חוברת ליקוטים "ביאורים בספר התניא" מס. 224 במחזור הלימוד החמישי, מתאים לשיעורי התניא היומיים לשבוע פ' פקודי תשע"ו להורדה בפורמט PDF
מתוך החוברת:
יום ג', כ"ח אד"ר
פרק ל"ב
"ולא אמר דהע"ה תכלית שנאה שנאתים וגו' אלא על המינים והאפיקורסים שאין להם חלק" באלהי ישראל כדאיתא בגמרא ר"פ ט"ז דשבת "] וגם צ"ל מהו הבקשה ואני אראה בשונאי (שיראה נקמה בשונאיו , ) דלכאורה הוי ליה לבקש שהאויבים והשונאים יהפכו לאוהבים. והגם דשנאתו של דוד היתה רק לשונאי הוי' "כמ ש הלא משנאיך הוי' אשנא ובתקוממיך אתקוטט, מ"מ , הרי כתיב יתמו חטאים ולא חוטאים [דענין זה הוא גם בשונאי הוי', וכמו שראינו בהנהגת רבותינו נשיאינו, ובמיוחד בבעל הגאולה, שקירבו את אלו שנכללים בהסוג המדובר בתניא פרק לב בסופו, והחזירו אותם למוטב] והוה ליה לבקש שיעשו תשובה, ומהי הבקשה ואני אראה בשונאי
(סה'מ תשי"ז עמ' רנו)
יום ד', כט אד"ר
פרק ל"ג
"ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו" וזהו תכלית ירידת הנשמה, "שע י עבודתה למטה בהמיצר ודוחק דעולם, ובפרט בזמן הגלות, ובפרט בעקבתא דמשיחא
שהוא חושך כפול ומכופל, פועלת הנשמה שבירת ההעלם וההסתר דנחר גרוני, חרון אף של עולם, ועי"ז הנה אז יבקע כשחר אורך, שנמשך ומתגלה הדבר הוי', כי פי הוי' דיבר, והיינו, "שע י הקדמת העבודה דזמן הגלות באים לקיום
היעוד ונגלה כבוד הוי' וראו כל בשר יחדיו כי פי הוי' דיבר, שאפילו בהעלם והסתר דעולם יומשך ויתגלה הדבר הוי .'
(סה'מ תשי"ז עמ' רעט)
תגובות