• ב"ה ימות המשיח!
  • י' תמוז התשפ"ד (16.07.2024) פרשת בלק

אלפים דרשו משיח בבת ים: הסקירה המלאה

במעמד רבנים, אישי ציבור, אנשי ביטחון ואלפי אנשים, נשים וטף, נערכה השבוע (יום א) עצרת גאולה ומשיח לרגל חג הגאולה ג' תמוז, בבת ים • אתר הגאולה מגיש סיקור מפורט מהכינוס הארצי
אלפים דרשו משיח בבת ים: הסקירה המלאה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מתחם האמפיתיאטרון בבת ים היה גדוש אתמול (א') באלפי אנשים, נשים וטף, חסידי חב"ד וכאלו המגדירים את עצמם כאוהדי חב"ד, שהתאספו יחד לדרוש את הגאולה האמיתית והשלימה, ב"עצרת גאולה ומשיח" שקיימה האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה", בהפקתו של מפיק הגאולה הרב יצחק רחימי המפיק את אירועי ג' תמוז הארציים מידי שנה.

בשעה 19:00 נפתחו שערי האמפי, והציבור החל למלאות את המתחם.

AQ8A6621-compressedהרב בנצי פרישמן. צילום: דוב בער הכטמן

הכינוס נפתח על ידי המנחה, הרב בנצי פרישמן, שהחל במעלת האירוע, שכשמו כן הוא - עוצרים לרגע את העיסוקים היומיים כדי להתאחד ולדרוש הגאולה. הרב פרישמן הוסיף כי השנה, עם המצב הבטחוני בארץ הקודש, אנו זוכים לקבל כוחות מהרבי שליט"א מלך המשיח, לפרסם את נבואותיו ואת דעתו הנחרצת בעניין. לסיום דברי הפתיחה, דיבר על מעלת היום בו נמצאים - ראש חודש תמוז, היום בו הרבי שליט"א מלך המשיח התוועד בפעם ראשונה בניו יורק, על פי בקשת חמיו, כבוד קדושת האדמו"ר הריי"ץ "וכמו שאז הייתה ההתגלות הראשונה בפני החסידים, כך גם בערב זה, שמונים ושלש שנה בדיוק לאחר מכן, אנו מצפים להתגלותו המלאה והמושלמת".

אל הבמה הוזמן הרב שחר הר האושר, מיהוד, לקרוא את פרק התהילים השנתי של הרבי שליט"א מלך המשיח - פרק קכ"ג. הוא מקריא את הפרק פסוק בפסוק, כשהקהל העומד על רגליו חוזר אחריו. לסיום הוא מכריז 'יחי אדוננו' שלש פעמים.

AQ8A6618-compressedהרב שחר הר האושר. צילום: דוב בער הכטמן

כפי הנהוג בכל כינוס שכזה, להזמין את הרבי שליט"א מלך המשיח אל האירוע, כובד הרב יוסף אברהם פיזם, ראש ישיבת תומכי תמימים ורב הקהילה בקריות, לקרוא את נוסח ההזמנה. במרכז הבמה הוצב שולחן, כיסא אדום, ומיקרופון מוכן עבור הרבי שליט"א מלך המשיח. הקהל עמד על מקומו, ובסיום ההזמנה הכריז אחרי הרב פיזם את הכרזת הקודש ״יחי אדוננו״ שלוש פעמים, כשכולם עונים אחריו בהתרגשות רבה.

DSC_5525מקומו של הרבי שליט"א מלך המשיח בכינוס. צילום: יניב יצחק

AQ8A6626-compressedהרב יוסף אברהם פיזם. צילום: דוב בער הכטמן

מיד לאחר מכן החלו ריקודי שמחה, בניצוחם של הזמר החסידי אבי פיאמנטה, הקלידן דוידי נחשון ומקהלת ידידים, כאשר עם סיום המוזיקה, ובהמשכה, הוקרן על המסכים וידאו מראש חודש כסלו תשנ"ג, בו מעודד הרבי שליט"א מלך המשיח את שירת "יחי אדוננו".

WhatsApp Image 2024-07-10 at 02.29.24אבי פיאמנטה. צילום: סשה גוסוב

כעת מזמין המנחה את חיילי צבאות השם לומר על הבמה את שנים-עשר הפסוקים אותם ביקש הרבי שליט"א מלך המשיח מכל ילד יהודי לומר בכל יום. בזה אחר זה עולים הילדים, נצידי הקהילות מהארץ והעולם, כאשר בינהם ניתן למצוא גם מיפן וממולדובה, לצד מפונים מהצפון וישובי הדרום. כל אחד אומר את הפסוק מילה במילה והקהל חוזר אחריו. בסיום הפסוקים מכריזים ילדים נוספים את הכרזת הקודש "יחי אדוננו" שלוש פעמים.

