• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

החצוצרה עליך?

הדרך הבהירה שסלל הרבי שליט"א מלך המשיח, בה יצק תוכן לקיום מצוות ההקהל, כפי שבאה לידי ביטוי בימינו שלנו • כל אחד נדרש כעת להקהיל את כוחותיו • את ההחלטה הטובה יש להחליט כעת, להשתדל לקיימה לאורך השנה
החצוצרה עליך?
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

'תגיד, אתה לא כהן?' - 'כהן, כהן. פשוט בדיוק היום החצוצרה בתיקון בלשכת כלי השיר... נגמרו להם כל החצוצרות החלופיות'.

חג הסוכות, ירושלים עמוסה בעולי הרגל, ובשנת הקהל יותר מתמיד. בכל פינה בעיר ניתן היה לראות כהן על משמרתו וחצוצרה של זהב בידו, תוקע ומריע ותוקע. חכמינו מספרים שב'יום ההקהל', על כהן ללא חצוצרה היו אומרים 'דומה שאין כהן הוא'. באותו יום גם ראה רבי טרפון כהן חיגר שעומד ומריע בחצוצרה, ומכך הסיקו החכמים שכהן חיגר יכול לתקוע אף במקדש.

***

רק לפני רגע יצא עם ישראל בהמוניו מבתי הכנסיות במוצאי יום הכיפורים, וכבר לאחרי שעה קלה נשמעו קול הלמות הפטישים. בונים סוכות. גם נעימות של קידוש לבנה ומחולות של ריקודי שמחה ברחובות הערים.

כזה הוא עם ישראל, דבק באלוקיו, ובימים שבין יום הכיפורים לסוכות הוא עסוק ראשו ורובו במצוות. והשנה, מצווה נוספת ומיוחדת, רבת רושם ונוגעת בלב ליבו של הקשר בין יהודי לבוראו - מצוות הקהל.

בצורה מושלמת, היא התקיימה בבית המקדש. שם, על בימה של עץ, עמד המלך מול כל עם ישראל אחת לשבע שנים וקרא באזנינו פרשות נבחרות מהתורה שנועדו לחזק אותנו בשמירת התורה והמצוות.

כך מצווה התורה בפרשת וילך: מִקֵּץ שֶׁבַע שָׁנִים בְּמֹעֵד שְׁנַת הַשְּׁמִטָּה בְּחַג הַסֻּכּוֹת. בְּבוֹא כָל-יִשְׂרָאֵל לֵרָאוֹת אֶת-פְּנֵי ה' אֱלֹקֶיךָ, בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר, תִּקְרָא אֶת-הַתּוֹרָה הַזֹּאת נֶגֶד כָּל-יִשְׂרָאֵל בְּאָזְנֵיהֶם. הַקְהֵל אֶת-הָעָם, הָאֲנָשִׁים וְהַנָּשִׁים וְהַטַּף, וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ, לְמַעַן יִשְׁמְעוּ וּלְמַעַן יִלְמְדוּ, וְיָרְאוּ אֶת-ה' אֱלֹקֵיכֶם, וְשָׁמְרוּ לַעֲשׂוֹת, אֶת-כָּל-דִּבְרֵי הַתּוֹרָה הַזֹּאת.

כל זה טוב ויפה, ונשמע מעולה כפיסת היסטוריה. ומה היום?

התחייה שהעניק הרבי שליט"א מלך המשיח למצווה הזו חוצת גבולות ומגזרים. בעת העליות הגדולות לארץ ישראל ב-100 השנה האחרונות, היו רבים שסברו שכדאי לקיים טקסי הקהל 'זכר למקדש'. ויכוח הלכתי רחב התעורר, ורבנים צידדו בעד ונגד. היו שסברו שזו טעות חמורה לכנס את הציבור ל'כאילו הקהל'.

