• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

קוסטנאי: מבצע מצה, לילות הסדר סעודת משיח וברכת האילנות

חודש ניסן, קמחא דפסחא, מכירת חמץ, שיעורים, יריד הפסח, התוועדויות, מבצע מצה, שריפת חמץ ערכות הסדר, ביקורי בית, משלוחי מצות, לילות הסדר סעודת משיח וברכת האילנות לילות-הסדר של חג הפסח נערכו כמיטב המסורת מידי שנה במרכז חב"ד בעיר קוסטנאי בניצוחם של השלוחים, הרב מנחם מענדל זלמנוב ומשפחתו - לדיווח ותמונות
קוסטנאי: מבצע מצה, לילות הסדר סעודת משיח וברכת האילנות
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

חלוקת מצות שמורות בערי המחוז

חודש ניסן, קמחא דפסחא, מכירת חמץ, שיעורים, יריד הפסח, התוועדויות, מבצע מצה, שריפת חמץ ערכות הסדר, ביקורי בית, משלוחי מצות, לילות הסדר סעודת משיח וברכת האילנות, בשיעורי הכנה לחג הפסח למדו חברי הקהילה היהודית איך לחגוג את לילות הסדר, לצד הנחות תפילין, מכירת חמץ, וערכות לחג וביקורי בית.

יריד ושוק חג הפסח

נוסף לחלוקת מצות, ומצות עבודת יד שמורות, נערך שוק פסח מיוחד מוקם לרווחת הציבור, ומאות אנשים וילדים מקבלים תלושים לרכישת מוצרי מזון או כלים לחג.

יינות, מיץ ענבים הובאו לשוק פסח, נוסף הוצבו פירות וירקות, כלים חדשים לפסח, יינות, מיץ ענבים, שמן זית, מלח, ועוד. חומרי ניקוי,ערכות בדיקת חמץ, הגדות, נרות שבת וחג, נרות נשמה,ועוד, דגים ובשרים ועופות כשרים לחג. יהודי העיר קיבלו הוענקו תלושי קניה מעות חיטים לקנייה בשוק הפסח המיוחד. שכך נערכת חוויה מיוחדת לקראת החג וכל אחד בוחר מה הוא צריך לחג פסח כשר ושמח. "שוק פסח" וברוסית "ירמרקה פסח", המבקרים ויוצאים בחיוך ושמחה, מוכנים לחג החירות עם סלי מזון עמוסים. נוסף לכך מבין השוק לומדים על חג הפסח לימוד ביריד המיוחד עם הסבר על החג.

הכנה לחג הפסח בעיר רודני

מבצע מצה שמורה וחלוקות מצות וסלי מזון קמחא דפסחא בערי המחוז, גם בערים הסמוכות רודני, נערכו שיעורי לימוד וליל הסדר לדוגמא, חשיבות שתיית ד' כוסות, אכילת מצה שמורה, וחבילות מיוחדות לערוך סעודת משיח.

בסיום קיבלו מצות שמורות, נרות שבת, מיץ ענבים, הגדות של פסח, ערכות לחג עם כל טוב ודפי לימוד ועיון על חג החרות.

חלוקת מצות וערכות חג לקשישים וגלמודים, שמחת החג לכל יהודי!

ביקורים מחיים וחלוקת מצות וערכות קמחא דפסחא לקראת חג הפסח ליהודים בגיל הזהב גלומודים וגלמודות בערי המחוז, קוסטנאי, רודני, ליסקובסק ועוד ערכות מזון כשר לפסח ממרכז חב"ד ליובאוויטש. בהן מאירים ומשמחים את הלב ומלמדים אותן על מוסגי חג הפסח, הדלקת נרות של חג, לצד חלוקת מזון, סיוע רוחני וגשמי, ואריזות מצות לחג דגים, פירות ירקות, אגוזים, שמן, יין ומיץ ענבים, לצד מוצרים נוספים כשרים לחג.

מכתב כללי מהרבי מלך המשיח שליט"א לפסח ברוסית

הודפס והופץ מכתב כללי של אדמו"ר שליט"א מי"א ניסן התש"י, המכתב תורגם לרוסית וגרר התעניינות מיוחדת סביבו. המכתב חולק יחד עם דפי מידע והגדות של פסח לחג.

ערכות לילדים ולימוד איך אופים מצות

פעילות חוויתית לפסח עם ילדי העיר הילדים למדו הסבר על תהליך האפיה, לצד סרטי הסברה על חג הפסח ודפי יצירה וצביעה, נוסף לכך קיבלו ערכות מהודורות עם מצות אגוזים, הגדות, ומשחקים ברוח חג הפסח.

