• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

"אין לי מושג איך שרדת" אמר הרופא עם יד על הלב "זה לא אנושי"

לחץ הדם הגבוה של הרב אליהו חביב, היה יכול להימשך עוד תקופה ארוכה ללא פתרון באופק • אלא שמענה שקיבל מהרבי שליט"א מלך המשיח מעיר את תשומת ליבו לבדיקה דחופה שעליו לעשות, שם הוא מגלה שחייו תלויים לו מנגד והוא חי בנס • על הליווי המסור של נשיא הדור לשלוחיו, על ניסים ונפלאות שמתרחשים בימינו אלה, ועל הבית חב"ד ביבשת האפריקנית שהמשיך לפעול במסירות גם כשהשליח שכב בחדר הניתוח • רפאני ה' וארפא, הושיעני ואוושעה
"אין לי מושג איך שרדת" אמר הרופא עם יד על הלב "זה לא אנושי" "אין לי מושג איך שרדת" אמר הרופא עם יד על הלב "זה לא אנושי" "אין לי מושג איך שרדת" אמר הרופא עם יד על הלב "זה לא אנושי"
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

״אין לי מושג איך שרדת" אמר הרופא עם יד על הלב. "זה לא אנושי, היית אמור כבר מזמן ל… תבין שערכים בבדיקה רגילה עומדים בין ספירה של 1500 ל-2500, 3500 זה מקרה חמור. אצלך הספירה הראתה 62,000 (!) לא יודע איך חיית עד עכשיו, אדם אחר מזמן היה מקבל אירוע מוחי או לבבי חמור, הוא לא שורד, זה פשוט נס". בבת אחת חזר הרב אליהו אל מילותיו הקדושות של הרבי שליט"א מלך המשיח במכתב שקיבל באגרות הקודש...

הרב אליהו חביב משמש כשליחו המסור של הרבי שליט"א מלך המשיח באדיס אבבה שבאתיופיה. מזה שנים הוא ומשפחתו דואגים לכל צרכי היהדות באזור, מהווים כתובת לכל יהודי ומקשרים יהודים לנשיא הדור.

לא מכבר, הקימו טרקלין יהודי בשדה התעופה המקומי בו התיירים ואנשי העסקים הרבים יכולים להיעזר בעזרה גשמית ורוחנית, להתפלל, לטעום משהו כשר, והכל עם חיוך גדול של ה"שלוחים".

כבר כארבע שנים שהרב אליהו חש לעיתים לא במיטבו, 'לחץ דם גבוה' ניסו הרופאים לשים את ידם על הגורם. בהזדמנויות שונות, בעיקר בביקוריו בארץ הקודש, הוא נבדק בבדיקות שונות, אך פתרון ממשי - אין.

לפני כחודש וחצי, ביקרו משפחת חביב שוב בארץ, וכשהרב אליהו חש שלא בטוב, הלך להיבדק במרפאה המקומית - הרופאה המליצה על בדיקת אולטרסאונד בכליות. היה זה ביום האחרון לשהותם בארץ, ובטרדת הנסיעה, הטיסות והחזרה לשליחות, פרח נושא הבדיקה מזכרונו של הרב.

שבועיים עמוסים חלפו ביעף, הרב אליהו שקוע בפעילות האינטנסיבית של בית חב"ד והסניף בשדה התעופה, ופתאום זה הגיע מכיוון לא צפוי. הוא כותב לרבי שליט"א מלך המשיח דו"ח שבועי על הפעילות - באמצעות אגרות הקודש - והתשובה מכה אותו בהלם:

"שלום וברכה!

על ידי הרב החסיד . . יעקב שי' העכט שמעתי בשעתו שהנתוח לבנו שיחיה היה בעתו ובזמנו, ואקוה שעתה מרגיש עצמו בטוב ויוכל לבשר בשורה טובה בזה שהולך וטוב ומתחזק, ואקוה שעשו העקס-ריי כאשר דברנו בהיותו אצלי, ואתענין לדעת מה הראה הנ"ל...".

