• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

שבועיים לפני: הרב שמעון ויצהנדלר. מרתק

עשרים ושתים שנה אחרי. העולם זע ונע וכמעט קט נדמה כי יצא מציר סיבובו הקבוע. החרדים מתרעשים ומתבהלים מביצועיו החדשים של העולם-הזה על שלל קסמיו ואחיזת עיניו ומתפלאים להיכן נבוא ולאן נלך, ולהבדיל בין קודש לחול אומות העולם יראים זה מזה משינויים הרי גורל במציאות העולמית, הפוליטיקאים והיחצנים שמסביבנו ומתוכנו הפכו לערמומיים ומתוחכמים יותר ויותר, זה בחיוכיו השיקריים וזה בדיבוריו החלקלקים...
שבועיים לפני: הרב שמעון ויצהנדלר. מרתק
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

 

הרואה כיכר מלכי ישראל בשנת הקהל מברך: ברוך שעשה לי נסיון במקום הזה

מאמר עוצמתי ומרגש מאת הרב שמעון ויצהנדלר אודות ההכנה החסידית והפנימית לקראת מעמד ההקהל הגדול בעולם בד' תמוז ה'תשע"ו, כיכר רבין בתל-אביב בשעה שבע בערב, אנשים, נשים וטף עם כל מכריהם ומקורביהם.

בין שלל מתנות העומק הנשמתיות-שכליות שהעניקו לנו ברוב טובם וחסדם רבותינו נשיאנו הקדושים הייתה תורת הניסים החסידית. עומקים, דקויות, הגדרות ובעיקר כלים מעשיים ניתנו לכל אחד ואחת ממש כדי לדעת ולהאמין בתורת הניסים בה מונהג עולמנו המעלים ומסתיר.

הנס הזה יוצא מתוך ההגדרה הרגילה של נס במובן המקובל בכך שהוא נפעל על ידי ומתוך עבודת היהודי בלבד. לא עבודה מקובלת ורגילה הכרוכה בעשיה או דיבור מסויים, אלא זן אחר של עבודה הקרויה: התעלות. התעלות נפשית- מחשבתית. מעל הנתפס, מעל הנרגש, מעל הנראה והנגלה.

זהו סוג הניסים שאירעו לנשיאנו הקדושים על ידי עבודתם ועבודת חסידיהם בחודש הגולה – תמוז, שנהפך על ידי סוג עבודה כזה לחודש הגאולה (ע"פ נתת ליראיך תשל"ו). בשני העשורים האחרונים שוב חזר בעוצמה בלתי רגילה אותו 'נס-נסיון' באותו חודש הגולה-גאולה ובאותו יום ניסי-אלוקי ג' תמוז (כמוסבר יפה-יפה בדבר- מלכות הנבואי – ג' תמוז תנש"א), כאשר בתאריך זה מידי שנה בשנה חוזרים על עצמם תעצומות נשמתיות של התעלות מעל הטבע הנתפס ומורגש ונגלה בחמשת החושים.


מידי שנה ביום זה יהודים מכל השכבות והסוגים מגלים מעצם נשמתם עוז איתני שזועק ללא קול ומילים אמת חסידית בסיסית: הצמצום אינו כפשוטו! אין אנו מניחים אותו! ובמילים פשוטות ישרות ועובדתיות יותר: הרבי מליובאוויטש מלך המשיח חי וקיים כפשוטו ממש.

במילים ברורות יותר: עבורנו יהודים של הדור השביעי בשני העשורים האחרונים, יום ג' תמוז הינו תאריך נשמתי שנותן אותותיו מידי יום ביומו, כל דקה ודקה, שנה בשנה. בדיוק כמו י"ט כסלו, י"ב תמוז וי"א ניסן, אך בשונה מהם הוא עוד לא הסתיים... הוא עדיין ממשיך לתת אותותיו באותה עוצמה שבפעם הראשונה.

 'יהודים של ג' תמוז' אנו (כלשון קדשו בג'; תמוז תנש"א). כ"ב שנים נמשך ונמתח התאריך הזה באופן של 'שמש בגבעון דום' אשר הזמן עצמו הוא למעלה מהזמן! למעלה מהזמן – עשרים ושתים שנה! – יהודים פשוטים דבקים באמת הטהורה כי בשורת הגאולה של שנות הנפלאות אמת היא. למעלה מהזמן יהודים חיים באופן ניסי כי יש רבי בישראל ובו תדבק ואליו תערוג.

למעלה מהזמן, באותה חיות והחלטיות, חסידים פועלים לאור אותן הנחיות מדוייקות ומדוקדקות בדבר השליחות היחידה לפרסם לכל כי הנה זה משיח בא וכבר בא!

