• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מעשה למחשבה • הערבי (החירש) הקדוש // הרב נפתלי דגן

הערבים אוהבים לפנטז. סיפרו עליו שפגש את מוחמד. מוחמד ביקש ממנו שלא יספר לאף אחד. הוא ידע מה שכולנו יודעים - שעל ערבי אי אפשר לסמוך - עשה אותו חרש אילם. מה שבטוח בטוח. ההוא נחשב בעיני חבריו לקדוש • המשפיע הרה"ח הרב נפתלי דגן בסיפור שבועי מרתק מעורר מחשבה • 'הכתבה במלאה'
מעשה למחשבה • הערבי (החירש) הקדוש // הרב נפתלי דגן
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הערבים אוהבים לפנטז. סיפרו עליו שפגש את מוחמד. מוחמד ביקש ממנו שלא יספר לאף אחד. הוא ידע מה שכולנו יודעים - שעל ערבי אי אפשר לסמוך - עשה אותו חרש אילם. מה שבטוח בטוח. ההוא נחשב בעיני חבריו לקדוש • המשפיע הרה"ח הרב נפתלי דגן בטור שבועי מרתק • 'הכתבה במלאה'

אבי הקדוש יחזקאל דגן (פישביין), היה ציוני אידאליסט, עבד שנים רבות יומם ולילה, ביום בחקלאות או בבנין ובלילה שומר.

לפני קום המדינה היה שומר במקומות שאף אחד לא העיז להגיע לשם,  היו שם פרדסים ועוד רכוש בבעלות יהודים בלב אוכלוסיה ערבית עויינת.

את הוראות הפתיחה באש נתנה המשטרה הבריטית. ״לאף אחד אין רשות להסתובב שם בלילה. קודם יורים - על מנת להרוג. אחר כך שואלים שאלות״.

לילה שקט אחד. ירח מלא. ראות טובה. רואים ערבי מתקרב אליהם. איך יודעים שהוא ערבי ? רואים. עבאיה. כפייה. עקאל. רואים. מי שם ? מין הדא ? WHO IS THERE. ? QUI EST וער גייט דורטן ? אין תגובה.

שותפו של אבי לשמירה טוען את הרובה. מכוון לעברו ו ... אבא שלי עצר אותו ממש בכח. מה אתה יורה ? רואים שאין לו נשק. לא תוקף אותך. מה פתאום לירות בו ?! כשהגיע אליהם - זיהו אותו. ערבי חרש אילם.

הערבים אוהבים לפנטז. סיפרו עליו שפגש את מוחמד. מוחמד ביקש ממנו שלא יספר לאף אחד. מוחמד ידע מה שכולנו יודעים - שעל ערבי אי אפשר לסמוך - עשה אותו חרש אילם. מה שבטוח בטוח. ההוא נחשב בעיני חבריו לקדוש. סוף סוף לא כל אחד זוכה לראות את מוחמד.

לערבים נודע שאבא הציל. הציל ממש. במו ידיו, את הקדוש שלהם והתייחסו אל אבא שלי כאל יהודי קדוש. לפחות זה היה נכון. הם ידעו שאם הוא לא ישמור שם - לא יהיה מי שימלא את מקומו. וניסו לפגוע בו.

יום אחד בא אליו ערבי - הלילה מחכים לך - ואמר לו בדיוק איפה. באותו לילה הלך מדרך אחרת. הדבר חזר כמה פעמים.

יום אחד חשב אבי - מה זה - הם יקבעו לי את המסלול בו אלך ?! הלך באותו מקום ששם אמרו לו אל תלך.

תמיד ידעתי שהבורג של הפחד אצלו היה קצת משוחרר . הוא היה עובד. ועובד קשה בעיבוד שדותיו. ובלילה שומר. הרמב״ם פוסק שחייב אדם לישון. מתוך כבוד לרמב״ם היה ישן. על הסוס.

ירו בו. כיוונו היטב. הכדור הראשון גם העיר אותו משנתו וגם העיף את הכובע מעל ראשו. הסוס היה פיקח והתחיל מיד בדהרה קדימה. ועבר את המארב בשלום.

חשב בליבו א. תודה לבורא העולם שהציל אותי. ב. עכשיו אני יודע שהערבי ההוא שהזהיר אותי דיבר אמת.

תחשבו על זה!

יחי המלך!

טשטוש הזהות החב"דית // טור נוקב

כמה מעלות טובות לעצרת עלינו / י. בן אהרון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...