• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ב ניסן התשפ"ד (30.04.2024) פרשת אחרי מות

פועלים גאולה במרכז התגלות

מאות אלפי יהודים דוברי רוסית שגדלו במשך שנים ארוכות מנותקים מכל מגע עם התורה והמצוות מתקרבים לצור מחצבתם בשנים האחרונות ע"י מקומות פעילות המיועדים לדוברי השפה בערים השונות, ע"י שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח. אחד ממקומות בולטים אלו, הוקם לפני כעשור בבירת הנגב באר שבע. מתוך שיחת הגאולה 1234
פועלים גאולה במרכז התגלות
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

פועלים גאולה במרכז התגלות

העליה המבורכת של מאות אלפי יהודים מברית המועצות בעשרת השנים האחרונות, הביאה עימה תופעה ברוכה של רבים המבקשים לחזור אל יהדותם לאחר שגדלו במשך שנים ארוכות מנותקים מכל מגע עם התורה והמצוות.
ב"ה בשנים האחרונות קמים מקומות פעילות המיועדים לדוברי השפה, בערים השונות, ע"י שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח. אחד ממקומות בולטים אלו, הוקם לפני כעשור בבירת הנגב באר שבע.


בר מצוה בגיל...
על הפעילות השוטפת במרכז, מספר הפעיל הרב אליהו סינגאווי: "פעילותו של 'מרכז התגלות', ממוקדת אל הקהל הרוסי המונה עשרות אלפי נפשות בעיר, עם כמה אברכים דוברי השפה, חנות בולטת במרכז המסחרי והרבה יהודים צמאים ליהדות בשפתם. אנו מנסים למלא את החלל בנושאי יהדות בשפה הרוסית תוך כדי שימת דגש על עניני גאולה ומשיח שכמעט ולא תורגמו לשפה ולסגנון. גם שמו שם המרכז מעיד על מטרתו ועל מסריו...
ואכן, אנו עדים כי רבים מגלים באמצעותנו את הקשר שלהם ליהדות. אחד מהמאפיינים של האירועים במקום הינם אירועי "בר מצווה". כולם כבר יודעים במרכז המסחרי של נווה זאב בבאר שבע ששירת 'סימן טוב ומזל טוב' מעידים על חגיגת בר מצווה, אבל לא תמיד לבן 13, אלא ליהודי שזה עתה, לעיתים בגיל מבוגר, מניח תפילין לראשונה... באירוע שכזה שנערך השבוע, הצליח 'חתן בר המצווה' בגיל העמידה, אפילו לקרוא מתוך הספר חלק ממאמר הבר מצווה, אותו נהוג לומר במעמד זה.
בתקופה האחרונה, עם התרחבות הפעילות עוד ועוד עד כי צר היה המקום מלהכיל, עברנו למקום גדול ומרכזי יותר, שם מוסיפה הפעילות ומתרחבת.


מפרסמים משיח ברוסית
בכל בוקר מתעורר המרכז בשעת בוקר מוקדמת לשיעור תניא, לאחריו מתקיימת תפילת שחרית. בהמשך היום נמסרים במקום מגוון שיעורים בחסידות, בהלכה, ובמיוחד בעניני גאולה ומשיח, עליהם, כאמור, מושם דגש. גם כתיבה לרבי שליט"א מלך המשיח זמינה כל העת במקום ומספר כרכים של 'אגרות קודש' מתורגמים לרוסית, לצד הסדרה המלאה, נמצאים שם. הניסים כמובן, מתגלגלים.
הביקוש והצורך עולה על ההיצע, והמרכז מוצא את עצמו בפעילות אינטנסיבית מסביב לימות השנה. אך עם זאת, מצאנו זמן להפיק חוברת הסברה מושקעת המיועדת לא רק לקהל הבאר-שבעי, אלא לכלל היהודים קוראי הרוסית ובה נתבארו בטוב טעם ובעריכה מקצועית נושאים נבחרים בגאולה ומשיח המקיפים את כל הענין. החל מענינו וסימניו של מלך המשיח, חייו הנצחיים, ועד לתהליכי הגאולה העולמיים ובשורת-הגאולה של הרבי שליט"א מלך המשיח. נאמנים להוראה שקיבלנו מהרבי שליט"א מלך המשיח להסביר את עניני משיח וגאולה "באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו". נוסף על כך הודפס גם סטיקר 'יחי המלך המשיח' בתרגום לרוסית כדי לפרסם בכל מקום ומקום גם לדוברי השפה.


לכל אחד ואחת
מידי יום חמישי נערך שיעור - התוועדות על-האש, בו משתתפים הרב יגאל לוטקין, שמעת יסוד המקום נוטל חלק בראש הפעילות במקום, לצד רבנים נוספים שמביאים יחד גאולה לנשמותיהם של יהודים רבים, ביניהם גם בני נוער שנהנים ומתחברים למקום ולפעילות. מידי חודש מתקבצים באי המקום לביתו של אחד החברים לשיעור עיוני ב'סוגיות אחרית הימים'.
בראש החודש האחרון, התקיים ערב נשים, 'מסיבת ראש חדש' כהוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בה השתתף קהל נשים נכבד. במהלך הערב הוגרלו כרכי אגרות קודש מתרגמות לרוסית והקהל נהנה מסעודה חגיגית.


במרכז המתרחב, פונים לציבור בבקשה לעזרה להמשכת הפעילות והרחבתה. לתרומות: הרב אליהו סינגאווי 058-7490-770.

 

 שיחת הגאולה 1234

בנוה עופר ת"א - משיחי ביקשו את המשיח

עשרות בליל הסדר הגדול בקישינב מולדובה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...