• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

"חוזרים לעצמנו" כנס שלוחים ופעילים ב'מרכז ההפצה -ממש'

בשבוע האחרון נערך כינוס ממוקד למוזמנים בלבד, לשלוחי המלך מכל רחבי הארץ אשר עומדים בחזית הפצת בשורת הגאולה. כינוס ראשון כדי לעורר ולהתעורר בפועל ממש בפרט לאור המצב השורר בעולם ובעז"ה כיצד לפתח את ההפצה לאחריו. למרות תרבות ה'זום' והביתיות אליה התרגלנו בזמן האחרון, וכמיטב המסורת של 'ממש' התכנסו השלוחים בשעת אחר-הצהריים באולם
 "חוזרים לעצמנו" כנס שלוחים ופעילים ב'מרכז ההפצה -ממש'
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בשבוע האחרון נערך כינוס ממוקד למוזמנים בלבד, לשלוחי המלך מכל רחבי הארץ אשר עומדים בחזית הפצת בשורת הגאולה. כינוס ראשון כדי לעורר ולהתעורר בפועל ממש בפרט לאור המצב השורר בעולם ובעז"ה כיצד לפתח את ההפצה לאחריו. למרות תרבות ה'זום' והביתיות אליה התרגלנו בזמן האחרון, וכמיטב המסורת של 'ממש' התכנסו השלוחים בשעת אחר-הצהריים באולם של 'ממש' שחזר לשקוק חיים. הבר מלא וגדוש בסידורי פירות ומיני מזונות ושתיה והשולחנות ערוכים לאסיפה כאשר כל שליח מקבל ערכה מיוחדת שכל כולה 'הפצה'.

 

לאחר תפילת מנחה והקרנת וידאו של דבר מלכות מכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א, פותח את הכינוס המנחה הרב אלעד קנטור מנהל 'ממש' בברכת ברוכים הבאים לשלוחים, ומזמין את ראשון הדוברים הרב אסף דפנה שליח בשיכון ה' בני-ברק המשתף את הקהל בשורת רעיונות מעשיים ואפיקים חדשים לרענון הפעילות בתקופה זו.

 

אחריו מדבר השליח בשכונת נווה סביון באור-יהודה הרב שלומי כץ שכותרתו היתה 'הפצה בבית הכנסת'. כאשר הוא סוקר בפני הנוכחים את הנעשה בבית הכנסת הקהילתי שלהם, בו שידרת הפעילות היא שיעור הדבר מלכות השבועי המועבר בטוב טעם ומותאם גם למתקרבים טריים. נושא הדבר מלכות כידוע, הוא אחד הנושאים הכי בוערים בשיגרת הפעילות ודבריו מתקבלים בדיון ער וענייני.

 

אל דוכן הנואמים מוזמן הרב אברהם מיידנצ'יק משלוחי כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א בראשון לציון ושליח נודד שהוכתר כ'שר החוץ' העוסק בהפצה בקרב אישי ציבור. הרב מיידנצ'יק ריתק את הנוכחים מסודות השמורים רק עמו כיצד לנגוע בלבבות של דמויות מובילות, הוא קרא לשלוחים ליצור קשר גם עם אנשים בעלי עמדה והשפעה הנמצאים בסביבתם, ונתן כלים כיצד לטפח את הקשר בכדי להוסיף ביהדות ולסייע גם לשלוחים אחרים ולסביבה.

 

הנואם הבא הינו איש שטח מובהק, הרב אסף סימון מנהל הפעילות במרכז חב"ד 'מודעות' רמת גן אשר עוסק ב'הפצה להמונים'. דקות ארוכות הוא מרתק את השלוחים, בדרכי ההפצה גם בעיר שאינה נחשבת 'מסורתית'. הוא מספר על חוויות מפעילותו בציינו את החשיבות הרבה שיש לפרסום 'הישן', אשר מלבד הסגולתיות הרוחנית שיש בו, אתה נשאר בשטח כל הזמן על לוחות המודעות אליהם נחשפים כל העת אנשים רבים המשתתפים בפעילות. הוא הסביר כמה חשוב שבכל מודעה יהיה את המסרים של בשורת הגאולה - תמונה של הרבי מלך המשיח שליט"א והכרזת 'יחי אדוננו', "ייתכן והמודעה הזו תהיה המפגש הראשון והאחרון של האדם עם חב"ד והמסר צריך לעבור".

 

השליח הרב שמואל גרומך מבית דגן מחלק משקה לנוכחים ובספונטאניות הקהל שהחל לחזור לעצמו לאחר משבר הבדידות, פצח בריקוד 'יחי' סוער שחישמל את האווירה, כאשר בד בבד ממשיכים לזרום עוד ועוד שלוחים אל אולם ההתכנסות.

