• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

רשמים מ'ישיבה ליום אחד' בפעם הארבע עשרה

מאות משתתפים השתתפו ב'ישיבה ליום אחד' שנערכה זו השנה הארבע עשרה על ידי ממש. במהלך היום נשאו דברים רבנים ומשפיעים שלימדו ענינים שונים בסוגיות משיח וגאולה מכל חלקי התורה. מושב מיוחד הוקדש להכנות לקראת שנת הקהל
רשמים מ'ישיבה ליום אחד' בפעם הארבע עשרה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

"בשנת תנש"א כאשר תמימים כתבו לרבי מלך המשיח שליט"א על פרוייקט חדש בשם 'ישיבה בחור ליום אחד' זכו למענה על "מי שיש לו מנה... רוצה מאתיים"... אולי הם לא הבינו במה המדובר, אבל השנה כאשר התפרסמה תשובה זו הובן כי כבר בשנות הנפלאות הרבי מלך המשיח שליט"א בירך ונתן כוח ליום המיוחד הזה – 'ישיבה ליום אחד'...", כך פתח מנחה המושב הראשון, הרה"ח לוי דורון, מהשלוחים בפתח תקוה, את היום המרומם שמרכז ההפצה 'ממש' בארץ הקודש – מעניקה לנו מידי שנה בשנה.

בעקשנות מאפיינת ה'ישיבה ליום אחד' צמודה לסדרים קבועים באיכות יוצאת מן הכלל ומידי שנה התוכניה צמודה לנושא כללי והפעם: "לא ידע אדם איך יהיו עד שיהיו" כל אותם נושאים בלתי מוכרים היו במרכז התכניה המרתקת.

היום נפתח בשעת בוקר עם 'סדר חסידות' עם הרב אלתר בנציון פרישמן משפיע בישיבת תות"ל ראשל"צ עם מאמר חסידות 'הנני מביא אותם' העוסק בטיפולה של הגאולה במחלות גוף ונפש, כמו גם בהקשר למצות הקהל. ומיד אחריו נכנסים לעולם מופלא של סעודת הגאולה עם הרב יהודה וייסגלס שאף חיבר ספר מיוחד על כך. התפריטים הייחודיים, זמנה של ה'ארוחה' השמימית ובעיקר ענינה על פי חסידות – הפכו להיות חלק מ'תפריט' היום של הנוכחים ההולכים וגושים את היכל הישיבה.

הקהל מתרומם ויוצא מעולם החולין והזאל המלא מקבל בברכה את הרב אורי למברג, ר"מ ומשפיע בישיבת תות"ל אור יהודה שמקיף את הנושא העמום 'בואו של אליהו הנביא'. הרב למברג הידוע בעמקותו הייחודית מצליח לרומם את הקהל בעיון באחד ההדרנים על הרמב"ם בהם כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א מגלה עומקים חדשים בתפקידו של אליהו הנביא בדרך לגאולה. "נביא ומלך, הם שני אישים הצועדים יחדיו, אליהו הוא המיישר דרך למלך המשיח ולכן בואו תלוי במצב העולם שסביבו, וזו כל מהותו".

המגיד שיעור הבא מוכר בשיעוריו הייחודיים והפעם הוא נבחר להציג את אחד הנושאים הכי מרתקים בגאולה. הרב אסף חנוך פרומר, משפיע בישיבת חח"ל חיפה, עולה לדוכן הנואמים והציבור כבר יודע כי סוף סוף תפתר התעלומה האופפת את 'גוג ומגוג'. במשך למעלה משעה הנושא מנותח ומואר באורה של תורת החסידות והמסקנה: גם הצדדים הרוחניים של מלחמה זו מול האפיקורסות בעולם כבר מאחורינו ולא נותר אלא להתחזק באמונה ברורה בכל דברי רבותינו נשיאנו בכלל ובשורת הגאולה של הרבי מלך המשיח שליט"א במיוחד.

השעון לא עומד בקצב והמנחה מכריז על 'מנחה' ישיבתית שנפתחת בשירת 'יחי' שמחזירה את האברכים עמוק לזאל של תומכי תמימים. משם ממשיכים לארוחת צהרים, כמו תמיד התלמידים הקבועים כבר יודיעם כי ב'ממש' מעולם לא מאכזבים וארוחה בשרית מלאה וגדושה מוגשת למאתיים חמשים תלמידים שהקדימו למושב הבוקר והחלו צועדים בדרך הישרה.

