• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

כ"ב שבט - תקופה חדשה

בקשר עם דבר מלכות משפטים, ההשפעה בעולם של פסק הדין שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח, מביא הרב אבישי איפרגון סקירה הסכמי על צימצום הנשק הגרעיני ע"י המעצמות מ77,000 כלי נשק ל1500 בלבד
כ"ב שבט - תקופה חדשה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מאת: הרב אבישי אפרגון, ראש ישיבת חב"ד "דרכי תמימים" ת"א

(פרשן לעניני צבא ובטחון)

בקשר עם דבר מלכות משפטים, ההשפעה בעולם של פסק הדין שהרבי שליט"א הוא מלך המשיח, מביא הרב אבישי איפרגון סקירה הסכמי על צימצום הנשק הגרעיני ע"י המעצמות מ77,000 כלי נשק ל1500 בלבד

כ"ב שבט – תקופה חדשה בעולם כולו

במשך עשרות שנים יוצרו ע"י מעצמות העולם עשרות אלפי פצצות וטילים גרעיניים. ארסנל זה נועד לאפשר להן יכולת "מכה שניה"– דהיינו היכולת להנחית מכת תגמול גרעינית, אפילו אם הן יופתעו ע"י מתקפה שכזו. בשיאה של "המלחמה הקרה" החזיקו המעצמות כ- 77,000 כלי נשק גרעיניים.

בחסדי ה', בשנת תשמ"ה החל להיווצר שינוי היסטורי כביר, שלא היה צפוי כלל, בברית המועצות. אשר הכריזה על עידן של "גלאסנוסט" (פתיחות) ו"פרסטרויקה" (בנייה מחדש). תהליך שינוי זה הביא בהמשך לנפילת הקומוניזם ולסיום המלחמה הקרה שאיימה על שלום העולם.

מדהים לציין כי עיקר תהליך השינוי בברית המועצות, החל בסמיכות זמן לכ"ב שבט התשמ"ח, יום הסתלקות הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, אשתו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

בשיחת קודש, בשבת פרשת יתרו התשנ"ב, הסביר הרבי שמאז יום הסתלקות הרבנית הקדושה, החלה תקופה חדשה בענין הגאולה. ואכן, בסמיכות זמן ליום הסתלקות הרבנית, התקבל החוק החשוב ביותר בעידן ה"פרסטרויקה" – "חוק הקואופרטיבים".

חוק זה איפשר לראשונה בעלות אישית של האזרחים על עסקים בתחומי השירותים, התעשיה, הייצור, סחר החוץ וכו', והביא לעיקר השינוי בברה"מ, וזאת מכיוון שעד לקבלת חוק זה היו כל המפעלים, המסחר, החנויות, ואפילו כל הדירות ובניני המגורים, מוחזקים לחלוטין בידי המשטר הקומוניסטי.

חוק זה היה הראשון בסדרת חוקים ושינויים בברית המועצות, והוא סלל את הדרך לשינוי המהותי שחל בברית המועצות ובמשטר הקומוניסטי שלה, ותרם באופן ישיר להתפוררותה של ברה"מ בהמשך.

התפוררות זו הביאה לסיומה של "המלחמה הקרה", ולהקטנה דראסטית של האיום במלחמת עולם. סיומה של המלחמה הקרה שינה את פני העולם כולו. נפילתו של "מסך הברזל" איפשרה את יציאתם מרוסיה של מיליוני יהודים (שחלק נכבד מהם עלו ארצה), והביאה לשינויי משטר לטובה שהשפיעו על חייהם של מאות מיליוני בני אדם. קריסתה של ברית המועצות הביאה גם להגברת השלום והאחדות בעולם כולו (שעד אז היה מפולג לשני קטבים ונתון באופן תמידי לסכנת מלחמת עולם גרעינית ח"ו).

 

התפרקות "ברית ורשה"

כמו כן, באותה תקופה ממש, החל תהליך נוסף בעל חשיבות עצומה - התפרקות "ברית ורשה".