 

את חלקו השני של האירוע פותח הרב חיים ציק שליח כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א. מדובר ביום היארצייט של אביו השליח הבלתי נשכח הרה"ח הרב זמרוני ציק ע"ה. הוא מספר על תשובה שזכה לקבל בקשר לאירוע מכ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א ושם דגש על החשיבות וההכרחיות שכל שליח וכל פעיל פשוט יעסוק בתורה ויפיץ את עומקי תורת החסידות. "זה למעשה להתחיל לחיות במצב של 'נתאוו החכמים ימות המשיח כדי שיהיו פנויים לעסוק בתורה'. הוא תיאר את התפתחות שיעורים בחסידות שנמסרים בבית חב"ד דווקא בתקופת הקורונה וכיצד נראים בשטח תוצאות מרחיקות לכת.

 

אחריו עולה השליח הנמרץ הרב יהודה ליפש מנהל בית חב"ד ברמת אביב ג' הנואם תחת הכותרת 'הפצה בשכונה'. "שכונה זה מקום מאד מוגדר, ברגע שאתה חדור במטרה - אתה יוצר מהפיכה". הוא עורר את הקהל לעסוק בפעולות מעשיות ולהרחיב את ההפצה בפועל ממש, הן של חלוקת חומרי הסברה והן את 'מצוות היום' כמו מצות או משלוחי מנות, וכמובן יש לחזק את הקשר האישי: "דעו כי כאשר יהודי מרגיש שאתה משקיע בו, הוא ישקיע בך בחזרה".

 

את החלק הרישמי חותם הרב שמעון ויצהנדלר ראש ישיבת תות"ל ראשל"צ ועורך פרסומי 'ממש'. הוא מודה לנוכחים ומספר על אירוע שהיה בתקופת הרבי הריי"צ כאשר הרבי מלך המשיח שליט"א בעצמו הזמין קבוצה מאנ"ש בכדי שיטכסו עצה כיצד לעסוק בפעולות הנדרשות וכיצד התקבלו אז הדברים. הרב ויצהנדלר פורס את משנת הרבי מלך המשיח שליט"א בהגדרת ותפקיד השליח. "הרבי מסביר כי בכדי להיות שליח צריך להיות 'כמותו' של המשלח ואם המשלח הוא משיח הרי גם השליח צריך להיות 'משיח' ומכאן ההכרח להתעסק בעניני משיח בשביל עצם המושג 'שליחות'.

 

לאחר תפילת ערבית ברוב עם, נפרשו שולחנות להתוועדות מיוחדת בקשר עם יום השנה לפטירתו של השליח הבלתי נשכח הרב זמרוני ציק ע"ה, כאשר מוגשת ארוחה בשרית עשירה. הרב ויצהנדלר פותח את ההתוועדות אך עד מהרה מצטרפים בהתלהבות השלוחים הרב ניצן שמחון מגילה, הרב מנחם מענדל הכהן פרידמן מאור יהודה ואליהם מצטרף הרב זלמן לנדא משפיע בקהילת חב"ד רעננה ורמת גן.

 

"אותה מהפיכה שעשה הבעל שם טוב לאחר גזירות ת"ח ות"ט כאשר הכניס 'חיות', אותה מהפיכה עושה הרבי מלך המשיח שליט"א בדור אחרון לגלות ואותה מהפיכה עלינו מוטלת להחזיר עכשיו וביתר שאת", זה היה המסר שעבר בהתכנסות השלוחים שנערך ב'מרכז ההפצה באה"ק - ממש', ממנה יצאו השלוחים בתנופה להפצת בשורת הגאולה.  צילום: מנדי טויטו

453285 (Large)475757 (Large)52151 (Large)7457274 (Large)74578 (Large)IMG_0003 (Large)IMG_0005 (Large)IMG_0019 (Large)IMG_0027 (Large)IMG_0037 (Large)IMG_0043 (Large)IMG_0050 (Large)IMG_0056 (Large)IMG_0090 (Large)IMG_0098 (Large)IMG_0103 (Large)IMG_0109 (Large)IMG_0110 (Large)IMG_0114 (Large)IMG_0126 (Large)IMG_0137 (Large)IMG_0146 (Large)IMG_0139 (Large)IMG_0156 (Large)IMG_0159 (Large)IMG_0160 (Large)IMG_0161 (Large)IMG_0165 (Large)IMG_0176 (Large)IMG_9985 (Large)IMG_0187 (Large)IMG_0192 (Large)IMG_0195 (Large)WhatsApp Image 2020-06-08 at 13.26.28 (2)IMG_9985 (Large)

 

מתעוררים וחוזרים לשיגרה חדשה ומחודשת

הסדר הגדול בקישינב מולדובה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...