• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ערב עשרה בטבת – שונאי ישראל נופלים

השבוע התקיימה באיראן לווית הארכי טרוריסט סולימני, האחראי לאלפי פעולות טרור שיצאו מאיראן ב20 שנה האחרונות כולל רצח של אלפים מבני עמו באיראן. זה הזמן להזכיר את הניסים והנפלאות ממלחמת המפרץ הראשונה "בימים ההם בזמן הזה" והקשר לנבואות הרבי שליט"א מלך המשיח שתקפות עוד יותר לימינו. מאת הרב אבישי איפרגון
ערב עשרה בטבת – שונאי ישראל נופלים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ערב עשרה בטבת – שונאי ישראל נופלים

השבוע התקיימה באיראן לווית הארכי טרוריסט סולימני, האחראי לאלפי פעולות טרור שיצאו מאיראן ב20 שנה האחרונות כולל רצח של אלפים מבני עמו באיראן. זה הזמן להזכיר את הניסים והנפלאות ממלחמת המפרץ הראשונה "בימים ההם בזמן הזה" והקשר לנבואות הרבי שליט"א מלך המשיח שתקפות עוד יותר לימינו. מאת הרב אבישי איפרגון

מאת הרב אבישי איפרגון, מרצה בכיר וראש ישיבת דרכי תמימים בתל אביב, בעל עבר צבאי בתפקיד מסווג, בטור פרשנות בטחוני בראיה חסידית

השבוע התקיים באיראן מסע הלויה של הארכי-טרוריסט קאסם סולימאני ימ"ש. במסע זה משתתפים איראנים רבים, אולם יש לזכור כי במשטר הרשע האיראני, רבים מהמשתתפים מוכרחים להציג מראית עין השתתפות מרצון ב"אבל הלאומי" על מותו של רב המרצחים, שאחראי גם לדיכוי האלים והקטלני של ההפגנות באיראן (כולל אלו שאירעו בחודשים האחרונים, בהם נרצחו כ- 1500 אזרחים איראנים ע"י משמרות המהפכה). 

סולימאני ימ"ש אחראי באופן ישיר או עקיף לעשרות פיגועי טרור ומעשי רצח נגד יהודים במשך עשרות שנים (ביניהם הפיגועים הגדולים בארגנטינה, בשנים תשנ"ב ותשנ"ד, בהם נהרגו 115, ונפצעו 550), וכן להרג של אלפי חיילים ואזרחים אמריקנים בעיראק בשנים שלאחר כיבוש עיראק (בשנת תשס"ג).

בנוסף לכך, אחראי רשע זה באופן ישיר גם לפעילות הקטלנית של כח-קודס והמיליציות האיראניות בתוך סוריה, שם הביאה מלחמת האזרחים למספר בלתי נתפס של קרוב למיליון הרוגים, ומיליוני פצועים.

בהשגחה אלוקית, חיסולו של סולימאני קורה בסמיכות לעשרה בטבת, יום תחילת המצור על ירושלים, אותה שאף לכבוש רחמ"ל, ועל שמה נקרא הכח הצבאי שעליו פיקד (כח-קודס = כח ירושלים).

יתירה מזו, בהשגחה אלוקית גלויה ומדהימה, יום זה – ערב עשרה בטבת – הוא גם היום שבו נתלה סדאם חוסיין!

נזכיר כי הצורר העיראקי סדאם, כבש את כוויית בחודש מנחם-אב תש"נ (אוגוסט 1990) למניינם), איים להצית את המזרח התיכון והעולם כולו במלחמה גדולה, איים ישירות על ישראל בתקיפה כימית וביולוגית, ושיגר עשרות טילי סקאד שפגעו במרכזי האוכלוסיה. סדאם חוסיין ימ"ש הציג את עצמו כ"נבוכדנאצר המודרני", שילחם בישראל ובירושלים. גם הוא הקים יחידות צבא שונות (גם לאחר מלחמת המפרץ) שנקראו על שם ירושלים, ושאף להוביל למלחמה אזורית נגד ישראל ח"ו. סופו היה, כזכור, שהוא נתפס ביום י"ט כסלו , ונתלה ערב עשרה בטבת (30/12/2006 למניינם, ט' טבת).

