• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

פרשנות / רוסיה לא תצא למלחמה

ארה"ב מאיימת על פוטין, שמצידו ממשיך להסלים את המצב. אבל גם במקרה שייפתח עימות - הוא יסתיים במהירות יחסית. בחסד וברחמים!
רוסיה לא תצא למלחמה
פוטין (קרדיט: The Presidential Press and Information Office)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הבית הלבן היום:
המצב באוקראינה הגיע לנקודה "מסוכנת ביותר", ורוסיה עלולה לפלוש בכל רגע נתון.

המצב בשטח:
רוסיה ובלארוס מתגברות את כוחותיהן לקראת התרגיל המשותף שלהן - שיירות צבא רבות נעות לעבר אזורי הגבול. ברור מאליו שתרגיל זה יכול לשמש מקפצה לפלישה רחבת היקף.

רוסיה גם מתגברת כוחות בקרים - עוד חזית אפשרית לתקוף ממנה את אוקראינה.

שגרירות רוסיה בקייב החלה לפנות חלק מאנשיה, וכך גם הקונסוליה בלבוב. הקונסוליות הרוסיות בערים חרקוב ואודסה קיבלו אף הן הוראה להתכונן לעזיבה.

ארה"ב הודיעה היום שהיא שוקלת מתן סיוע צבאי מסיבי יותר לאוקראינה, והיא איימה על פוטין במחיר כלכלי כבד.

ועדיין, למרות ההחרפה במצב, להערכתי לא צפויה פלישה מיידית, היות שרוסיה מחכה לתשובות של נאט"ו על דרישותיה (שכתבתי אתמול בפירוט), ולכן עדיין הדיפלומטיה משחקת תפקיד חשוב. ישנם איומים משני הצדדים, אבל גם פוטין מעדיף להשיג את יעדיו באמצעות איומים בלבד, מבלי להיקלע למלחמה.

ולכל היותר, גם אם תפרוץ מלחמה, אזי כפי שכבר כתבתי, השאיפה של פוטין תהיה לעימות מוגבל, שבו הוא ישיג את מטרותיו בלי להסתבך במלחמה כוללת על כיבוש כל אוקראינה.

עימות מוגבל כזה יכלול, ככל הנראה, את כיבוש מזרח אוקראינה - שהוא האזור הסמוך לרוסיה, ובו פועלים הבדלנים הרוסים. באזור זה יש אוכלוסיה גדולה דוברת רוסית, ואוהדת את רוסיה, והוא גם האזור שנחשב למתועש יותר. עימות מוגבל שיכלול את כיבוש האזור המזרחי בלבד, גם לא יביא איתו מלחמת גרילה ארוכת שנים, כי האוכלוסיה באזור אוהדת ברובה את רוסיה, והיא אף צפויה לסייע למהלך הרוסי.

ומכל מקום, להערכתי, לפני שהתותחים ירעמו, פוטין עדיין מעונין למצות את הדיפלומטיה, ולראות אם נאט"ו מוכנה להסכם כלשהו, ולהסדרה של יחסיה עם רוסיה, ולכן הוא יעשה הכול - ויאיים ככל שהוא רק יכול - על מנת להשיג את יעדיו, ללא מלחמה (ורק בלית ברירה ייתן הוראה לפלישה מוגבלת).

מה שבטוח - ההתגרות בין המעצמות מחריפה - כפי שנצפה במדויק ע"י חכמינו ז"ל כסימן מובהק לגאולה האמיתית והשלימה, בקרוב ממש, ובחסד וברחמים.

להמשיך לעשות שטויות?!

השמאל המשיחי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...