• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

עוצו עצה ותופר, דברו דבר ולא יקום

קו ישיר מחבר בין שירת האמונה ב-770 שבניו יורק, לבין האירועים שהתרחשו באותה שעה בדרום הארץ • גילויי האמונה שצפו לאחר האירועים מגלים את החיבור בין המתרחש כאן למטה לבין העולמות העליונים
עוצו עצה ותופר, דברו דבר ולא יקום עוצו עצה ותופר, דברו דבר ולא יקום עוצו עצה ותופר, דברו דבר ולא יקום
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

שעה 6:29, בבוקרו של חג שמחת תורה ה'תשפ"ד, הכל השתנה. בחסות אלפי טילים שנורו לעבר ישראל, המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס ימ"ש יצאה לדרך, כשהם פורצים את הגבול, פוצעים רבים, הורגים למעלה מאלף ומאתיים נרצחים הי"ד, חוטפים למעלה ממאתיים איש, בהם תינוקות רכים ומבוגרים, ומשתלטים על בתים ומבנים בישובי הדרום.

למתח הרב ששרר באותה שעה אצל כל עם ישראל, נוסף הבלבול וחוסר המידע. בניגוד לציפיות כי האירוע יסתיים בתוך שעה קלה, לקח זמן רב להבין את מימדיו ולהזניק כוח שיפעל בצורה מסודרת מול המחבלים הארורים.

בעוד החיילים עושים את ההכנות במהירות הבזק, לקראת ההסתערות בתוך הקיבוצים והישובים, הרי שבבתים רבים נפתחו ספרי התהלים, ועוד לפני שנאמרו תפילות החג, החלו רבים לומר פרקי תהלים לזכות עם ישראל.

באותה שעה, במרחק של 9,151 קילוטר, היתה זו שעת לילה מאוחרת. ליל חג שמיני עצרת, היום הראשון מתוך שני ימי החג של שמחת תורה בחו"ל. ב-770, בית מדרשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, עוד רקדו אלפים בהקפות הנהוגות בלילה זה. השמחה היתה עד לב השמים. במקום אין מי שמחובר בתוך החג לכלי תקשורת, ואיש אינו מעלה על דעתו מה מתחולל בארץ הקודש, באותם רגעים ממש.

זמן קצר לאחר מכן, מתחילות להתפשט השמועות. שוטר מקומי המוצב בעמדת שמירה סמוכה עידכן בנעשה את המתפללים שיצאו מבית הכנסת, והדאגה עברה יחד עם הידיעות הראשוניות מפה לאוזן.

חלפו כבר כשלוש שעות מפתיחת המלחמה, וב-770 החלו לשיר את הניגון על המילים: "עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר, דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם, כִּי עִמָּנוּ אֵ-ל". הניגון, שקיבל משמעות עמוקה ביותר לנוכח החדשות המבלבלות, נוגן מעמקי הנשמה. חלק גדול מהשוהים במקום, הינם אורחים שהגיעו מישראל, על מנת לחגוג את הימים השמחים במחיצת הרבי שליט"א מלך המשיח. לכל אחד ישנם קרובי משפחה הנמצאים בארץ ישראל, והתמונה הלא בהירה, רק הוסיפה למימדי עוצמת השירה.

מאוחר יותר, לפנות בוקר, יתייצבו קבוצה גדולה מקרב אותם אורחים, אלו שקיבלו בהודעה את הזימון למילואים. הם יעשו מנין מהיר, יקדישו מספר דקות לקיום הקפות שמחת תורה, ויצאו עם בגדי החג לשדה התעופה, בדרכם ארצה.

ממש באותה שעה, בה החלו לשיר את הניגון "עוצו עצה ותופר" בעוד הקהל הרב פונה ומבקש את ברכת הרבי שליט"א מלך המשיח לניצחון עם ישראל, פורצים החיילים בשורת מתקפות לאורך הישובים השונים. אחרי שלש שעות מורטות עצבים, אחרי זמן ניכר בו לא היה ברור ידו של מי גוברת, החל המהפך. החיילים היקרים, במסירות נפש, החלו במרתון של שעות ארוכות, כשהם מחלצים אזרחים בית אחר בית.

אותה שירה שפרצה ב-770, בקעה רקיעים והביאה לשינוי המיוחל. את התיאור מסר מאוחר יותר, לוחם הלוט"ר ומי שנטל בעצמו חלק בקרבות באותו בוקר, ד"ר יאיר אנסבכר כשהוא קושר בין שני הקצוות בניו יורק ובארץ ישראל.

בין רוחניות וגשמיות

רק כאשר הכל נרגע קמעה, והחלו להתפרסם עדויות הניצולים, ניתן היה לראות את תעצומות האמונה היהודית שבקעה מתוך האירועים. תיאורי ההשגחה הפרטית המגינה ומצילה, עלו מתוך התיאורים. כאן הייתה זו גב' פרח פילו מקיבוץ בארי שסיפרה על השעות הארוכות בממ"ד, כשהמחבלים מנסים לפרוץ, והיא יושבת חבוקה עם ספר החת"ת (חומש-תהלים-תניא) ותמונת הרבי שליט"א מלך המשיח.

