• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הורים לילדים: את הקיץ הזה אסור לפספס

כך תנצלו את החופש הגדול בצורה הטובה והחווייתית ביותר • על המהפכה המתחוללת בערי וישובי ישראל שאסור לכם לפספס
הורים לילדים: את הקיץ הזה אסור לפספס
לומדים ונהנים בסניף יהדודס בדימונה (צילום: דוברות יהדודס)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ימי הקיץ הלוהטים מהווים כאב ראש לא קטן להורים רבים. בתי הספר הממלכתיים יצאו לחופש הגדול וצריך למצוא פתרונות תעסוקה יצירתיים כיצד להעביר את הזמן של הילדים עד לתחילת שנת הלימודים החדשה.

הרבי שליט"א מלך המשיח קורא תיגר על כל מושג החופש, שכן בדיוק כשם שלא יעלה על הדעת ליטול חופשה מאכילה או נשימה כך בדיוק מושלל לחלוטין מושג של חופש לגבי ילד יהודי, שהרי יהודי לעולם אינו לוקח חופש מקיום התורה והמצוות.

יחד עם זאת, קורא הרבי שליט"א מלך המשיח לנצל דווקא את ימי החופש, המהווים פוטנציאל אדיר להחדיר באלפי ילדים את ערכי היהדות ובשורת הגאולה, וזאת על ידי יצירת מסגרות חינוכיות עבור הילדים בימי החופש, בהם יוכלו הילדים לקבל מנת יהדות בסיסית - מה שנמנע מהם לקבל במרבית מבתי הספר.

ואכן, במצוות הרבי שליט"א מלך המשיח קמו לפני עשרות שנים קייטנות חב"ד כמעט בכל עיר ועיר, והפיחו רוח יהודית רעננה בילדי ישראל במהלך ימי הקיץ.

מהפכה ארצית

ברבות השנים רשת מועדוניות הקיץ של חב"ד דעכו במעט, אך בארבעת השנים האחרונות נדמה שמתחוללת לה מהפכה של ממש בתחום, עם היווסדה של רשת "יהדודס", הפועלת בעשרות סניפים, בערי ישראל ובמושבים, ומזרימה דם יהודי חדש באלפי ילדים ברחבי הארץ.

הפעילות במסגרת המועדונית נמשכת 3 שעות יומיות ומתפרסת על פני 9 ימים, כשבכל יום מכירים הילדים נושא חדש בערכים ומסורת ישראל בצורה מהנה וחווייתית, ביצירה, פעילות וסיפור.

בין הערכים היהודיים - אליהם נחשפים ילדים רבים לראשונה  - אפשר למצוא את מצוות הצדקה ונתינת חסד לזולת, בניין בית המקדש, מזוזה לשמירה והגנה, ספר תורה, ארץ ישראל, שבת, כשרות המאכלים, ברכות, גאולה, אהבת ישראל, ראש בני ישראל, משיח ועוד.

הנושא היומי לא נכתב על פתק או שלט יבשושי, אלא נחשף בצורה מקורית. היום נפתח בתפילה ושעשועון ייחודי שבמהלכו יגלו הילדים מה יהיה הנושא היומי.

יחד עם הנושא, מגיעה יצירה מושקעת שעוזרת לילד לקחת אל חייו את הערכים החשובים בדמות חפצים אישיים אותם קישט תוך השקעה ומאמץ. היצירות כוללות צביעה, הדבקה, הרכבת מובייל ועוד, והן מופקות ברמה גבוהה ובייעוץ אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בתחום.

שעת משחק

ילדים הם ילדים, וילדים צריכים לרוץ, לשחק ולהוציא מרץ, ולכן גם הצלע הזו מוצאת ביטוי במועדוניות 'יהדודס', על ידי משחקי חברה מרתקים ומאתגרים שגם הם ספוגים בערכים יהודיים ובבשורת הגאולה.

וכמובן, אין כמו סיפור, וכשזה בא עם מצגת, זה הופך ללהיט הילדים. כך ערכים כמו צדקה, אהבת ישראל, גאולה ונשיא הדור, קורמות עור וגידים מול עיניהם הקרועות של הילדים וחוקקות בנפשם מידות טובות וערכי נצח.

אודי - כוכב הילדים

אחת ההפתעות שכבשו את הילדים, הייתה דמותו של אודי.

בובה חייכנית, וממותגת בסמל 'יהדודס' המגיחה לביקורי פתע בסניפי 'יהדודס' ברחבי הארץ, כשהילדים נהנים לשחק ולהצטלם איתה.

פריסה ארצית

איך יהדודס מתפרסים ברחבי הארץ?

יהדודס למעשה, כרשת סניפים, מספקים פלטפורמה איכותית אותה ניתן להפעיל תחת כל בית חב"ד או מרכז יהדות מקומי. החל מחומרי לימוד ותכנית פעילות מושקעת, חומרי יצירה, פרסים וממתקים, ועד למדריכים מנוסים וחביבים. כך, בשיתוף פעולה עם בתי חב"ד הפרוסים ברחבי הארץ פורחים להם עשרות סניפי 'יהדודס', כשהביקוש רק הולך וגובר משנה לשנה.

לא תתחרטו. פנו עוד היום למוקד 'יהדודס' והרשמו לסניף הקרוב אליכם. לפרטים: 058.4770.351

עוסקים בבנינו: קטלוג הקיץ של מרכז ההפצה ‘ממש’

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...