• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

למרות השלג והקור, בקוסטנאי חגגו את הפורים

יהודי העיר קוסטנאי חגגו את חג הפורים בבית חב"ד המקומי וזכו להסברים מפורטים על החג ומנהגיו. כשלאחריהם קיימו את מצוות החג
למרות השלג והקור, בקוסטנאי חגגו את הפורים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

טרם החלה מסיבת הפורים המרכזית, המקדימים זכו לתת מחצית השקל לפני קריאת המגילה. נערך לימוד בחוברות מיוחדות בשפה הרוסית על היסטוריית החג.

בכניסה קיבלו בידידות מהשליח  ורעייתו "דמי פורים", צפו בווידיאו מקדים ברוסית שהוקרן על גבי מסך ענק המסביר בטוב טעם את ארבעת מצוות החג כשהכל חדור במ"ם החמישית משיח צדקנו יבוא ויגאלנו במהרה בימינו.

מיד לאחר מכן שמעו בהקשבה מלאה את קריאת המגילה מפי שליח הרבע שליט״א מלך המשיח הרב מנחם מענדל זלמנוב. במהלך הקריאה הוקרן למשתתפים סרט פנטומימה, עם כתוביות ברוסית על סיפור הנס של מרדכי הצדיק. מגילות מרתקות ורעשנים חולקו למשתתפים שהותירו את כולם קשובים ושקטים.

תפילה מיוחדת של "ועל הניסים" בעברית וברוסית נאמרה בצוותא, ומשם המשיכו לבר עמוס ומהודר באוזני המן מארץ ישראל ואמירת לחיים בשמחת פורים. תוך כדי קבלת ערכות מהודרות של משלוחי מנות בדמות טנק המבצעים, כאשר מחליפים איש עם רעו ואישה עם רעותה.

בהמשך התאספו כולם לסעודת פורים עשירה מלאה בכל טוב, באמירת לחיים ובשמחה רבה לחזות בבנין בית הבחירה בירושלים הבנויה. במהלך הסעודה הוצגה תוכנית מרשימה, סיפור החג, הגרלות פרסים, ושמיעת דברי תורה וחסידות מפי השליח על שמחת פורים ושמחת הגאולה השלימה.

השליח ציין בנאומו את מסירותם של יהודי קוסטנאי והאזור שבאו בשלג ובקור הרב השורר במקום לחוג יחד בבית חב"ד את כל מצוות החג.

המשתתפים תרמו כולם "מתנות לאביונים" לקופות מיוחדות. חלוקת ערכות מהודרות באופן אישי על ידי השלוחים לכל אחד ואחת מהמשתתפים תוך כדי שמציינים להחליף עם מישהו נוסף לקיום המצווה.

המשתתפים קיבלו סקירה על חשיבות אמירת תהילים, ודמותו המרתקת של דוד מלך ישראל נעים זמירות ישראל, שמעו שירים ואמרו פרקי תהילים בצוותא, עוד שמעו דברי הסבר מרתקים בוידיאו מיוחד מסבו של השליח הרב זלמן אבעלסקי הרב הראשי למולדובה ובירתה קישינב.

עוד אמרו את פרקו החדש של הרבי שליט״א מלך המשיח לקראת י"א ניסן ושמעו על הניגונים שמכינים החסידים על פרקו הרבי שליט״א מלך המשיח בכל שנה, ויתכן שבשנה זאת יגיע גם למאה עשרים לחנים, לכבוד י"א ניסן.

יהודי ערי המחוז, רודני, ליסקובסק, קראבליאק, פטרפלווסק ועוד ישובי וכפרי והסביבה זכו למשלוחי מנות ומתנות לאביונים עד פתח ביתם, מהמרכז החב"די, יצאו רכבים רבים עמוסי משלוחים שהביאו את שמחת החג לבתי היהודים הפזורים בקור ובשלג.

הירתמות גדולה להוספה במבצע נש"ק

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...