ברית זו, שנחתמה בעיר ורשה – בירת פולין - הייתה למעשה ברית צבאית בין מדינות רבות במזרח אירופה לבין ברית המועצות, אשר נועדה לאגד את עוצמתן של כל המדינות הללו, על מנת ללחום מול ברית נאט"ו וארה"ב במקרה של "מלחמת עולם שלישית" ח"ו. מדינות מזרח אירופה שנכללו בברית זו פעלו במשותף ובמתואם נגד מדינות המערב, ונערכו במשך שנים רבות למלחמת עולם גרעינית נגדן.

שביתות והפגנות ענק שאירעו בפולין בשנת תשמ"ח, שבועות בודדים לאחר כ"ב שבט [במהלך חודש אדר], הביאו להתחזקותה של התנועה הפוליטית "סולידריות", ובבחירות שנערכות בשנת תשמ"ט הביסה תנועה זו את המפלגה הקומוניסטית, וזכתה ב- 99 מושבים מתוך 100 מושבים בפרלמנט!

כך, נוצרה לראשונה מזה עשרות שנים, מדינה במזרח אירופה שנשלטת ע"י מפלגה שאיננה קומוניסטית!

שינויי השלטון המהפכניים בפולין, הביאו לפרישתה מברית וורשה, ובעקבותיה פרשו מברית זו גם כל שאר המדינות במזרח אירופה. ברית וורשה התפרקה לחלוטין, והאיום על שלום העולם, הצטמצם עוד יותר.

במקביל, בתאריך ל' שבט תשמ"ח, החלו גלי הפגנות בארמניה. הפגנות אלו הפכו במהירות לגלי מחאה ענקים שסחפו אליהם תוך שבוע כמיליון מפגינים – רבע מכל אזרחי ארמניה!

הפגנות ענק אלו, שלוו גם בשביתות, גם היוו את הגל הראשון של הפגנות ברחבי כל מזרח אירופה, מה שהביא בסופו של דבר להתפרקות הממשלים הקומוניסטיים.

כמו כן, בכ"ה שבט תשמ"ח, החלו אירועי מחאה גם בחבל נגורנו-קרבאך – שהובילו בהמשך להתנתקותו מבריה"מ, ולחיזוקה של תגובת השרשרת של ניתוק כל המדינות במזרח אירופה מהשפעתה של ברית המועצות.

בשנים תשמ"ט ועד לשנת תשנ"א המשיך התהליך המדהים של השינוי האדיר בעולם, גלי מחאות ושביתות והופלו כל הממשלות הקומוניסטיות בכל מזרח אירופה - אלבניה, הונגריה, צ'כוסלובקיה, רומניה ובולגריה.

בחודש חשוון תש"נ הופלה בגרמניה "חומת ברלין", שהפרידה במשך עשרות שנים בין גרמניה המערבית, לבין גרמניה המזרחית שנשלטה ע"י ברית המועצות, ובהמשך גרמניה המזרחית התאחדה עם גרמניה המערבית, בעלת השלטון הדמוקרטי.

בשנים תש"נ-תשנ"א החלה גם ברית המועצות להתפרק בקצב גובר והולך, כלכלתה התפוררה, ומדינות שהרכיבו אותה הכריזו על התנתקות ממנה ועל עצמאות, ועד שבניסי ובחסדי ה' בתחילת תשנ"ב הוכרז רשמית על פירוקה של מעצמה זו שאיימה על העולם כולו.

כנ"ל כל השינויים הללו החלו בסמיכות זמן לשבט תשמ"ח, ולהסתלקותה של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא, ושוב נדגיש את דברי קודשו של הרבי בשיחת ש"פ יתרו תשנ"ב:

"בדורו של נשיא דורנו גופא יש כמה שלבים ותקופות, ובכללות שלושה שלבים:

... (ג) התקופה לאחר הסתלקות בתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר ביום כ"ב לחודש אחד עשר (כ"ב שבט תשמ"ח)... ויש לומר שג' תקופות אלו מבטאות בכללות ג' דרגות בסיום העבודה של לעשות לו יתברך דירה בתחתונים...

