• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

שנה טובה ומתוקה דווקא

הרבי שליט"א מלך המשיח מברך כל אחד ואחת בברכת שנה טובה ומתוקה. מה הסיבה לכך?
שנה טובה ומתוקה דווקא
שנה טובה ומתוקה (צילום: דוב בער הכטמן)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כבר בתחילת חודש אלול אנחנו נוהגים להתחיל לברך איש את רעהו בברכת שנה טובה ומתוקה. כולנו בציפייה לחודש תשרי ולשמחה הגדולה שהוא מביא איתו. טעמים מתוקים של רימון, תפוח בדבש, מחממים את הלב. אויר של התחדשות שנותן תקווה והשראה טובה. המון הכנות לסעודות שגורמות לנו להיות ביחד... וכמובן התפילות. התפילות שנשמעות מכל פינה, במגוון הרחב של המנהגים היפיפיים של קיבוץ הגלויות.

והכל קורה כאן בארץ ישראל היפה שלנו.

כל החגיגיות הזאת, כל מה שהתרגלנו אליו, הכל היו בעבר נבואות. עד ממש לא מזמן, 70 שנה בערך, כולנו היינו פזורים בגלות. היו יהודים שחלמו לזכות לחגוג חגים מיוחדים וקדושים בארץ ישראל - ארץ האבות הקדושים - ארץ הגאולה של כל העולם כולו.

מאוד חשוב לשמוח בחודש תשרי, זהו חודש שממנו אנחנו יוצאים אל השנה החדשה. לכולנו ניתנה הזכות לאגור שמחה לכל השנה בכדי שתהיה לנו שנה טובה ומתוקה.

אם היו אומרים לכם שכל מה שאתם צריכים הכי הרבה זה להקפיד ולדקדק בשמחה?

האופטימים יגידו שזאת משימה פשוטה יחסית בשביל לזרז עלינו את הגאולה האמיתית והשלמה. הפיסימים יתקשו, הם יגידו שלא תמיד קל לשמוח, שהחיים לא פשוטים, שקשה מאוד, ששורדים בקושי.

צריך ללמוד רבות על שמחה בכדי להצליח לשמוח. מי שקל לו לשמוח, לא תמיד זאת שמחה אמיתית. מי שקשה לו לשמוח, תאמינו או לא גם לו יש שמחה בלב.

בחסידות השמחה היא המובילה, היא העניין והדבר שאחריו צועד החסיד. כל חסיד יודע, שללא שמחה, לא ניתן לתפוס דבר, לא לימוד מחכים ולא תפילה בכוונה. אנחנו חייבים אותה, והאמת שהיא גם חייבת אותנו.

כשאנחנו בשמחה אמיתית, זוהי שמחה שלא תלויה בדבר, לא בבשורות הטובות ולא בבשורות הרעות, אנחנו שמחים מעצם הקיום שלנו, ובזכות שניתנה לנו כיהודים לקדש את העולם הגשמי שבו אנחנו חיים ולהכניס לתוכו רוחניות, להכניס אור, לחבר את השכינה הקדושה מלמטה למעלה.

אנחנו כולנו כלים של אלוקות, ואיפה שיש שמחה אמיתית שם יש אלוקות בהתגלות. בגלוי אי אפשר שלא לשמוח, זאת שמחה פורצת גבולות.

הרבי שליט"א מלך המשיח מברך בשנה טובה ומתוקה דווקא.

מתוקה זה בגילוי... זה לא רק שהשנה טובה, אלא זה שאנחנו מצליחים גם להרגיש בזה בעזרת החושים שלנו. שהטוב גלוי לנו תמיד ובכל מצב.

כולנו רוצים שנה טובה ומתוקה. שנה שלא רק שהיא באמת תהיה טובה, אלא אנחנו גם נרגיש בכל הטוב שלה. נחווה את הטוב, כמו חוויה של אכילה של משהו מתוק. בתשרי מרגישים שמשמים מגישים לנו את השמחה, וזאת בכדי שנדע להוקיר אותה ולאמץ אותה לכל השנה.

וכך, מידי שנה מברך הרבי שליט"א מלך המשיח את כולנו בשנה טובה ומתוקה. לנו נשאר להכין כלי טוב לברכה, כלי שלם לשמחה, לשמחה אמיתית.

חודש תשרי זו ההזדמנות שלנו להשפיע על היהודים שאנחנו. להיזכר בזהות היהודית שלנו מבלי להתחשב בדבר, לחפש להתקרב אל התורה והמצוות, לבקש להשתנות. לרצות להשתנות. הרצון הוא המפתח שפותח את השמחה.הרצון לעשות טוב, לעלות ולהתקדם.

בתקופה בה אנחנו נמצאים חשוב מאוד לשמור על השמחה, לחזק את האמונה והביטחון בקב"ה. לדעת שהכל לטובה, הכל מושגח, ושיש לנו חלק בזה, לשמוח ולהתפלל על הגאולה האמיתית והשלמה תכף ומיד ממש.

כולנו צועדים בגאון השנה שמחים, מבורכים, אחרי הרבי שליט"א מלך המשיח שמכריז ואומר שהגיע זמן גאולתינו.

קחו לכם למטרה השנה לזכות בשמחה יהודית אמיתית, שמחה של אמונה שלמה.

ביזיון ה"כספת". השב"ס נחשף במערומיו.

אמונה וזעקה מתוך ז"ך אד"ר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...