• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ספר התניא עם ביאור למבקשי ה' נתקבל בחרדת קודש בחצרות האדמו"רים

ביום המסוגל כ' מנחם אב יום היארצייט הרה"ק המקובל אז לוי יצחק שניאורסהאן אביו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, הגיעו משלחת אברכים כשבראשם רבו של ארגון יפוצו לחצרות האדמו"רים מביאלע-בני ברק ומחנובקא-בעלזא • לכתבה המלאה
ספר התניא עם ביאור למבקשי ה' נתקבל בחרדת קודש בחצרות האדמו"רים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ביום המסוגל כ' מנחם אב יום היארצייט הרה"ק המקובל אז לוי יצחק שניאורסהאן אביו של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, הגיעו משלחת אברכים כשבראשם רבו של ארגון יפוצו לחצרות האדמו"רים מביאלע-בני ברק ומחנובקא-בעלזא.

הביקור החל במעונו של האדמו"ר מביאלע, האדמו"ר ברך את הנוכחים שיזכו לפעול את ה'אתי מר דא מלכא משיחא' כהבטחת מלך המשיח לבעש"ט שזה יהיה על ידי ה'יפוצו'.

הרב מנחם הכהן כהן, מארגון ׳יפוצו מעיינותיך׳ הגיש לאדמו"ר כרך ראשון מתוך סט הספרים המהודר והאדמו"ר אחז בו בהתלהבות תוך שהוא מציין שספר התניא ברוך השם כבר אינו נלמד רק בליובאוויטש והוא הפך לנחלת הכלל, גם כאן, הוא ציין תוך שהוא מורה על מקומו ובית מדרשו, לומדים תניא ובעוד ריבוי מקומות, אין ספק שהסט הזה יגרום מהפיכה גדולה בלימוד התניא, הוסיף וציין תוך שהוא מעלעל בדפי הספר. בעמודים הראשונים צדה את מבטו ההסכמה של ר' נפתלי נוסבוים.  

האדמו"ר פנה לרב מנחם כהן שיפרט על אופני העריכה וסגנון הביאור החדש, הרב מנחם כהן סקר את החידושים שעלו מעבודת הליקוט המיוחדת של כל סוגי הביאור לתניא מקדמת דנא וסגנון העריכה המחודש שמעולם לא היה כמותו לתניא שהביאורים על הפשט מופיעים יחד בנפרד מהביאורים העמוקים יותר הערוכים כסוגיא בביאור 'יתפרנסון' וכמובן את גולת הכותרת שבביאור והיא הענייני גאולה ומשיח העכשוויים המופיעים בביאור, כך עברו הרבנים לדון בענייני הגאולה שנתחדשו בחסידות.

האדמו"ר העלה את הזיכרון שלו מהמפגש לו זכה עם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בו הוא העניק לרבי ספרים שהו"ל והרבי שליט"א מלך המשיח אמר שעבור ספר צריך לשלם... גם כאן הוציא האדמו"ר מכיסו שתי שטרות של 50₪ ונתן עבור הספרים.

המפגש הסתיים בהתרוממות הרוח תוך ציפיה עמוקה להתגלות הרבי שליט"א מלך המשיח.

מהאדמו"ר מביאלע המשיכו יחד לאדמו"ר ממחנובקא-בעלז, בכניסתנו לבית המדרש התגודדו סביבנו פרחי חסידים שהתעניינו והביעו פליאה רבה מכך שהאדמו"ר ראה לנכון לקבל את התניא עם ביאור למבקשי ה' ביום זה.

משיחה עם האברכים עלה כי יום זה כ"א מנחם-אב, הוא היארצייט של האדמו"ר מבעלזא שנחוג כאן בחסידות וביום זה האדמו"ר עמוס בסדר עבודה גדול, מלבד העובדה שמגיעים חסידים מכל רחבי העולם ונגידים שבאים להתברך ביום זה.

הגבאי מגיע ומזמין אותנו להכנס אל האדמו"ר תוך שהוא מציין בלחש שהאדמו"ר עצר שיחה חשובה עם אחד מהנגידים של החסידות בכדי להתפנות לקבל אותנו.

התקבלנו בחמימות גדולה במעונו של האדמו"ר, האדמו"ר לחץ את ידיהם של כולם וביקש מכולם לשבת, הוא קיבל לידיו את הכרך הראשון של התניא עם ביאור למבקשי ה' ועלעל בו תוך שהוא מאזין בקשב רב להסבריו של הרב כהן על החידוש שבביאור והסגנון המיוחד. האדמו"ר החל ללמוד פרק תוך שהוא עובר על כל סוגי הביאורים שבספר והרים את ידיו בהתרגשות ואמר "עכשיו אין תירוצים. . . עכשיו אין תירוצים" הנוכחים הביטו בו וניסו להבין את דבריו שנאמרו ברגש, ואז הוא המשיך ואמר.. עכשיו כל אחד יכול להיות ממבקשי השם.

הרכב שלך כבר מעודכן?

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...