ואי אפשר לארוחה ללא התוועדות חסידים, הלא בכ' מנחם אב עסקינן. הרב מנחם מענדל אקסלרוד, שליח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א במולדובה תופס את עמדת ההנחיה ומזמין את הגה"ח הרב מנחם הכהן שי' כהן רב קהילת חב"ד באר שבע לשאת דברים. הוא פותח בתורתו של בעל ההילולא רבי לוי יצחק בעניני משיח וגאולה ומשם עובר לשאת דברים ב'שבח אכסניה': "ארבע עשרה שנים רצופות ב'ממש' לא מוותרים, ומסייעים לכולנו שלא נזוז מה'נקודה' של משיח וגאולה. היום הזה הוא חובה לכל אחד מאיתנו להיות קשורים לרבי מלך המשיח שליט"א", הקהל מתרומם טפח מעל הקרקע וניגון ה'הקפות' של רבי לוי יצחק סוחף את הנוכחים. השליח הרב יעקב בן ארי מנצל את ההזדמנות ומציג הפקות, טיפים וקוריוזים המושכים את העין בפירסום משיח ובשורת הגאולה.

"כבר שלוש בצהריים?... שיעור כללי עכשיו!"... הציבור מחוייך מההודעה של 'המשגיח' ממש כמו בישיבות ושוב יורדים 'למושב השני' אותו המנחה הותיק הרב יחיאל קופציק מנהל תלמוד תורה חב"ד בבית שמש. הוא פותח בייחודיות הנושא הבא שעובר כחוט השני ביום הזה והוא: משיח בן יוסף, ממש כמו בישיבה מול הקהל חוברת עם מראי מקומות וציטוטים שילוו את השיעור המעמיק עם הרב יחיאל מיכל דוברוסקין ראש ישיבה קטנה תורת אמת ירושלים. שעה ורבע רצופים הציבור משתתף בעירנות בנושא המרתק. כמו שלד מפואר הנבנה מול עיני הלומדים הופכים הש"ס, המדרשים, דברי השל"ה, וכמובן שיחות כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א לחומרי גלם רוחניים ולבסוף התמונה המלאה ניצבה: משיח בן יוסף הוא מציאות קיימת שהכשירה את הקרקע למלכות בית דוד מאז ומקדם ובדורנו אנו הם הוד כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ ואדמו"ר מלך המשיח שליט"א!

הפסקה קלה ואורח מיוחד מגיע לשתף אותנו בהארות קבליות על בואו של אליהו הנביא. הגאון הדרשן רבי משה בוסו ראש מוסדות "מאור ישראל" ונין לבבא סאלי שזכה לעמוד ולשרתו במשך שנים ארוכות. הוא מדבר על סודו של אליהו הנביא ומרומם את הקהל בגימטריות קבליות שבנושא הציפייה לגאולה. דבריו המרשימים והמעוררים מביאים את הרב קלונימוס קופצ'יק שליח הרבי שליט"א לחדרה לספר בפני הנואם הנכבד על קשרי הידידות בין הגאון הסטייפלר לתנועת חב"ד ולרבי שליט"א במיוחד. את הנוכחים מפתיע אורח מיוחד מלונדון: הרה"צ הרב שמעלקא בידרמן רב בית כנסת וראש כולל לעלוב בשכונת סטמפורד היל, בן ונכד לאדמור"י לעלוב ואחיו של המשפיע הנודע ר' מיילך בידרמן – נושא דברים מרתקים בענין הציפייה לגאולה והכרח דרישת 'עד מתי', בדבריו הוא משבח את פעילות 'בית משיח' בסטמפורד היל ואומר כי כל יהודי שומר תורה ומצוות צריך ללמוד מהפעילות של הפצת הכמיהה לגאולה שדווקא היא זו שתביא אותה מיד.

