• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח ניסן התשפ"ד (26.04.2024) פרשת מצורע

נהג המשאית שמפיץ את בשורת הגאולה

אריק וינשטיין, מנהל חברת ההובלות הופ הופ מספר על דרכו הייחודית שדרכה הגיע לחיבור עם חסידי חב"ד •‭ ‬מי שארגן בעבר מרוצי סוסים בשבתות, כיום שומר שבת בבתי חב"ד ברחבי היבשת, לשם הוא מגיע עם משאיתו שעליה תמונת ענק של הרבי מלך המשיח שליט"א •‭ ‬וגם: מה הוא מתכנן כשיקנה את המשאית החדשה בקרוב…‬
נהג המשאית שמפיץ את בשורת הגאולה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

את אריק וינשטיין מארצות הברית, מכירים ישראלים רבים וכמובן גם מקומיים. חברת ההובלות שלו, 'הופ הופ', מובילה סחורה מקצה לקצה ברחבי היבשת.

אך סמלו הבולט ביותר הוא תמונת ענק של הרבי שליט"א מלך המשיח הנמצאת על דופן המשאית, שאורכה כשש עשרה מטר.

איך הגעת לקשר עם חב"ד?

האמת שהכל התחיל דווקא מהמקום הכי לא צפוי.

הייתי שותף עם חבר בשם שוקי בן פורת ויחד היינו עושים מרוצי סוסים. מדובר על לפני קצת יותר משלושים שנה, וחלקם של המרוצים התקיימו בשבת. היה מירוץ אחד שהגיע עד לחדשות וקיבלנו גינוי מראש הממשלה דאז, יצחק שמיר, על חילול השבת הצפוי.

זמן קצר אחר כך, שוקי חזר בתשובה. אני הייתי בהלם, שאלתי אותו: מה אתה עושה? והוא כתשובה הכיר לי את הרב מוטי גל ז"ל, מנהל בית חב"ד ברמת גן.

מצאתי את עצמי מוקסם מהעולם שנגלה בפניי, ובמשך כחודשיים הייתי עושה אצלו את השבתות, כשאני מגלה את עולם ה'התוועדויות' עם אמירת ה'לחיים' המקרבת בין הלבבות.

אחרי כחודשיים אמר לי שוקי "תשמע, אני בטוח שגם אצלך בשכונה יש בית כנסת. את סדר התפילה אתה כבר מכיר, כך שלא תהיה לך בעיה לשמור שבת גם אצלך בשכונה".

ואכן, בתחילה לא מצאתי את בית הכנסת, שהתברר שנמצא במקום מוסתר יחסית, אך כשהגעתי למקום הבאתי איתי רוח רעננה ותוך זמן קצר גם שיפצנו את המקום והפכנו אותו למבנה בולט ומזמין את עוברי האורח ליטול חלק בקדושה.

וזה מה שחולל אצלך את המהפך?

הדרך עוד הייתה ארוכה. התחלתי ללכת לשיעורי תורה של הרב גל, והושפעתי מדבריו.

בשלב מסויים, החלטתי להזמין את כל חבריי אלי לחצר, בליל ל"ג בעומר, ולשם אביא את הרב על מנת שיחזק את כולם.

בתחילה הייתי בטוח שכולם ישמחו מהרעיון, אבל התברר שכשהם שמעו שהולך להגיע רב לדבר, הם לא אהבו את הרעיון. שוחחתי איתם אחד אחד והסברתי להם כי מדובר ברב מיוחד במינו וששווה להם להגיע ולכבד אותו.

בתחילת הערב, עוד לפני שכולם הגיעו, הגיע הרב גל, הוא ראה אותי מתרוצץ מצד לצד וביקש ממני מיד: "אריק, טרחת כל כך הרבה, כעת תנוח קצת ותתן לקדוש ברוך הוא לעשות את העבודה. תבין שכל הטרחה שלך לא שווה כלום בלי העזרה משמים, מספיק קצת גשם כדי שהכל ייהרס...". זה היה שיעור חשוב, אבל לא השיעור האחרון לאותו ערב.

הגיעו כמאתיים איש. כולם ישבו מסביב, כשבמרכז החצר העמדתי בר-בי-קיו מרכזי, לשם הבאתי עגל מיוחד שגידלתי בשיטה מיוחדת הנקראת גידול חלב, על מנת לשבח את טעמו. טרחתי על הפקת האירוע במשך שבועות, אך להפתעתי ולהפתעת כולם, כאשר הזמנתי את הרב גל לשאת דברים, הוא אמר: "ערב טוב לכולם, בואו נעשה לחיים לחיים", כולם נעמדו ומזגו משקאות לחיים, והוא המשיך: "אריק הרים פה ערב נחמד, בואו נשתדל שהכל יהיה נחמד. לחיים לחיים". זהו. הוא סיים והתיישב במקומו.

הייתי בהלם, אמרתי לו "כבוד הרב, כולם פה מוכנים לשמוע אותך, אתה מוזמן להמשיך לשאת דברים". אך הוא נתן לי משל - כשנולד לך ילד אחרי שנים, אתה הכי רוצה לשבת ולהאכיל אותו צלי משובח, אבל הוא זקוק כרגע דווקא למנה של 2 מ"ג חלב. זאת בדיוק המנה שהם היו זקוקים אליה. מיותר לציין שבהמשך הערב, התקבצו כולם סביב הרב החייכן והאזינו בשקיקה לדבריו.

ומתי הגעת לארצות הברית?

