• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ישיבה בלב המדרחוב הירושלמי

לפני 25 שנה, פתח הרב דורון אורן את הישיבה היחודית, בלב המקום הסואן של מרכז הבילוי בירושלים – המדרחוב • היום הוא מרחיב את הפעילות למבנה נוסף לקליטת תלמידים נוספים
ישיבה בלב המדרחוב הירושלמי
אירוע סיום מסכת שנערך למרגלות הבנין החדש
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

נערים הם עם נפלא, ילדים שמגלים את העולם ורוצים לכבוש את כולו. הנוער שואף לכבוש פסגות, מחפש להתבטא, רוצה לתרום לעולם - אבל איכשהו מתקשה למצוא את הדרך להוציא לפועל את שאיפותיו המדהימות. הם מרגישים שאין מי שמבין אותם, בטח לא המבוגרים... והם נופלים.

מי מאיתנו אינו מכיר נער כזה, שחיפש להגשים חלומות גדולים אבל נפל בשולי הדרך. הנערים הללו מחפשים ריגושים אחרים, שימלאו להם לפחות את העכשיו...

רחובות ירושלים עמוסים בנערים כאלה, אבל יש מוקד מרכזי אחד המושך אליו את כולם: המדרחוב, השוק, בן יהודה. ולתוך השלולית הזו - מכוון הרב דורון, בשליחות הרבי שליט"א מלך המשיח, את האבן הגדולה. כמו אבן גדולה הנזרקת אל אמצע השלולית, ויוצרת מעגלים מדויקים ונאים על פני כל השלולית, מהווה ישיבת 'המלך המשיח' מגדלור מאיר ויפהפה, מאיר לכל הסביבה.

ישיבה בלב המדרחוב

הישיבה של הרב דורון אורן, ישיבת 'המלך המשיח - חב"ד', היא ישיבה עם סיפור מרתק. לא בכל יום נתקלים בישיבה איכותית ורצינית, עם סדרי לימוד, חסידות ותפילות, הממוקמת במקום הכי לא צפוי: במדרחוב הירושלמי, בלב הבוהמה והפנאי הישראלי...

10 בחורים לומדים כיום בישיבה, וכעת, לקראת הכניסה למבנה החדש והמיוחד, תכפיל הישיבה את גודלה פי ארבעה. 40 בחורים.

כאן בישיבה גילו את השיטה להתמודד עם האתגרים של בני הנוער. אם נרצה לתמצת את הרעיון למשפט אחד זה: להפוך את הבחורים למנהיגים!

מעבר לסדרי הלימוד החזקים, רוכשים הבחורים כישורים מנהיגותיים, יכולת נתינה ויכולת חיבור לנוער, והם אלה ההופכים לשגרירי החיבור ללב הנוער. דווקא תלמידי הישיבה, נערים כמו כולם, יודעים הכי טוב להתחבר לנערים שמעבר לפינה.

כמו מנהיגים אמיתיים וחדורי שליחות, יוצאים תלמידי הישיבה לפעילות בסופי שבוע ובערבים, יוצרים חיבור עם נערים מחפשי כיוון... והנערים הללו, הופכים אט אט בעצמם לשגרירים, ומחברים עוד ועוד מעגלים - באמצעות פעילות בשטח, באמצעי המדיה השונים, סיורים ושיתופי פעולה.

כל נער הוא מגדלור! כל אחד יכול להיות מנהיג!

והתוצאות הברוכות ניכרות בשטח, עוד ועוד נערים עולים על המסלול, מוצאים עצמם תורמים יותר לעולם, מתחברים לשליחות...

עת רצו"ן

על התפנית הגדולה שמתחוללת לאחרונה, עם הכניסה הצפויה למבנה נוסף ליישבה, מספר הרב דורון אורן: "כיום, מונה הישיבה 10 בחורים, והמהפכה שהם עושים ניכרת היטב בשטח. אבל עדיין מדובר במעט מידי בחורים. החלום שלנו הוא להכפיל את ההצלחה פי ארבעה, להגדיל את הישיבה ל-40 בחורים.

״40 בחורים! 40 מנהיגים! 40 שגרירים! 40 עולמות!״

״עד היום, היה בלתי אפשרי להתפתח. בניין הישיבה אינו מסוגל להכיל יותר מ-10 בחורים. אבל כעת יש לנו הזדמנות חד פעמית והיסטורית ליצור את המהפכה באמצעות מבנה חדש ומיוחד, בלב המדרחוב, מבנה אשר יהיה מגדלור בתוך ים החשכה״.

״זוהי עת רצו"ן, רתימת צעירים ונוער! יחד אנו יוצרים מקום חדש. ולשם כך יזמנו השבוע את מבצע גיוס ההמונים הגדול בתולדות הישיבה, על מנת לעמוד באתגר ולפתוח את שערינו בפני אותם בני הנוער המחפשים מקום לימודים ושליחות נשמתית מאתגרת״.

״אני סמוך ובטוח כי פעולה זו, המצטרפת לשאר הפעולות אותן עושים לקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח, בוודאי תפעל את פעולתה, ובקרוב ממש, נקבל את פניו כאן בירושלים עיר הקודש".

היו שותפים: https://n.matching.click/c/mazhilim

מוצאים כל יהודי ומביאים לו מצה

'ממש': מבצע משיח ענק לג' תמוז

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...