה, (ט, א), "חדרך ודמשק מנוחתו". מובא על זה בספריי, (ר"פ דברים, ובמדרש שהש"ר ז ה), ש"חדרך" הולך על משיח, שהוא "חד לאומות העולם ורך לישראל", והפירוש של "ודמשק מנוחתו" הוא "שעתידה ירושלים להיות מגעת עד דמשק".

ובזה מובן מה שכתוב במשנה, "הקונה בסוריא כקונה בפרוור שבירושלים" – ולא "כקונה בארץ ישראל", כי סוריא (דמשק, כדלקמן), יש לה שייכות מיוחד דווקא עם ירושלים, עתידה ירושלים להיות מגעת עד דמשק.

וזה גם הביאור למה שכתוב "כקונה בפרוור שבירושלים", ולא "כקונה בירושלים" – סתם, כי כפי שכתוב שם בספרי, מכיוון שכתוב ""ונבנתה העיר על תילה", [תל =חורבות של..] זו הוכחה שירושלים "אין עתידה לזוז ממקומה", אלא שהיא תגיע עד לדמשק, ויוצא שדמשק תהיה שכונה של ירושלים, ולכן אומרת המשנה "כפרוור שבירושלים"

אבל צריך להבין, בספרי ובמדרש, מדובר הרי על דמשק, ובמשנה מדובר הרי על "הקונה בסוריא", (ובדיוק שה"ה בענין אפמיא)?

ויובן זה על פי מה שכתוב בכתבי האריז"ל, (ספר הליקוטים זכריה שם. וראה ג"כ ספר הליקוטים תהלים לט. מאו"א מע' דמשק ומע' ירושלים), שירושלים היא בחינת לאה, (מקד"ש דמש"ק. גם הקליפה שלה נק' דמשק), ו"נגד סוריא בסוד דמשק", שזה הוא מה שדמשק בגימטריא מדת החסד בסוד ד' אלפי"ן (ד"פ אל"ף (א' במילואו) בגימ' מד"ת), דלאה [והיינו, שנמצאת קליפה המק' מת (כי נלקח החיות שלהם – א ונשאר מת], ובצירוף החיות ד' אלפין זה מדת, מדת ימי ג'], ועל פי זה הרי כל סוריא הוא בסוד דמשק.

וכך זה גם בפשטות, כי דמשק היא הרי עיר הבירה של סוריא, (בלשון הכתוב ראש ארם דמשק (ישעי' ז ח)), וכאשר כובשים את דמשק, עיר הבירה, במילא יש את כל סוריה. (וברוחניות גם כן (סוריא בסוד דמשק). כי מלכותא דארעא כעין דמלכותא דרקיעא).

 

 

סערה בצה"ל: אלפי חיילים נדרשים להסיר את הזקן עד יום רביעי

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...