לילות הסדר מרכזיים

סדרים ציבוריים לילות-הסדר של חג הפסח נערכו כמיטב המסורת מידי שנה במרכז חב"ד ליובאוויטש בעיר קוסטנאי. לאחר סידורים רבים הכשרת המטבח והאולם להיסב בו בחג החירות, הגיעו תושבי המקום ויחד חגגו את ליל הסדר בהתרגשות בהנחיית השליח הרב מנחם מענדל זלמנוב, זכו לאכול מצה שמורה, לשתות ארבע כוסות לקרוא את ההגדה, ולאכול סעודת חד עשירה כשרה למהדרין שמחה אמיתית והודו לרבי נשיא ישראל, ששולח שלוחים לכל פינה נידחת בעולם, ואינו מוותר על אף יהודי, על הזכות הגדולה – לחגוג את חג החירות באווירה גאולתית.

התוועדות ח"י ניסן יום הולדתו של הרה"ק ר' לוי יצחק שניאורסון

יהודי קוסטנאי ישבו לאמירת לחיים והתוועדות רעים לרגל ח"י בניסן יום הולדתו של המרא דאתרא דוד אביו, של אב מלך ר' לוי'ק, ויום הברית של בנו הרבי שליט״א משיח צדקנו, נשיא דורנו, עם השליח הרב מנחם מענדל זלמנוב, במהלך ההתוועדות שמעו על מסירות נפשו של רבי לוי יצחק בחייו בברית המועצות ובמקום גלותו בקזחסטאן, החלטות טובות, צפייה במראות קודש ושמיעת סיפור המצות המפורסם מפי הרבי שליט״א מלך המשיח בשפה הרוסית, לימוד על מהותו של יום ותערוכה מיוחדת מתולדות חייו בשפה הרוסית הוצגה למשתתפים.

סעודות חג הפסח כשרות למהדרין לקהילה היהודית

חברי הקהילה סעדו את סעודות החג באירוח חב"ד יחד כולם באווירת זמן חרותנו, בחגי חג הפסח ובימי חול המועד ובערבי החג נערכו סעודת מבושלות כשרות לפסח למהדרין והוענקו בו ארוחות דשנות ומצות שמורות, לאורחים הרבים וחברי הקהילה

כינוס תורה

כהוראת הרבי שליט״א מלך המשיח בימי חול המועד נערך כינוס תורה, בו שמעו על דברי התלמוד ירושלמי, שהחגים ניתנו לעם ישראל על מנת לעסוק בתורה, שמעו דברים ולימוד על קריאת ים סוף והניסים הגדולים, וההודייה להשם מפי השליח הרב מנחם זלמנוב, ושנים עשר הפסוקים מפי השלוחים הצעירים.

כיסופים לגאולה השלימה ב'סעודת משיח'

שמחה ומיוחדת במינה שררה לכל אורך "סעודת משיח" שם שמעו והתוועדו יחדיו עם השליח מנחם מענדל זלמנוב, שהסביר בטוב טעם על ההכנה לחיות בימות המשיח, נוסף לכך קראו ולמדו המשתתפים את מכתבו ברוסית של השליח הגה"ח הרב זלמן הכהן אבעלסקי הרב הראשי למולדובה, בו מסביר לפי פירוש המשמעות לרמב"ם, אודות נשיא ישראל היחיד בדור משיח שבדור. שתיית ארבעת הכוסות מתוך כוונה לגאולה השלימה, חברי הקהילה היהודית הסבו לצד שולחנות ערוכים בכל טוב, אכלו את מצות האמונה ושתו ארבעה כוסות יין, כנהוג, מתוך כוונה מיוחדת על הגאולה העתידה. אחרוני המשתתפים השקיעו ונשארט זמן רב והגיעו לסיום צאת החג ושמיעת הבדלה בבית חב״ד.

ברכת האילנות, מעמד נדיר בחודש ניסן

בסיומו של חודש ניסן הגיע הפריחה לעצי הפרי והיה ניתן לברך בחודש זה במיוחד להשנה, בדרך כלל רוב השנים שלג מכסה את העיר ולא מתאפשר לראות ולבצע המצווה, בקביעות השנה זכו יהודי הערים לברך את ברכת האילנות בעברית וברוסית מתוך שמחה והתענינות במצווה המיוחדת.

ממש: יריד מיוחד לשלוחים לרגל ל"ג בעומר

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...