AQ8A6695-compressedבהכרזת הפסוקים. צילום: דוב בער הכטמן

לאחר מכן צפה הקהל בדברי הרבי שליט"א מלך המשיח מכ"ח ניסן תנש"א: "עשו כל אשר ביכולתכם.. להביא בפועל את משיח צדקנו".

אל הפודיום ניגש שליח הרבי שליט"א מלך המשיח ורבה הראשי של מולדובה, הרב מנחם מענדל אקסלרוד. הוא פתח בפתגם אדמו"ר הזקן היודע, אשר "צריכים לחיות עם הזמן", ומעיר כי בהשגחה פרטית פרשות השבוע שלפני ג' תמוז עוסקות באמונה בנשיא הדור. כלב ויהושע, עליהם קראנו בפרשת שלח, מזכירים את משה, נשיא הדור, בתחילת נאומם לאומה, זאת בשונה מהמרגלים שדיברו רק על התרשמותם מהארץ המובטחת. כך גם אנחנו, אומר הרב אקסלרוד, צריכים לנתב את השיח למלך המשיח, לדבר עם כל אחד על נשיא הדור הרבי שליט"א מלך המשיח, וכך נצליח לפעול את התגלותו לעין כל.

AQ8A6724-compressedהרב מנחם מענדל אקסלרוד. צילום: דוב בער הכטמן

על המסכים מוקרן וידאו של הרבי שליט"א מלך המשיח מכ"ה שבט תשנ"ב, המדבר על תקופתינו - תקופת הגאולה וכפי שניתן לראות זאת בסימנים המתקיימים בעולם.

הערב ממשיך, וסגן ראש העיר בת ים, מר אורי בוסקילה, מגיע למסור דברי ברכה. הוא מתחיל באמירת 'לחיים' ואומר "ברשות הרבי". "ככה לימד אותי הרב זמרוני להתחיל כל נאום". הוא מספר שבכל בית חב"ד בעולם בו הוא מבקר במסגרת עיסוקיו, אנשים מזכירים בהתפעלות את הרב זמרוני כששומעים כי הוא מבת ים - עיר הגאולה. בוסקילה מסיים את דבריו עם דבר תורה: הנס של מטה אהרון שהפריח שקדים, מסמל כי להפריח חיים במקום בו אין חיים מסוגל רק נשיא הדור, וזה מה שעשה הרבי שליט"א מלך המשיח בארצות הברית.

AQ8A6750-compressedמר אורי בוסקילה. צילום: דוב בער הכטמן

הקהל מריע, וכבר מוזמן על הבמה הדובר הבא, הרב טוביה גינזבורג, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח בשכונת עין גנים בפתח תקווה. הרב גינזבורג סיפר כיצד כשנסע לרבי שליט"א מלך המשיח, ביקש מכל חברי העירייה לשלוח איתו את שם ושם אימם לברכה. לאור ההיענות הציע זאת גם לכל חברי הכנסת, ובתשובה שקיבל באגרות הקודש כתב הרבי שליט"א מלך המשיח: נתקבל מכתבו עם כל השמות שאודותם כותב ואזכיר כל אחד ואחד בהמצטרך לו בגשמיות וברוחניות. בהמשך סיפר על השגחות פרטיות במהלך השליחות, כמו אירוע פורים שבוטל על ידי העירייה, ולאחר שהמשיך בתכנית בברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שלח לו ראש העיר הודעה אישית כי האירוע יתקיים. את דבריו חתם בהחלטה טובה מהכינוס, לדבר על משיח עם אחד שהוא פוגש.

AQ8A6777-compressedהרב טוביה גינזבורג. צילום: דוב בער הכטמן

אחרי דברי הרב גינזבורג הוקרן וידאו של הרבי שליט"א מלך המשיח מכ"ט תמוז תשמ"ח. מיד לאחר הוידאו, שוב התאסף הקהל אל רחבת הריקודים, תוך שירה וזמרה.

20240707_214422צילום: משה פילצר

הרב פרישמן מציין כי האגודה עורכת הגרלה על מטבע מהרבי שליט"א מלך המשיח ופיסת בד מהרבנית על מנת לסייע בהוצאות הכינוס, ומזמין את הציבור לרכוש כרטיסי הגרלה.

כעת נכנס תת אלוף עופר וינטר, ששימש בשלל תפקידים פיקודיים בצה"ל - מפקד עוצבת האש, המזכיר הצבאי של שר הביטחון, ראש מטה פיקוד המרכז, מפקד חטיבת גבעתי. הוא מספר כי הפסוק שמשמש נר לרגליו הוא "שיר המעלות בשוב ה' את שיבת ציון היינו כחולמים" - אנחנו כבר לא חולמים, הוא אומר. לפני עשר שנים הובלתי את חטיבת גבעתי לעזה, ונשאתי תפילה לפני הכניסה. אז עשו על זה הרבה בלאגן אבל היום כל גדוד שנכנס עושה זאת בתפילה. הוא מסיים בכך שהאחדות בעם היא המפתח לניצחון.