אך הרבי שליט"א מלך המשיח, בעשרות שיחות ומכתבים, סולל דרך חדשה בהתייחסות למצווה הזו ומשנה לחלוטין את התמונה. מצוות הקהל קיימת גם בימינו, מסביר. ולא רק כזכר להקהל, אלא המצווה ממש. אמנם באופן רוחני, אך ממש לא כ'זכר למקדש' - זאת שולל הרבי שליט"א מלך המשיח מכל וכל.

כל תכליתה של מצוות הקהל הוא 'ליראה את ה'' - 'ושמרו לעשות את כל דברי התורה הזאת', הרי שהדבר קיים כיום ממש כאז.

אי לכך, מורה הרבי שליט"א מלך המשיח לכל יהודי ויהודי, גם לי ולך, להפוך ל'פעיל הקהל'. ראשית כל, להקהיל את עצמו, את כל כוחותיו, כישרונותיו ויכולותיו סביב התורה ומצוותיה. שנית, להתחבר למלך ונשיא הדור של ימינו, הלא הוא הרבי שליט"א מלך המשיח שהינו מזרע בית דוד וראש בני ישראל בדורנו. ושלישית, לגלות את ניצוץ המלך שבתוכו, את יכולת המנהיגות, ולהקהיל סביבו את בני משפחתו, החברים לעבודה והשכנים, ולחזק אותם במעשים טובים ובתורה.

כל יהודי הוא כהן של הקהל, אומר הרבי שליט"א מלך המשיח, גם אם הוא חושב שהוא לא מושלם, אולי אפילו חיגר חלילה, גם הוא חלק מהמערך הזה של לגלגל את העם כולו אל הר הבית, להקהיל ולחזק את העם בדת האמת. אז איפה החצוצרה שלך?

לפני כשלושים וחמש שנה, בשנת הקהל ה'תשמ"ח, הכריז הרבי שליט"א מלך המשיח על מבצע הקהל, במסגרתו תבע מכל אחד ואחד להפוך ל'יהודי של הקהל' ולהקהיל סביבו יהודים כדי לחזקם בתורה. הוקמו מטות הקהל בפריסה עולמית, שתפקידם היה לארגן כינוסי הקהל מזמן לזמן, וכן לעמוד בקשר עם כל הנרשמים לפעולות הקהל באמצעות כרטיסים פיזיים מיוחדים שגודלם 'טפח על טפח' - אמת מידה הלכתית המקנה לכרטיס מעמד של חפץ על פי תורה.

כל יהודי נתבקש לקבל על עצמו בחג הסוכות החלטה טובה למשך כל השנה, מה שיבטא את המשכיות ה'הקהל' על כל התקופה הקרובה.

***

המצווה הזאת שייכת בעיקר למלך ישראל. ואכן, אנחנו, עם ישראל, זכינו להיות האובייקטים איתם מקיים המלך את מצוותו הנדירה אחת ל-7 שנים. ומהזווית הזו, עלינו פשוט להיות שם, בבית המקדש ביום ההקהל ולהתרומם ולהתחזק בתורה.

כיום כמו אז, המצווה הזאת מוטלת על מלך ישראל ומנהיג הדור, על הרבי שליט"א מלך המשיח, ולכן מכל קצוות תבל נוסעים השנה עשרות אלפי יהודים למקום מושבו של הרבי שליט"א מלך המשיח ב-770 שבניו יורק.

ומעבר לזה, המלך שבתוכנו קורא גם הוא את הפרשיות, ופשוט צריך להיות שם איתו, לכנס את כל הכוחות והחושים, את המשפחה, ואת האנשים מסביב.

זה הזמן לקבל עלינו החלטה טובה למשך השנה הקרובה, שנת הקהל, כאותה פעולה מתמשכת ואפקטיבית של מעמד ההקהל תחת שרביטו של מלך ישראל.

זה גם הזמן לארוז מזוודה, לקנות כרטיס ולשים פעמינו אל המלך.

הגנרל האחרון | אוהד בר-סלע

השמאל המשיחי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...