במקום אחר היו אלו שסיפרו על אירועים דומים ואחרים, כשבד בבד עם הצער העצום על אלו שניטלו חייהם בידי המחבלים הארורים, הרי לא ניתן היה להתעלם מהניסים הרבים.

עם ישראל ידע מאז ומעולם למצוא את הקשר בין האירועים בעולם, לבין הפן הרוחני השזור בהם.

כך היה גם בעת שנאסר רבי שניאור זלמן, בעל התניא והשולחן ערוך ומייסד חסידות חב"ד, לפני 224 שנה. לכאורה ניתן היה לתלות את מאסרו באותה הלשנה ששוגרה אל הצאר השולט ברוסיה האדירה של אותם ימים, אך הצדיק, בראייתו הרוחנית, הבין כי מדובר בקיטרוג שמיימי.

התברר כי בעולמות העליונים, ניסו משטינים לטעון כי גילוי תורת החסידות, אותה תורה המגלה את סודות התורה, יכולה לגרום לתוצאות לא טובות אצל עם ישראל. בשל כך נגרם כאן למטה מאסרו, כשבאותה העת דנים בבית הדין של מעלה האם ניתן לאפשר את הפצת החסידות.

יום יציאתו ממאסר הפך ליום חג, לא רק בשל שחרורו האישי, אלא בעיקר בשל מתן האישור מלמעלה להמשך הפצת תורת החסידות בעולם.

יום סגולה

הספר שו"ת (שאלות-ותשובות) מן השמים הוא ליקוט שנכתב לפני כשמונה מאות שנים על ידי רבי יעקב הלוי ממרויש שהיה אחד מאלו שנטלו חלק בכתיבת פירוש ה'תוספות' על הגמרא. באותו ספר הוא מגלה כי יום י"ט כסלו הינו "יום בשורה". רק שנים מאוחר יותר התבררה סגולתו הגדולה.

זה החל בראש ובראשונה ביום פטירתו של מנהיג החסידות דאז - המגיד ממזריטש, ממשיך דרכו של הבעל שם טוב, שיום הסתלקותו חל ביום זה. לאחר מספר שנים, בדיוק באותו יום, יצא לחירות תלמידו האדמו"ר הזקן.

מני אז נחגג יום זה בכל תפוצות ישראל. בשנים האחרונות חזה העולם כולו מספר פעמים כיצד ביום סגולה זה מתרחשים אירועים כבירים לטובת עם ישראל, די אם נציין כי בתאריך זה נתפס סדאם חוסיין ימ"ש בעת מנוסתו.

ביום זה, כאשר אנו זקוקים יותר מתמיד לגאולה האמיתית והשלימה, בוודאי נתחזק יחדיו בקריאה לריבון העולמים אשר יחיש את גאולתנו ותיכף ומיד ממש נזכה לראות בהתגלותו המלאה של הרבי שליט"א מלך המשיח.

לחיות גאולה

מייסד החסידות, הבעל שם טוב, גילה באחת מאגרותיו כי באחת הפעמים בהן עשה עליית נשמה להיכלות העליונים, עלה למקומות גבוהים ביותר אותם לא ראה מעולם. הוא הגיע להיכלו של המשיח, ושאלו - "אימתי קאתי מר" [מתי יבוא האדון]? כלומר - מתי נזכה לביאת המשיח? ענה לו המשיח "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה". כלומר, כאשר מעיינות תורת החסידות יופצו בכל מקום.

עם הקמת חסידות חב"ד, הושם דגש מיוחד על קיום הוראה זו. לימוד החסידות הלך והתפשט בכל דור, עד לימינו אלו, כאשר בניצוחו של הרבי שליט"א מלך המשיח, נפתחו בתי חב"ד בכל פינה בעולם, בהם מתקיימים שיעורי החסידות לכל דורש את ה'. גברים, נשים ואפילו ילדים יכולים ליטול חלק בשיעורים אלו, המותאמים בשפתם ובתוכנם למשתתפים. גם מקומם של בני אומות העולם לא נפקד, כשגם עבורם מתקיימים שיעורים בנושאים מותאמים.

יום הסגולה י"ט כסלו, בו אנו זוכים לחגוג את הגאולה, כאז גם היום, הינו הזמן לקבל החלטה טובה להצטרף בקביעות לאותם שיעורים, ובמיוחד לאלו העוסקים בלימוד עניני משיח וגאולה, לימוד המזרז ומביא בפועל את הגאולה האמיתית והשלימה. הדבר תלוי כעת בידינו, בידו של כל אחד ואחת, לימוד זה יפעל בוודאי את התגלותו המיידית של הרבי שליט"א מלך המשיח. נאו.

שיטת התורה - להחזרת החטופה | הרב מנחם ישראלי

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...