אקס-ריי (X ray), היא בדיקת רנטגן, והרב חביב נזכר באחת בדברי הרופאה וטפח על מצחו. 'אני הולך הרגע להיבדק'.

הוא שם את פעמיו למרכז הרפואי המקומי באדיס אבבה, שם כבר הכיר את הרופא שעימו הוא מתייעץ מפעם לפעם. "אני חייב בדחיפות בדיקת אולטרסאונד ורנטגן". הרופא הבין שהמצב לחוץ ומיהר לסדר את העניין.

כבר בבדיקה הראשונית בכליות נראה משהו חשוד. בדיקת סי-טי מעמיקה יותר, גילתה את הנתון המחריד: גידול של 11 ס"מ (!) בכליה.

סבב טלפונים מהיר של הרב אליהו מיד בצאתו מבית הרפואה, אחד מהם עם ד"ר טל ניר מקרית מלאכי בישראל, העומד בקשר עם שלוחים רבים בעולם, הניב מסקנה ברורה - לנסוע מיד לארץ להיכנס לניתוח מיידי. 'סכנת חיים' אמר הדוקטור.

היה זה סמוך לשבת. הרב אליהו הזמין כרטיס ארצה למוצאי שבת ובמאמץ נפשי לא נתן למחשבות ולדאגה להשתלט ומיקד את עצמו בשליחות, בעשייה וביהודים הרבים הממלאים את בית חב"ד. כך עברה לה שבת מלאה באור ושמחה, כשברקע מקנן חשש מפני הבאות.

מיד בצאת השבת, לפני צאתו לשדה התעופה, ישב הרב אליהו לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח ולבקש את ברכתו. הרגעים גורליים, הלב דופק, והרצון הוא פשוט להמשיך את השליחות ולהביא את המשיח כבר.

המילים שקרא באגרות הקודש, היו מעבר לכל דמיון. הייתה שם ברכה גדולה, חיזוק ועידוד שגרמו לרב אליהו לנשום ולהרגיש הרבה יותר טוב:

"שלום וברכה!

בנועם קבלתי מכתבו, מבשר טוב מהטבת מצב בריאותו ואשר כבר נמצא בביתו, ויהי רצון שילך מצבו הלוך וטוב עוד יותר ויחזור לאיתנו כפשוטו ולאיתנו כמשמעו... 

בעת רצון אזכיר את כל אלה שכותב אודותם על הציון הקדוש של כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר . . ומיוסד על מאמר שכל שמטיבין לו הוא לאורך ימים ושנים טובות, הנה כיון שהתחיל בבשורה טובה מהצלחת הטיפול הרפואי להטבת הבריאות, יהי רצון שגם בזה יקוים מאמר הנזכר לעיל ויבשר טוב בשאר הענינים אשר במכתבו, וסימנא מילתא היא [= והדבר סימן הוא] אשר בשנה זו התחלת ימי השנה אחר ראש השנה הוא יום השבת, דאז לית שולטנא אחרא בכולהו עלמין, ואנפהא נהירין בנהירו עילאה, [= אין שלטון אחר בכל העולמות, והפנים מאירות באור עליון] והרי באור פני מלך חיים - מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, וכמובא הדוגמא בזה ממלכותא דארעא [=ממלכות הארץ], אשר אפילו הפושע היותר גדול, כשמוליכים אותו לגרדום ופוגע [=נפגש] במלך נפטר מכל עונש ונפטר לביתו בשלום...

בברכה לבשורות טובות בכל האמור".

רעד עבר בגופו של הרב אליהו. המילים 'כשמוליכים אותו לגרדום ופוגע במלך . . נפטר לביתו בשלום' הדהדו במוחו וכמו הבהירו לו עד כמה המצב קריטי ועד כמה הרבי שליט"א מלך המשיח אוחז בידו ומוליך אותו לרפואה שלימה. 'לאורך ימים ושנים טובות', הוא נאחז במילות המכתב ויצא לדרך אל שדה התעופה.