זה קרה זמן לא רב אחר כך. לפני כן עוד עשיתי עם שוקי בן פורת כמה פרויקטים רציניים בטלוויזיה הישראלית, ולאחר מכן ירדתי לחו"ל.

הדבר הראשון שעשיתי כשבאתי לפה, זה לחפש איפה יש בית חב"ד. יצרתי פה קשר חם במיוחד עם הרב קארף מפלורידה ומהר מאוד התחברתי לעוד חסידים.

לאחר שהתחלתי לעבוד בהובלות, עשיתי לעצמי מנהג של קבע, לעשות שבתות בבית חב"ד במקום אליו אני מגיע. ברוך ה' כולם מקבלים כל יהודי במאור פנים, וכך יצא לי להכיר עוד ועוד חסידים יקרים...

חווית גם נס גדול בחייך בהשגחה פרטית...

נכון מאוד. זה היה כך - נסעתי לארץ לכמה חודשים, ובמהלכם ל"ע נאלצתי ללוות לבית עולמו חבר יקר.

כשחזרתי התקשרתי לרופא שלי, וביקשתי ממנו את המרשם לכדורים שהייתי נוטל, ומשום מה הוא התעקש שהוא לא ייתן לי את הכדורים עד שאעשה בדיקות. למרות שבתחילה ניסיתי להתנגד, עשיתי את הבדיקות והתוצאות הראו על סתימה רצינית בעורקים, מה שהיה עלול להתגלגל תוך זמן קצר לשבץ מוחי...

בתחילה פניתי לרופא על מנת שינתח אותי, אך הוא סירב בתוקף. כשפניתי לרופא שני, התברר שהוא יהודי, והוא הסביר לי שבלתי אפשרי לעשות את הניתוח, אלא אם קרדיולוג מומחה יאשר זאת. פניתי לקרדיולוג, והוא הסביר לי שבמצב לחץ הדם שלי אסור לנתח אותי כליל. הצעתי לו שיתן לי כדורים להורדת לחץ דם, ובאם בתוך שבוע המצב יתאזן הוא יאשר את הניתוח. הוא צחק ואמר שזה עלול לקחת חודשים ארוכים.

אבל פה זכיתי לנס מופלא (לקחתי את הכדורים במינון גבוה מאוד) ובתוך שבועיים הגעתי לניתוח שהציל את חיי.

עד אז הייתי עוסק במתן שירותי רכב וסירות לעשירים שהגיעו לפלורידה, במסגרת זו הכרתי אנשים רבים שפתחו בפניי את דלתם וניצלתי זאת כדי לעזור להרבה חסידים שהיו צריכים עזרה. די אם אתה מכיר רופאת שיניים שנוטלת בשכרה רבע מהמקובל בשוק, אתה יכול בזכות זה לעזור להמון אנשים. רק ציינתי זאת כדוגמא.

אחרי הניתוח החלטתי לקחת פסק זמן ולעבור לעבוד בהובלות, כפי שאני עושה היום.

ואיך הגעת למדבקה הגדולה על המשאית?

יום אחד מתקשר אלי הרב שלום קליימן מפלורידה, שאני קורא לו 'המשפיע' שלי, ומספר לי על שיירת רכבים גדולה המתארגנת אצלם לקראת חנוכה, במסגרתה ינועו כלי רכב רבים על מנת לפרסם את החג, כהוראת הרבי מלך המשיח שליט"א.

הוא הציע לי להצטרף עם המשאית שלי לשיירה. בתחילה לא הבנתי מה אני יכול להוסיף לשיירה, אבל הוא הסביר לי שישימו עליה מדבקה גדולה, ובכך יתווסף עוד פרסום בולט לשיירה.

הסכמתי, ואכן הודפסה מדבקה בולטת (אותה ניתן לראות בתמונה), עליה הכיתוב והמסר המפרסם את בשורת הגאולה.

השיירה עצמה הייתה מרשימה ביותר וכללה למעלה ממאה כלי רכב ואופנועים שנעו ברחובות כשהם מעניקים גאווה יהודית בכל מקום אליו הגענו.

את המדבקה לא הסרתי מאז, ואני ממשיך לפרסם את המסר לכל מי שרואה את המשאית. חשוב לציין כי היא נעה מאות ק"מ מידי יום, בכבישים ראשיים בין מדינות ארצות הברית ומביאה לכולם את המסר.

למרות שאפילו נתקלתי פעמים בודדות בתגובות אנטישמיות, לא התפעלתי ואני עד להשפעה העצומה שיש למסר על גבי המשאית.

מה התוכניות קדימה?

בימים אלו ממש אני קונה משאית גדולה יותר ואנחנו עובדים על הדפסה של מדבקה שתקיף את שלושת צידי המשאית.

הרב אילן חיון מחב"ד בראשון לציון אמר שהוא יעשה את הגרפיקה, ואני מתכנן לשדרג משמעותית את עיסוקי כמפיץ הגאולה בכל מקום.

אין ספק שלמשאית ענקית כזו, יש תפקיד חשוב בהעברת המסר לציבור הרחב. זה יהיה השלט הנוסע הכי גדול בעולם!

אני לא מאמין שיש שלט כזה גדול שנוסע, אין דבר כזה. בישראל אין משאית כמו שלי, ובארה"ב אני לא מכיר אף נהג שנוסע עם שלט של הרבי מלך המשיח שליט"א.

והעיקר זה: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד.

במהלך ההכנות לתהלוכת ל"ג בעומר: השליח איתר יהודי אובד בן 85

הרב רונן שאולוב: בזכות חב״ד חזרתי בתשובה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...