הקהל לא מתעייף. מאות "תלמידים" גודשים את הזאל המרכזי בישיבת תומכי תמימים בבני ברק וכמו מחכים למושב השלישי - 'ועידת אנשי הקהל'. "שנת הקהל העומדת בפתחנו היא המנוע שלנו לשבע שנים הבאות", פותח המנחה ומזמין קודם כל את הרב לוי יצחק וייס מנהל הפרויקטים של 'ממש' שישטח בפני הקהל את התוכניות של 'ממש' ושל כלל חסידי חב"ד לקראת שנת הקהל המתקרבת. גולת הכותרת הוא כמובן הספר המקיף 'קהל גדול' שיצא לשנה זו במהדורה שלישית מיוחדת, ביחד עם עלוני הסברה נרחבים וכמובן 'כרטיסי הקהל'. "אנו מצידנו נותנים הכל בכדי להקל על אנ"ש לקיים את בקשת ודרישת הרבי שליט"א מלך המשיח, אתם צריכים לקחת את הכלים ולהתחיל להשתמש בהם ולהפיצם".

"בימים ההם בזמן הזה", על דוכן הנואמים מוזמן המשפיע הרב יצחק אקסלרוד ראש ישיבה קטנה בכפר חב"ד שזכה להיות ב'הקהל תשמ"ח'. במשך שעה ארוכה מרותק הקהל לתיאוריו מלאים בלחלוחית חסידותית וספוגים בהרגשים גאולתיים על אפיזודות, שיחות והנהגות מרגשות שזכה לראות בעצמו בתשרי תשמ"ח. "אני פונה אליכם מעומק ליבי: איך שייך לא לנסוע לרבי? איך בכלל אפשר להיות יהודי "דתי" בלי תשרי אצל הרבי?... רואים במוחש כי אנ"ש מרגישים את הנוכחות הממשית של הרבי מלך המשיח ופשוט מגיעים ולא יכול להיות אברך שמשהו יעכב ממנו להגיע בפועל ממש".

מכאן ואילך אוירת 'הקהל' באוויר והרב לוי יוסף יצחק קראוס, ר"מ בישיבת חב"ד דעת רחובות סוקר במחקר מדוקדק וגאוני במשך למעלה משעה את כל ההתייחסויות, ההוראות, ההתבטאויות והדרישות של הרבי מלך המשיח שליט"א בעניני הקהל לפי סדר השנים. הקהל מוקסם, אך השעון מתקתק... הגיע רק הסיום של החלק הרישמי. לדוכן הנואמים עולה החותם הרב שמעון ויצהנדלר ראש ישיבת תומכי תמימים ראשון לציון עורך פרסומי ממש והאחראי על ה'ישיבה ליום אחד'. הרב ויצהנדלר שערך את הספר 'קהל גדול' נותן הסתכלות חדשה ומעמיקה על מהותה של מצוות הקהל ושייכותה למלך ישראל. "דבר פלא עצום הוא שבכל התנ"ך, הש"ס והמדרשים לא מצינו כמעט תיעוד על מימוש מצוה זו, מלבד כמה ביטויים מסויימים. בעוד על קרבן פסח ואירועים אחרים ישנם תיאורים פרטניים. המצוה הזו שייכת במהותה לגילוי מלכות בית דוד ובמשך כל השנים מלכי בית דוד היו בהעלם. המצוה מחכה למלך המשיח ומכאן ההתעוררות של הרבי מלך המשיח שליט"א למצוה זו שהיא תגלה את החיבור בין המלך לעם".

הדפיקה של המנחה המכריזה על 'מעריב' כמו העירה מאות אברכים מתוך עולם מופלא של גאולה, טעם של עוד מחכה לכולם ואכן ההכרזה על 'ההתוועדות המרכזית של כ' מנחם אב' נמשכת אל תוך הלילה, יחד עם הרבנים, המשפיעים והשלוחים שהעבירו יום ספוג בלימוד תורה והתקשרות לאילנא דחיי.

למרות היום העמוס מתעורר הקהל הרב יחד עם המשפיעים הרה"ח שלום דובער וולף והרה"ח חיים אברביה מישיבת חח"ל צפת שעוררו את הנוכחים בלהט של גאולה ליום שנפתח בגאולה והסתיים בציפייה מוחשית ל'הקהל' עם הרבי מלך המשיח שליט"א.

צילום: שניאור רייניץ.

כיף הנאה וערכים בקייטנת אקסטרים ראשון לציון

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...