אם חשב שהוא יובהל מיידית לניתוח, הרי שטעה כאשר התדפק על דלתות בתי הרפואה ונתקל בדחיות ועיכובים שונים לקיים את הניתוח. שם המנתח בחופשה, כאן התור עמוס במקרים דחופים, ואילו שם לא מבצעים ניתוחים מסוג זה.

כל אותו הזמן, משפחתו של הרב אליהו נותרה בבית חב"ד כדי לתת מענה למטיילים וליהודים המקומיים, והמקום נכנס ל'מצב תפילה' עבור השליח המסור שבדרך לניתוח.

שבועיים עברו. הרב אליהו ביקר באחד מן הימים בקהילת חב"ד בלוד, ושם נתקל בהשגחה פרטית בספר תניא שהודפס בבית הרפואה קפלן ברחובות ועל כריכתו מתנוסס שמו של המרכז הרפואי באותיות מודגשות. 'עושים את הניתוח בקפלן' הרב אליהו ראה בזה הכוונה אלוקית לדילמה שהוא נתון בה.

וראה זה פלא, הבירוקרטיה התיישרה למשעי והרב אליהו נכנס לסדרת בדיקות לקראת הניתוח, שאכן נחשב למורכב והתבצע בידיהם של מומחי 'קפלן' במשך שעות ארוכות, כשאלפי חסידים ובאי בית חב"ד קורעים את השמים בתפילות לזכותו.

כמה ימים הרב אליהו עוד היה מורדם ומונשם, כשמשפחתו עוקבת באמונה גדולה ובלב הומה אחר ההתפתחויות. ואז, שבוע לאחר הניתוח הוא כבר היה בבית, חי וקיים, מאושש ומתחזק ולא מפסיק להודות.

לקראת שחרורו מבית הרפואה, הוא שוחח עם הרופא המנתח, והלה הסביר לו את חומרת מצבו בטרם הניתוח ועד כמה ריחף בין חיים להיפך החיים - ה' ישמור. הערך שעלה בבדיקות טרום הניתוח, הסביר לו הרופא, היו בלתי אנושיות ובלתי הגיוניות בעליל. מדובר בערך הגבוה מאות אחוזים מערך נורמלי איתו אדם מסוגל לחיות!

מילות הרופא היכו בראשו של הרב אליהו כמו פטישים, והתובנה חדרה אליו בעוצמה: הרבי שליט"א מלך המשיח פשוט הציל אותו. הוא נזרק באחת אל המענה שקיבל באגרות הקודש לקראת הטיסה לניתוח, 'כשמוליכים אותו לגרדום ופוגע במלך . . נפטר לביתו בשלום'. המלך הציל אותו.

במענה על מכתבו של הרב אליהו לאחר הניתוח, נתקבל באגרות הקודש המכתב הבא:

"ברכה ושלום!

קבלתי הטעלגראם [=מברק] ומכתבה מבואה לשלום, ושבעתי רצון שתודה לא-ל הנסיעה היתה כשורה, ושמצאה בשם הכל כשורה״.

בימים בהם עבר הרב אליהו את הניתוח, זוג שלוחים צעירים עשו את דרכם לאתיופיה לחיזוק השליחות ולפתיחת בית חב"ד נוסף במדינה. בעזרתה הנמרצת של הרבנית דבורה, זוגתו של הרב אליהו, הם הוציאו ויזה, סידרו את ענייני הבירוקרטיה וכבר הספיקו לנחות ולהתחיל לפעול במלוא המרץ.

ניסים ונפלאות אלו מדגישים לנו כי אנו כבר עמוק בימות המשיח והגאולה כבר כאן, עלינו רק להתחבר לנשיא הדור ולמלך המשיח, הרבי שליט"א, לבקש את עצותיו וברכותיו ולחיות על פיהן בהצלחה וברכה עד ההתגלות המלאה והמושלמת בקרוב ממש.

החב"דניק שהדליק את הניצוץ אצל אורי זוהר

הרב רונן שאולוב: בזכות חב״ד חזרתי בתשובה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...