DSC_5707תא"ל עופר וינטר. צילום: יניב יצחק

לאחר דבריו צפה הקהל בוידאו של רבי שליט"א מלך המשיח מדבר על כיבוש ביירות, מי"ג תמוז תשמ"ב, בה אומר כי יש לעשות 'תל' מכל שטח המחבלים, ורק באופן תקיף ניתן לחסוך ולמנוע קורבנות רבים.

כעת עולה מר יגאל סרוסי, אביו של אלמוג שנחטף על ידי החמאס בשמחת תורה. הוא קורא את פרק כ' בתהילים ומסיים בהתרגשות רבה מאוד, בתפילה שהרבי שליט"א מלך המשיח יגאל את כולנו ויאמר לצרותינו די.

AQ8A6884-compressedמר יגאל סרוסי. צילום: דוב בער הכטמן

בהמשך לדבריו של מר סרוסי, מוזמן אל הבמה מר אליהו יוסיאן, חוקר איראן והמזרח התיכון, שדיבר על האופן בו ניתן להשיג ניצחון אמיתי, והוא רק על ידי התיישבות יהודית ברצועת עזה, והקמת בתי כנסת ומקוואות. הוא מזכיר את דברי הרבי שליט"א מלך המשיח כי עם ישראל אינו נמצא בארץ בזכות אומות העולם, אלא בזכות התורה הקדושה. בסיום דבריו עולה לבמה הרב לוי יצחק וייס ממרכז ההפצה ממש, ומעניק לו בשם המשתתפים את "אלבום משיח" שיצא לאחרונה.

AQ8A6933-compressedמעניקים את אלבום משיח למר אליהו יוסיאן. צילום: דוב בער הכטמן

על מסכי הוידאו נראה כעת מר אברהם אוחנה שבנו יוסף חיים שבוי בידי החמאס. הוא מספר שאת הדולר שקיבל כנער צעיר מהרבי שליט"א מלך המשיח, הוא קיבל בתאריך הלועזי שבו נחטף בנו. "מי שרוצה להרגיש גאולה, שיסע ל770", הוא אומר. מרדכי שנוולד, לוחם, מספר כיצד הרבי הזריק לו כוחות במהלך תקופת השיקום בבית הרפואה, שם שהה בעקבות פגיעת טיל RPG.

עם סיום הסרטון המיוחד, פוצח ענק הזמר המזרחי משה לוק בשירה, והציבור מצטרף למעגלי הריקודים.

AQ8A6957-compressedמשה לוק. צילום: דוב בער הכטמן

לאחר הריקודים, מספר המנחה על פעילותו של הרב שי גנני בתחום הפצת שבע מצוות בני נח לערבים, ועל המסכים עולה ד"ר אדי כהן, שמדבר בערבית על הרבי שליט"א מלך המשיח, כחלק מסדרת סרטונים שמופצים במגזר הערבי.

הרב חיים ציק, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לבת ים, מלהיב את הקהל בקולו, ומדבר על הצורך להרחיב את בית משיח 770, כהכנה למקדש העתיד. "אנחנו תומכים בתמימים שהרחיבו את 770 וכעת עומדים על כך למשפט", הוא אומר.

DSC_5974הרב חיים ציק. צילום: יניב יצחק

את הנאום האחרון - המעשה הוא העיקר, נותן ראש ישיבת תומכי תמימים בראשון לציון, הרב שמעון ויצהנדלר. הוא מדבר על הצורך לחבר את כל הדיבורים עד כה למעשה בפועל, על ידי הפצה, אם באמצעות סטיקרים ופרוספקטים, ואם באמצעים נוספים.

DSC_5981הרב שמעון ויצהנדלר. צילום: יניב יצחק

כעת שוב נכנס אבי פיאמנטה למחרוזת הסיום. ניתן היה להרגיש באוויר את הלהט. לבמה עולה אחד התמימים ושר יחד עם ר' אבי את השיר הפופולארי "צריכים להרחיב את  בית משיח". כולם מסיימים את הכינוס בתחושה ששום דבר לא נגמר בהצלחה עד שלא נפעל את התגלותו של אדוננו המלך המשיח שליט"א לעין כל!

20240707_211530אבי פיאנמטה. צילום: משה פילצר

רגע לפני צאתם של ההמונים, לכיוון ההסעות שיקחו אותם לכל חלקי הארץ, הם עוצרים שוב ליד דוכני המכירות של יריד גאולה ומשיח, שם הם רוכשים עוד ספרים, מדבקות שלטים ושלל ההפקות שיסייעו להם להעביר את עוצמות הכינוס גם למקומם, חדורים בשליחות היחידה - קבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח.

אלפים אמש בכינוס האמונה ברבי שליט"א מלך המשיח • גלריה ראשונית

עצרת הגאולה בבת ים • גלריית ענק

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...