• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

העובדות שתרצו לדעת על ה'תניא למבקשי ה''

העבודה על הסט החדש הושלמה תוך חמש שנים, עובדה שרבים לא האמינו שיכולה לקרות בזמן כה קצר. העריכה, התמיכה, וההתלהבות בכתבה המלאה.
העובדות שתרצו לדעת על ה'תניא למבקשי ה''
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

התמיכה חוצת מגזרים

בעת עריכת החומר, הסתובבו איתו אצל גדולי רבני חב"ד מכל הקצוות וקבלו תמיכה עצומה לעבודה הגדולה, גם רבנים מחוגים אחרים שלחו עודדו והיו שותפים בעת העריכה, לדוגמא: ר' נפתלי נוסבוים ראש ישיבת חיי משה ואב"ד,  ר' שמואל דוד גרוס ראש כולל בית ישראל ורב קהילת חסידי גור אשדוד, ר' משה ברנדוספר ועוד רבים.

קפיצת הדרך

כל מי שרק ראה את העבודה, היה בטוח שעל עבודה בקנה מידה שכזה היו צריכים לעבוד לפחות 30 עורכים למשך 10 שנים, אבל האמת היא שתוך פחות מחמש שנים הסט הושלם, בניסים גלויים ועידודים לא פוסקים מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות האיגרות קודש.

ובכל זאת המהירות לא גרעה בכי הוא זה מהאיכות, עד כדי כך שאחד מגדולי האדמו"רים שעימו אנו בקשר, ויש לו חברותא בתניא מידי שבוע, פשוט לא האמין שבכזו מהירות נעשתה העבודה.

לחיות משיח

זה הכלי החזק ביותר לחיות עם הזמן דימות המשיח, יש דגש על כך שחסידות ומשיח הם דבר אחד ואי אפשר לחלק ביניהם! אחד מגדולי הרבנים החבדיים שאינו מכריז 'יחי' בגלוי לע"ע אמר למערכת שזה יהיה הסט הראשון בבית שלו עם 'יחי', אין ברירה, אי אפשר לוותר על זה.

כלי חזק להפצה

 זה הדבר הכי טוב שאפשר בשביל להחדיר משיח באופן פנימי, כשמדברים על עבודת השם ומדגישים את העובדה שהבשורה של הרבי שליט"א מלך המשיח מבוססת על יסודות שייסד אדמו"ר הזקן הדברים מתקבלים בשכל ופועלים הרבה יותר. 

ההתלהבות

בעריכת הביאורים ניתן דגש על כתיבה בסגנון המלהיב את הקורא, עבודת השם מתוך חיות גאולתית. אחד מהאברכים שפועלים במסגרת 'יפוצו' פיזר את התדפיס מהתניא בבתי מדרש, והגיע אלינו סרטון מבית המדרש בעלזא בבני ברק רואים מישהו כנראה ממתין לחברותא , מרים את התדפיס ומתחיל ללמוד בו וההתלהבות ממש ניכרת. כל מי שקרא כמה שורות התלהב, זה חומר מלהיב את הלבבות.

היסטורי

 זו הפעם הראשונה בהסטוריה שהחומר מסודר, כל הביאורים על הפשט בנפרד וכל הביאורים על העומק בנפרד, וכפי שאמר אחד מהראשי ישיבות החב"דיים שקיבלו את החומר, זה ממש כמו במפרשים על הש"ס שהיו ראשונים ואחרונים והיום הראשי ישיבות 'מלקטים' ומסדרים את החומר, וזה מה שרוצה הרבי הרש"ב שילמדו חסידות כמו 'נג

פרסום ראשון

 יש כאן המון חומרים מהקלטות וכת"י שמעולם לא נדפסו כמו לדוגמא שיעורים מהר' הורנשטיין מצפת.

פיענוח

 ישנם ביאורים רבים שמפורסמים אך זו הפעם הראשונה שאפשר ללמוד אותם. לדוגמא השיעורים של ר' אלתר שמחאוויטש - במקור זה כתוב עיין בספר חסידות כלשהו ואת מספר העמוד הוא כותב - לפי הכתוב "בבוך שלי…" (אפילו לא לפי העימוד בספרים שלנו ועיין תמצא נחת במאמר של הרבי ה…) אנחנו פתחנו את המאמרים הסברנו את השאלה והתשובה.

יש כאן את כל החומר על התניא בצורת סוגיות - שאלה ואת כל התשובות שיש עליה יש ביאורים שכן כתובים במפורש אך יש צורך בלימוד ועיון מדוקדק כדי לכתוב אותם באופן המובן לכל אחד. כמו לדוגמא, ביאורים של הרה"ק רלוי"צ אביו של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח חיפשנו את כל המושגים הקבליים בתורת החסידות והסברנו אותם (לפעמים כמה הסברים) בבהירות ועל פיהם הביאורים בתניא. 

לקניית סט התניא

ל"ג בעומר: תנו לילדים להכיר את רשב"י של דורנו

לכבוד חג הגאולה: מאמר של אדמו"ר הריי"צ יצא לאור בפעם הראשונה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...