• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

חוגגים גאולה

ל"ג בעומר מסביב לעולם • הגידול במספר התהלוכות, אירועי ל"ג בעומר במדינות שעוד נאבקות בקורונה והתהלוכה המרכזית שבניו יורק • דיווח מסביב לעולם מהתהלוכות שכבשו את מרכזי הערים בפעם הארבעים ואחת ברציפות
חוגגים גאולה חוגגים גאולה חוגגים גאולה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ל"ג בעומר, יום הילולתו ושמחתו של רבי שמעון בר יוחאי, נחגג מסביב לגלובוס בשמחה רבה בתהלוכות וכינוסי ילדים. שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח קיימו תהלוכות בכל עיר ושכונה והעלו על נס את התפקיד והמטרה העיקרית של דורנו - קבלת פני משיח צדקנו.

האסון המחריד שהתרחש בציונו של רבי שמעון בליל ל"ג בעומר, גרם לזעקה כאובה של אלפי בני ישראל במעמדי התהלוכות בבוקרו של ל"ג בעומר. בהם ביקשו ותבעו את הגאולה האמיתית והשלימה מיד ממש.

ישראל: גידול במספר התהלוכות

בארץ הקודש, הורגשה הקלה משמעותית לעומת השנה שעברה בה נבצר לערוך את התהלוכות במתכונת הרגילה עקב הגבלות הקורונה - והשנה - כשהן הוסרו כליל בניסיו של הבורא יתברך, התאפשר קיום התהלוכות ברוב עם, ואף כמות התהלוכות גדלה באחוזים ניכרים.

התהלוכות נערכו מקרית שמונה ועד אילת, בכל עיר ויישוב, ואף - בערים מסוימות - בכל שכונה ואזור. 

במדינות אחרות שעוד מתמודדות עם נגיף הקורונה נאלצו שליחי הרבי שליט"א מלך המשיח ומארגני התהלוכות למצוא פתרונות יצירתיים המתאימים לתנאי המקום והזמן. 

בקישינב שבמולדובה לדוגמא, עקב סגר והגבלות התקהלות, נערכה התהלוכה במתכונת "ממונעת" - בה עוטרו כחמישים מכוניות בסמלי יהדות ודגלי משיח שיצרו מפגן יהודי גאה בלב העיר. התהלוכה קיבלה אישור מיוחד ובראשה נסעה ניידת משטרה שאבטחה את הנסיעה.

תהלוכה שמגיעה עד אליך

בהודו, המתמודדת עם גל הדבקה קשה, כאשר מוטציה מקומית מדבקת במיוחד מובילה לקריסת שירותי הבריאות, נאסר על האנשים לצאת מהבתים. מרבית הישראלים נמלטו משם ובמקום נותרו רק היהודים המקומיים, אנשי ועובדי השגרירות ועוד. בניו דלהי, שליחי הרבי שליט"א מלך המשיח הרב שניאור קופצ'יק ומשפחתו, הביאו את התהלוכה אל בתי היהודים עצמם.

הם הסתובבו בכרכרה רתומה לסוסים לבנים, עברו בית בית, הכריזו מבחוץ את 12 הפסוקים, שכרו להטוטן אש שהציג מופע פעלולים מול כל משפחה והביאו את שמחת הגאולה אל היהודים המקומיים.

הרב קופצ'יק מספר כי ברחוב שורר סגר ועוצר כמעט מוחלט, ולא רק מחמת האכיפה המשטרתית, אלא בעיקר מהפחד העצום בו נתונים התושבים מול נתוני הזוועה של המגיפה - דווקא בשעה זו, התהלוכה הגאולתית עם דגלי המשיח עוררה תקווה, שמחה ואמונה אצל כולם.

בחב"ד קיוטו שביפן חגגו והתוועדו לכבוד התנא והגאולה הקרובה. מלבד פעילות חוויתית לילדים נערכה התוועדות רבתית ובה כיבוד עשיר ובר-גריל קהילתי שבמהלכה חיזק השליח הרב מוטי גרומך את הנוכחים. הקהל יצא עם החלטות טובות בהתחזקות לימוד פנימיות התורה ובפרט בעניני הגאולה והמשיח. 

מול בית משיח: תובעים גאולה

אחד הכינוסים המרכזיים התקיים מול מרכז חב"ד העולמי - 770 בית משיח בניו יורק - בו השתתפו אלפי ילדים שזעקו משיח ותבעו גאולה. מארגני הכינוס שנקבע מראש לבוקרו של יום שישי, עמדו בהתלבטות האם לקיימו לאחר הישמע האסון הנורא בהר מירון. לאחר התייעצות עם רבני השכונה ועל פי הוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח במקרה דומה - 'מעבירין את המת מפני הכלה' - התקיימה התהלוכה כמתוכנן ומתוך זעקה ודרישה לגאולה תיכף ומיד.

בדרך לרשב"י עוצרים בחב"ד

'מרכז אגרות קודש' מכריז השלט הגדול. זהו מתחם חב"ד במירון בו עוצרים כל שנה אלפי יהודים לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח ולבקש את ברכתו הקדושה באמצעות ה'אגרות קודש'. השנה חזר המתחם לפעול ביתר שאת לאחר שבשנה שעברה נסגר ציונו של רשב"י למבקרים עקב הגבלות הקורונה ונמנעה העליה ההמונית. בשנה זו, עם חזרת הרבבות למירון, המתחם שקק חיים כשאלפים פקדו את המקום עד התרחשותו של האסון שהביא לפינוי כל החוגגים בהילולא ועצירת הפעילות.

תנופה עצומה במטה לימוד הדבר מלכות

לכבוד י"א ניסן: שיירת הטנקים כבשה את מנהטן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...