• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

חודשים ארוכים של הכנות מגיעים לסיומם, בפסח כולם יהיו בסדר

אחרי חודשים ארוכים של הכנות, בתי חב"ד נכנסים לישורת האחרונה לקראת חג הפסח • בנקודות רבות ברחבי העולם חוזרים הסדרים הציבוריים, בהשתתפות מאות ואלפי משתתפים
חודשים ארוכים של הכנות מגיעים לסיומם, בפסח כולם יהיו בסדר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

חודשים ארוכים של הכנות מגיעים לסיומם בימים אלו. ההכנות לחג הפסח בבתי חב"ד רבים, מתחילה מיד לאחר חגי תשרי, כאשר משלוחי ענק של מוצרי יסוד כשרים לפסח, עושים את דרכם למדינות בהן אין להשיג בייצור מקומי, מוצרים אלו. לצד מוצרים אלו, הרי שבבתי חב"ד, עושים את המאמצים על מנת לספק את כל צרכי החג, לאורחיהם וליהודים המקומיים, ובחלק מהמקומות אף מייצרים יין בהכנה ביתית, ומייבאים כמות ענק של מצות עבודת יד, מהמאפיות בארץ ובחו"ל.

אחד המבצעים הראשונים של הרבי שליט"א מלך המשיח, הוא לדאוג שלכל יהודי יהיו בידיו את המצות המיוחדות לליל הסדר (לפחות). על אכילת מצות אלו, אומר הזוהר הקדוש, כי מאכל זה הינו מאכל הרפואה ומאכל האמונה.

בחלק ממדינות העולם, בהן נמנעו בשנתיים האחרונות מלערוך אירועים המוניים, נאסרה ההתכנסות הקבועה לליל הסדר הציבורי, בהם נוטלים חלק מאות ואלפים בכל שנה. בשנה זו, צופים עלייה משמעותית במספר המשתתפים, כשהאווירה המיוחדת השמורה לבתי חב"ד ברחבי העולם, תאיר לבבות.

עוד קודם החג, הופעלו בנקודות רבות מערך הכנות לחג, הכוללות חלוקה נרחבת של 'קמחא דפסחא' - מוצרי מזון ותלושים לסיוע למשפחות נזקקות. יצויין, כי אחרי גל הפיטורים הגדול ועליית המחירים, נרשמה לצערנו עליה גדולה גם בקרב מבקשי העזרה לחג, איתה מתמודדים השלוחים.

במקביל הופעלו מאפיות מצות לילדים, בהם הם למדו על תהליך ההכנה, ואף אפו בעצמם מצות לדוגמא, כשהם מתוודעים לפרטי ההלכה והכשרות של הכנת המאכל העיקרי של החג.

לקראת סוף החג, ביום האחרון של חג הפסח, יתקיימו 'סעודות משיח' בכל בתי הכנסת, בתי חב"ד ובבתים פרטיים רבים. על פי המנהג, יש ליטול ידיים לאכילת מצה, ולשתות ארבע כוסות של יין (או מיץ ענבים) ובכך להמשיך את הארת המשיח המאירה ביום זה. השלוחים נערכים לפרסום המבצע בקרב תושבי הערים, ובחלק מהמקומות אף יתקיימו סעודות אלו, כהכנה לקראת סעודת ה'מימונה' המסורתית המבטאת אף היא את האמונה.

לקראת י”א ניסן: יצא לאור הפלקט המפואר של פרק קכ"ב

הצלחה גדולה לחב"ד בפארק בחג הפורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...