(ג) שלימות החיבור והיחוד... שתחתונים מצד ענינם הם נעשים דירה לו יתברך, לעצמותו ית' ".

ואולי יש לומר, שדברי קודשו הנ"ל של הרבי משתקפים לא רק באירועים הנ"ל (התפרקות ברית המועצות, התפרקות ברית וורשה וכל המשטרים הקומוניסטיים, העליה לארץ וכו'), אלא גם באופן האירועים. שהרי כל האירועים הללו נבעו משינויים שחלו כתוצאה מפעילות של העם בעצמו ("תחתונים"), ושל המוני האזרחים במדינות מזרח אירופה וברית המועצות, שהחליטו ליטול את גורלם בידיהם, ולצאת נגד המשטרים המדכאים (שבחלק מהמקרים החליטו לא לפעול נגד המחאות, והתפרקו במהירות – וגם זה מבטא את בירור התחתונים ואת העובדה שמצד ענינם הם, הם מוכנים לגאולה).

 

פירוק הנשק הגרעיני

בירור התחתונים ומוכנותם לגאולה, מתבטא לכאורה גם בכך שבשנת תשנ"א נחתם הסכם START 1" " בין ארה"ב לברה"מ על הפחתת עוצמתן לכדי 6,000 ראשי קרב גרעיניים מבצעיים כל אחת (במקום כ- 77,000 אלף ראשי נפץ שהיו לשתיהן יחדיו!).

ביום ששי, ערב שבת פרשת משפטים בשנת תשנ"ב, נפגשו כל ראשי המעצמות הגדולות באו"ם (בניו יורק), והצהירו על כוונתם לצמצם את ייצור הנשק הגרעיני, ולהפנות את המשאבים לקידום הרווחה והכלכלה.

פירוק הנשק נמשך עד לימינו - לפני מספר שנים נחתם הסכם NEW START ולפיו יפחיתו רוסיה וארה"ב את עוצמתן לכדי 1550 ראשי נפץ גרעיניים מבצעיים בלבד.

הרבי מלך המשיח שליט"א הסביר, בשיחה שנאמרה באותה שבת, שהסיבה לפירוק הנשק הינה פעולתו של מלך המשיח בעצמו, אשר פועל על אומות העולם לשנות את דרכן לטובה, והיא נובעת מכך שאנו נמצאים ב"זמן השיא" של ביאת משיח צדקנו. כמו כן הסביר הרבי שהסיבה לכך שהפגישה נערכה דווקא בניו יורק (בבנין האו"ם) הינה בשל העובדה שזוהי עירו של "נשיא הדור" (כינוי השמור בחסידות רק אל הרבי בעצמו).

יתירה מזו, בהמשך שיחת הקודש הנ"ל מוסיף הרבי ומקשר את פירוק הנשק, לפסק הדין המפורסם בו נפסק ע"י מאות רבנים ומורי הוראה שהרבי עצמו הינו משיח צדקנו!

אחד מיעודי הגאולה הינו "וכתתו חרבותם לאתים וחניתותיהם למזמרות לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" (ישעיה, ב',ד'), ולכן פירוק הנשק הגרעיני, שנמשך עד לימינו אלה, הינו סימן ברור נוסף שעומדים אנו בסמיכות רבה לגאולה.

יש לציין כי אין כיום שום מדינות בעולם הנתונות במלחמה כוללת ביניהן (ישנם רק איומים וסכסוכי גבול, עימותים מוגבלים וכיו"ב), השאיפה העולמית הינה לפתור סכסוכים בלא להידרדר למלחמה, ומשטרי רשע ממשיכים לקרוס ברחבי העולם.

ע"י הוספה בתורה ומצוות, הודאה לה' יתברך על הנסים והנפלאות, בטחון ושמחה, נזרז את הגאולה והתגלות הרבי מה"מ שליט"א בקרוב ממש!

 

 

מה עשית לרגל י' שבט? • טור מיוחד

מלחמת שולל - חסר אמיץ | הרב מנחם ישראלי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...