וביחד עם זאת ובאותה מידה, יהודים מכל הסוגים מזועזעים לגמרי, כלשונו הקדוש בפורים קטן תשנ"ב הנודע, בכל רגע מחדש על התמיהה והפלא הכי גדול, כלשון קדשו בכוח ניסן תנש"א, הממשיך ועולה ונותן אותותיו בכל מהלכי חיינו, כיצד גבול ובלי גבול משמשים כ"ב שנה בעירבוביה!

יום ולילה, חושך ואור מים ויבשה אתכסיא ואתגליא – לא ישבותו. ממש. עד בשבילנו, נערי-בוגרי שנות הנפלאות, הפעם הראשונה שראינו במוחש, לעיני כל העמים, את הנס-נסיון של חודש תמוז, היה בשנת הקהל תשנ"ה, כאשר באורח פלא, ללא צרמוניות ודעת קהל, ללא כל שיטות הפעולה המקובלות וידועות למארגנים ואמרגנים, נענו אלפי-אלפים של יהודים חסידיים, ישרים ופשוטים מכל הסוגים לקול הנשמתי הפנימי שקרא להם להתייצב בגופם ולגלות בנוכחותם זו את אותה עבודת ההתעלות הפועלת את הנס הייחודי הלזה.
 והם הגיעו! בפועל ממש! בפשטות כנה. בתמימות כמעט נאיבית ומחרידה ובעיקר באמונה שלימה וטהורה התייצבו קהל הרבבות ברחובה של עיר בכיכר מלכי ישראל וענו הן-הן על כל דיבור ודיבור שנאמר שם וכולם בדיבור אחד נאמרו והתכוונו: יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

עשרים ושתים שנה אחרי. העולם זע ונע וכמעט קט נדמה כי יצא מציר סיבובו הקבוע. החרדים מתרעשים ומתבהלים מביצועיו החדשים של העולם-הזה על שלל קסמיו ואחיזת עיניו ומתפלאים להיכן נבוא ולאן נלך ולהבדיל בין קודש לחול אומות העולם יראים זה מזה משינויים הרי גורל במציאות העולמית, הפוליטיקאים והיחצנים שמסביבנו ומתוכנו הפכו לערמומיים ומתוחכמים יותר ויותר, זה בחיוכיו השיקריים וזה בדיבוריו החלקלקים.

ובו זמנית ובחדא מחתא היהודים הפשוטים שבכל אתר ואתר לא מתפעלים ומתקרבים ומתקטרים יותר ויותר לאבינו שבשמים, בורא העולם ומנהיגו בקיום תורה ומצוות בפועל ממש מכוח שלוחיו של מלך המשיח שליט"א.

במצב מורכב שכזה תפיסת והבנת המציאות שלנו מתעתעת שוב ושוב, ופעמים אף נדמה לאנשים שסביבנו כי, רחמנא ליצלן, כמעט קט ישנו עיכוב מבהיל בעיקר הגדול ששתל הוד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א: דורנו דור אחרון לגלות ודור ראשון לגאולה!

אולם אנו, אנשי משה שבדור, אין לנו אלא תפקיד ושליחות אחת. אותו כוח ניסי עצמי שקיבלנו במתנת חינם מנשיאנו, שבכוחו לרומם ולהתעלות מעל גדרי הטבע ומעל הזמן, ממשיך לפעפע ביתר שאת וביתר עוז ללא כל שינוי כלל!

הוא זה הקורא לנו להישמע לתורת חיים ותורת אמת של עמידה בנסיון היוצרת נס. כאברהם אבינו המתנסה הראשון וכעבודתו של הוד כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ פותח צינור הנס-נסיון לדור האחרון. להיות דבקים, מאוחדים באותה בשורה, אותה עבודה, מתוך אותה אמונה טהורה ונקיה מכל תחכום, באותה עוצמה ובאותו מקום ממש:

כיכר מלכי ישראל, יום ראשון מחרת חג הגאולה ג' תמוז של שנת הקהל תשע"ו. שם נברך באחדות גמורה ובפה מלא על העמידה בנסיוננו שמביאה ברגע כמימרא לגאולתנו ופדות נפשנו בהתגלות הוד כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בפועל ממש ממש ממש! יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!!

(מתוך בטאון 'הפנסאים' 3)

לקוטי תורה החדש הגיע ל770

לכבוד חג הגאולה: מאמר של אדמו"ר הריי"צ יצא לאור בפעם הראשונה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...