• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

אורי אלטבוים בשיר לכבוד ל"ג בעומר

הזמר אורי אלטבוים מגיש את השיר, "בשעת הדחק" נכתב אחרי אסון מירון, מרבית המילים נלקחו מתוך הפיוט הקדוש בר יוחאי והותאמו לצד מאמר חז"ל ש"כדאי הוא רשב"י לסמוך אליו בשעת הדחק
אורי אלטבוים בשיר לכבוד ל"ג בעומר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אורי אלטבוים זמר ויוצר נשוי (+3), הוא חסיד חב"ד המתגורר בפתח תקווה ועובד כמתכנת בחברת הייטק. החיבור למוזיקה החל אצלו בגיל צעיר כשלמד לנגן על חליל צד.

בכל שיר שאורי כותב הוא מחפש מקור חזק של השראה - איזה יסוד מיוחד, "ראיתי שירים על רשב"י שכולנו מכירים, לכן לקחתי את האמרה כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק', כשרבי שמעון התחבא במערה זה היה כביכול המקום הכי נמוך שלו, ממנו צריך לברוח, אבל שם יצא ממנו האור הכי גדול וזה ככה גם אצלנו. זהו שיר שיכול להתחבר לכל אחד".

אורי מספר שכשהתקרב ליהדות, אחת החוויות העוצמתיות שחווה היתה ההילולה של רשבי. "זה ריגש אותי ופעל עלי, ומשם התחיל החיבור שלי לרשב"י יחד עם לימוד חידושיו ותורתו. עד היום אחד התענוגים שלי הוא ללמוד את תורתו".

"בשעת הדחק" נכתב אחרי אסון מירון, מרבית המילים נלקחו מתוך הפיוט הקדוש בר יוחאי מאת המקובל רבי שמעון לביא והותאמו לצד מאמר חז"ל ש"כדאי הוא רשב"י לסמוך אליו בשעת הדחק". "בכל ל"ג בעומר מקדישים אצלנו בחב"ד יום שלם לרבי שמעון עם תהלוכות ופעילויות, כדי לעורר את העניין של רשבי. 

אורי אלטבוים משלב את השירה יחד עם תורת החסידות, "כחבדניק, הרבי מלך המשיח שליט"א לימד אותנו שבכל מקום ובכל עיסוק אנחנו שליחים, זה בא אצלי לידי ביטוי גם בשירה בכלל, ובהופעות".

מילים: מקורות 

לחן: אורי אלטבוים 

עיבוד והפקה מוזיקלית: ראובן חיון

אהרן רזאל בשיר חדש: "כי לא תשכח מפי זרעו"

התמימים שרים את הניגון החדש קכ"ג

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...