• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

איך לומדים ממתקפת החמאס, שמשיח עומד בפתח?

שורה ארוכה של מחדלים, טעויות וקונספציות, קדמה למתקפה הפראית של החמאס בשמחת תורה. כך נוצר מצב שעל פני השטח, הכל היה נראה כרגיל. אבל מתחת לפני השטח, הזירה התארגנה לקראת המתקפה. והופס, הפתעה. החמאס בפעולה. בדיוק הפתעה כזו מכין לנו הקב"ה: "מלך המשיח". מאת הרב מנחם ישראלי
איך לומדים ממתקפת החמאס, שמשיח עומד בפתח?
עוטף עזה לאחר מתקפת פתע מתואמת על ישראל (צילום: קובי גדעון)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

שורה ארוכה של מחדלים, טעויות וקונספציות, קדמה למתקפה הפראית של החמאס בשמחת תורה. 

אחד המחדלים והכשלים עליהם מדברים זה כך: כמו לכל ארגון, גם לחמאס ימ"ש יש אמצעי תקשורת בין הבכירים. יודעים הם, החמאסניקים, שאגף המודיעין של צה"ל והמוסד עוקבים אחריהם. ובשביל זה ייצרו פלטפורמה תקשורתית חדשה, בה העבירו מידע ביניהם. 

כל בר דעת מבין ששירותי מודיעין יכולים לעלות גם על פלטפורמה חדשה, אז איך קרה שהמוסד הישראלי לא הבחין בכך? 

החמאסניקים ימ"ש, השאירו את הפלטופרמה התקשורתית הישנה, והמשיכו להזרים בה מידע שגרתי. כך נוצר התחושה בקרב המוסד ש'זה מה יש', וטחו עיניהם מלראות שיש עוד אמצעי תקשורתי חדש. 

כך נוצר מצב שעל פני השטח, הכל היה נראה כרגיל. אבל מתחת לפני השטח, הזירה התארגנה לקראת המתקפה. והופס, הפתעה. החמאס בפעולה. 

בדיוק הפתעה כזו מכין לנו הקב"ה: "מלך המשיח".

על פני השטח נראה בסך הכל שגרה, בינינו, טילים בארצנו הקטנטונת זה מזמן כבר ענין של שגרה. (מדיניות ההכלה קוראים לזה, לצערי. התקשורת כבר מזמן הפכה את הטילים להגדרה מטורפת והגבורה: טפטופים).

הפוליטיקאים עושים פוליטיקה, הביטחוניסטים מדברים גבוהה גבוהה. זה מחלק נשקים לקראת המערכה של ערביי ישראל, והאברכים שוקדים על התורה. 

בסך הכל זה נראה שגרה. 

אמנם חטפנו מכה כואבת, ומפחידה. אבל נראה ב"ה שעוד כוחינו במותנינו, נתחזק ונתגבר על הפחד, וב"ה יבואו ימים טובים יותר. 

אבל מתחת לפני השטח: בשעה שמלך המשיח בא, הוא עומד על גג של בית המקדש, ומשמיע לישראל ואומר: "ענוים, הגיע זמן גאולתכם" . . "ראו באורי שזורח עליכם".

"בני אל תתיראו כל מה שעשיתי, לא עשיתי אלא בשבילכם. הגיע זמן גאולתכם".

***

זהו, כעת עומדים אנו בשעת מבחן. מבחן קשה ומפחיד: מצד אחד שגרה ארצ-ישראלית, כעת קצת מפחידה, אבל סוף סוף שגרה. מצד שני הרתחשויות עולמיות, ספינות מלחמה של מעצמות העולם (ארה"ב, סין) מתקרבות לגבול ארץ ישראל. ואז בא השלישי - הקב"ה - ומכריע ביניהם, הוא הופך את הקערה על פיה ומגלה לנו בתוך כל ההתרחשויות את אורו הגדול של משיח. 

(יש מדברים על מלחמת גוג ומגוג. אינני בקיא בהויית הדברים ויכול להיות שהדברים כשלעצמם נכונים.  

רק חשוב לציין, מלחמת גוג ומגוג היא לא אסון עבור עם ישראל. הפוך: מלחמת גוג ומגוג היא מלחמה שיעשה ה' נגד אויבי ישראל ואז "יתגדל ויתקדש שמו הגדול (וכמבואר בטור סימן נו).

ישנם חבלי משיח, דהיינו יסורים לגבי ישראל לפני ביאת המשיח. ועל זה התבטא הרבי מלך המשיח שליט"א שזה היה כבר בשואה) 

עלינו להתבונן באורו הגדול של משיח, שמפציע בכל העולם, לחזק את עצמינו ואת הסובבים לנו לא להתבהל ולא להתיירא. 

יש דברים שצריך לעשות, לשאת נשק, לטפל בפצועים ועוד. אבל כל זה נכשה מתוך תפיסה והכרה פנימית שהמעשים הטכניים הם רק בגדר מעשה חיצוני בלבד, רק מה שמעל פני השטח. אך האמת הפנימית, ההכרה האמיתית היא שמתחת לפני הקב"ה מכין לנו הפתעה אמיתית. והאמת האמת היא: "הנה הנה משיח בא".

לא למסור אף שעל אדמה! "הבא להורגך השכם להרגו"!

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...