• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ח אב התשפ"ד (01.09.2024) פרשת ראה

בפעם ה15: כ300 משתתפים ב"ישיבה ליום אחד"

ביום חמישי שעבר, התקיים במתחם ישיבת חב"ד בבני ברק, יום העיון השנתי "ישיבה ליום אחד" - המחזיר מאות אברכים לספסל הלימודים בימיהם בישיבה • סיקור מלא וגלריית תמונות
בפעם ה15: כ300 משתתפים ב"ישיבה ליום אחד"
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"אנו ב"קיימא סיהרא באשלמותא" של 'ישיבה ליום אחד', חמש עשרה פעמים שהולכים מחיל אל חיל – אברכים ואנ"ש חוזרים ל'תיבת נוח' של דורנו – הישיבה – ועוסקים יום שלם במימוש הוראתו הברורה של כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח ללמוד עניני גאולה ומשיח" - כך בפאתוס פתח המנחה הרה"ח יחיאל שי' קופציק את יום העיון המרכזי בענייני משיח, המתקיים באותה מתכונת כבר חמש עשרה שנה ברציפות.

יום העיון המלא וגדוש ברוח וגשם מחולק בעצם לחמשה חלקים שכל אחד מהם מהווה נדבך בהתעלות של המשתתפים, כאשר תוכניה מדוקדקת בנויה לתלפיות יוצרת את הפסיפס הלימודי שלב אחרי שלב. השנה הנושא הנבחר למושבים הראשונים היה 'ההלכה בימות המשיח'.

'סדר חסידות בוקר' נפתח ע"י הרה"ח מנחם מענדל שי' גבאי, מנהל רוחני של המתיבתא בחולון בלימוד 'מאמר חסידות' בסובב-הולך במעלת ההלכה ומיד לאחריו עולה הרה"ח ר' מנחם מענדל שי' פרידמן, משגיח רוחני בישיבת תות"ל ראשל"צ קטנה ומגיש בבהירות ובחדות את 'קונטרס היסוד', כלשונו, בענין 'תורה חדשה מאתי תצא'. "הרבי שליט"א מלך המשיח פותח כאן הלכה למעשה את הדיונים שיווצרו מיד ממש על שינויים לכאורה המשתמעים מחז"ל שיהיו בגאולה ומחדד כי בו זמנית - 'התורה הזאת לא תהא מוחלפת' – כיצד? על ידי אישיותו הייחודית של מלך המשיח שישלב בתוכו גם נבואה וגם תורה ובדרך זו 'ישכנע' ויוכיח לסנהדרין כי אין כלל 'שינוי' בתורה וכל מה שיהיה לעתיד כבר מפורש בתורה".

לאחר ה'חימום' הרוחני בשילוב נגלה וחסידות המשתתפים נחשפו למיזם חדשני 'חברותא' ביום עיון המסורתי, "ממש כמו בישיבה" התרגשו הנוכחים ובבת אחת עשרות זוגות הצטרפו ללימוד עיוני של אחת משיחות הקודש בתורת הגאולה בדילמה המרתקת 'עונשים ושגגות בגאולה'. חוברת הלימודים המושקעת ריכזה בתוכה לא רק את השיחה עצמה, אלא בשילוב פתיחים, סיכומים, קיצורים ומילות מבוא שנערכו על ידי חברי המערכת של יום העיון.

במשך שעה ארוכה רעש בית המדרש בריתחא דאורייתא, עד שאפילו המנחה המיומן התקשה להפסיק את הדיונים בכדי לקבל את פניו של האורח הבא: הרב עזריה אריאל ראש כולל בית הבחירה ומרצה ב'מכון המקדש'. הרב אריאל ניגש היישר לעסוק בנושא שלדבריו 'עומד היום בראש עשרות של ארגונים בכל רחבי העולם העוסקים בפרה האדומה'. "יש היום בארה"ב ארגונים של גויים שנטלו על עצמם לגדל פרות אדומות, הם עושים זאת אולי כ'תרבות פנאי', אך אנו יודעים כי הכל מכוון לעבר הבאת הגאולה השלימה".

בידענות נפלאה הוא סקר בפני הנוכחים את כל הדעות בדבר הפרה האדומה והדרך שבה הפרה העשירית 'מהרה' תעשה על ידי מלך המשיח. השיעור שלמעשה חתם את המושב הראשון הפך לדיון עירני שסחף את כל הנוכחים לתוך עולם קסום והלכתי – שיהווה את הרגע המבדיל בין טומאת הגלות לטהרת הגאולה.

תפילת מנחה חתמה את המושב הראשון וארוחת הצהרים העשירה חיש קל הפכה להתוועדות פנימית משביעה רוחנית וגשמית כאחד, במהלכה נשאו דברים הרה"ח הרב חיים פויזן ממשפיעי עיר הקודש צפת והרה"ח ר' יוני יצחק מבית משיח בקרית מלאכי על נפלאות האגרות קודש ועל החובה והזכות של כל חסיד באשר הוא לזכות יהודים במתנה הפלאית.

הקהל מפנים ומיישם, בלובי הכניסה מוצגת לה תערוכת חומרי הפצה וספרים מבית מארגני יום העיון – "מרכז ההפצה 'ממש' בארץ הקודש" המלמדים אותנו כי 'המעשה הוא העיקר'.

ומהפצה ללימוד מחודש – מרכז היום הוא ה'שיעור כללי' הישיבתי שאותו נושא הפעם הרה"ח מנחם מענדל שי' רייכמן ר"מ בישיבת חח"ל קטנה צפת עיה"ק ת"ו. השיעור הכללי מהווה מעין 'סיכום' לכל מה שנאמר עד כה והרב רייכמן מלהיט את הרוחות במלחמתה של תורה אמיתית בהבנת שיחת היסוד אודות 'חזרת משפטי התורה' בימות המשיח. "שתי דמויות אנו מכירים של מלך המשיח – הדמות התכליתית-מלכותית של הלכות מלכים, זו הדמות המצליחה 'לכבוש' את טבע העולם בכוח תורתה ומעשיה היישומיים, והדמות השמיימית-רוחנית של הלכות תשובה היא זו האמונה להוריד מלמעלה למטה את האין סוף האלוקי לתוך מציאות העולם ולרוממו על ידי ניסים ויציאה מכל דרכי הטבע, אין כל סתירה בין שתי הדמויות ובין שתי המטרות והן משלימות זו לזו", מאיר, מבהיר ומוכיח מגיד השיעור כשהקהל כולו שותף פעיל בכל מהלך הדברים.

הפסקה קלה והמנחה מכין את הקהל לקראת המושב השלישי – 'הזמן גרמא'. "אצל הרבי שליט"א מלך המשיח חביב מאד תאריכי 'יובלות' והשנה חברו להם יחד כמה תאריכים הקשורים לרבותינו נשיאנו הקדושים. הוא מזמין את המרצה הנודע שזכה לחבר ספרים ולמסור אלפי שיעורים ביסודי החסידות ועומקיה – הגה"ח הרב יצחק שי' ערד ראש ישיבת ומוסדות 'דעת' "שילמדנו בינה בתורת רחובות הנהר של כ"ק אדמו"ר האמצעי".

הרב ערד כיד ה' הטובה עליו מצליח להנגיש לנוכחים מהי 'תורת העצמות' של אדמו"ר האמצעי וכיצד היא משולבת, כפתור ופרח, בתורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח ובמיוחד בשיחות ה'דבר מלכות'.

לאחריו מוזמן לדוכן הנואמים הרה"ח הרב אורי שי' ליפש רב בית כנסת חב"ד קרית הרצוג ומשפיע אנ"ש בבני ברק והוא מוסר בבהירות את מאמרו של כ"ק אדמו"ר מהר"ש 'נחמו תרכ"ו'. "מאמר יסוד זה משלב בתוכו כמה מיסודי תורת החסידות והוא מעין 'קול קורא' משלשה רביים – הרבי הצמח צדק, בנו כ"ק אדמו"ר מהר"ש עם הגהות וביאורים של בנו כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב ועליו ביאורים מכ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח", הרב ליפש לא מזניח את ה'ארום' של המאמר ומוכיח למשתתפים כיצד כל דברי הרביים שייכים לכל אחד.

"לרבי שליט"א יש ענינים הקשורים עמו באופן פרטי ואחד מהם הוא 'דעם רבינ'ס טאטע' ובתוך המושג הקדוש הזה זכינו לגילוי אור תורתו של רבי לוי יצחק ובשנת השמונים להסתלקותו".

את המשא בתורתו הפלאית נושא הרה"ח ר' אסף חנוך שי' פרומר משפיע ור"מ בישיבת חח"ל חיפה. ר' אסף בדרכו הייחודית חושף פניני עומק בתורת הגאולה ובעיקר בתורת הנצחיות של רבי לוי יצחק, בפאזל מרתק הוא מוביל את הציבור המשתהה בשבילי חילופי האגרות בין 'האב והבן' ומלמד בבהירות כיצד הדיון לאורך כל השנים עסק בחיבור יסוד ומלכות, ב'יעקב אבינו לא מת' ובנצחיות ואמיתות התורה. "יש כאן ביוגרפיה רוחנית לתקופה שקדמה לנשיאות והיתה הכנה לחיבור השביעי לשישי והכל באותיות של קבלה בשילוב תורת הנגלה".

הציבור הנלהב כמו פרץ מאליו בניגון ההקפות של 'האבא' והאווירה המחשמלת הכינה את הנוכחים לשיעור החותם מאת הגה"ח הרב שמעון שי' ויצהנדלר ראש ישיבת תומכי תמימים ראשל"צ והוגה יום העיון 'ישיבה ליום אחד והפעם בנושא שמונים שנה ללוח 'היום יום'.

"ה'לוח' הזה כמה שאנו רק לא הוגים בו נותר חתום ופלאי, לא בכדי כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ אמר שרק פנימי עמוק בעל דעה רחבה יוכל לסדר לוח כזה. אבל אנו לאחר פעמיים של 'קאים איניש אדעתיה דרביה' בכוחנו להתחיל להבין את העומק. הרב ויצהנדלר עוקב אחרי פתגמים ודרכי ה'ליקוט' וה'עריכה' שלהם ממקורותיהם ומלמד כי בעצם בחירת ה'פתגם' מתוך כל מקורו הקדום מתגלה כי הרבי שליט"א מלך המשיח כאן 'בונה את אישיותו של חסידי הדור השביעי'.

החידושים שנאמרו מלהיבים את הנוכחים ומלמדים כי היום המרומם הזה תם, אך לא נשלם. תפילת מעריב והתוועדות עומק חותמת ומחדירה את יסודות היום הזה כאשר בסופו של יום – הרי 'המעשה הוא העיקר' – הרב ויצהנדלר ביחד עם המתוועדים הרב מנחם מענדל הכהן פרידמן שליח הרבי שליט"א באור יהודה והרב בנצי שי' פרישמן מנהל מוסדות חינוך בת ים, מתוועדים על מהותו של חסיד בדור השביעי להיות 'נר להאיר' הלוקח את כל הידע שלו במטרה להאיר ולחבר אליו את העולם כולו ולייצר עולם של גאולה בהתגלות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א.

חב"ד עמידר בת ים: ישיבת ערב בין הזמנים באור החסידות נחתמה בהצלחה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...