זוהי הזדמנות טובה להיזכר בנסים ובנפלאות שאירעו במלחמת המפרץ הראשונה, בנסים שאירעו אז לעם ישראל, ובנבואותיו המדהימות של הרבי שליט"א מלך המשיחבאותה תקופה.

הנסים בתחומי הנשק הלא קונוונציונלי
ב"מכתב כללי" שיצא לאור לכ"ה אדר תשנ"א, כותב הרבי שליט"א מלך המשיח: "יתרה מזו: אלו היודעים את המתרחש "מאחורי הקלעים" – המודעים לפרטים חסויים רבים שאינם מגיעים לידי פרסום – משיגים עוד יותר ויותר את פלאי הניסים והנפלאות בזמן הזה, בימים האלה". אכן, בשנים האחרונות זכינו ב"ה לכך שניסים רבים מתקופת המלחמה הולכים ומתגלים, וזאת הן בשל פרק הזמן הארוך שעבר מאז (שמאפשר לצבא והמודיעין האמריקאים לחשוף חומר רב בנושא), והן משום שעם כיבושה של עיראק נתפסו עשרות מיליוני מסמכים סודיים ביותר במשרדי וארכיוני הצבא העיראקי, מנגנוני הבטחון והמודיעין הרבים, מפעלי התעשיה הצבאית השונים, משרדי הממשלה וכו'. בנוסף, מאות מבכירי הצבא, המודיעין והממשל העיראקי נתפסו ונחקרו ארוכות (כולל סדאם בעצמו), ומידע רב ערך ועצום בהיקפו הולך ונחשף לעיני הציבור. על בסיס דוחות הסיכום של החומר הרב הנ"ל, שפרסמו סוכנויות האו"ם השונות (שפעלו בעיראק שנים רבות) וארגוני המודיעין וצבא ארה"ב, ניתן לקבוע כיום בוודאות שישראל עמדה בתקופת המלחמה בפני סכנות קיומיות נוראיות ר"ל ושהיא ניצלה מהן באופן נסי לחלוטין!!!

הנסים בתחום הנשק הכימי
נשק כימי הינו אחד מסוגי הנשק להשמדה המונית, בו נעשה שימוש בכימיקלים כאמצעי להרעלת הקורבן. השימוש הראשון בנשק כימי נעשה במלחמת העולם הראשונה ע"י הגרמנים שפיתחו את גז הכלור. במלחמה זו נפגעו למעלה מ- 1,300,000 חיילים כתוצאה משימוש בנשק כימי. לפני מלחמת העולם השנייה פיתחו הגרמנים את גזי העצבים ששימשו אותם בתאי הגזים בשואה האיומה.

לפני מלחמת המפרץ היה ידוע בוודאות שלרשות עיראק עומד נשק כימי רב, היות ובמהלך מלחמתה באיראן היא השתמשה בו באינטנסיביות רבה. למעשה, היה נשק זה אחד מגורמי הנצחון, משום שצבאה היה קטן בהרבה מזה של יריבתה, ועל ידי השימוש בנשק זה הצליחה עיראק לפצות על נחיתותה. בתחילה השתמשו העיראקים בגז הכוויות חרדל (נקרא כך בשל צבעו החום-צהבהב וריחו), ובהמשך עברו לשימוש בגזי עצבים (התוקפים את מערכת העצבים). די בעשירית גרם של גז העצבים סארין או במאית גרם של הגז עצבים VX (שניהם יוצרו בעיראק) כדי לגרום למוות מהיר ר"ל. הגזים שוגרו באמצעות פגזי תותחים, רקטות קטיושה וכן בהטלת פצצות מהאוויר.

כ- 110,000 חיילים איראנים נפצעו או נהרגו מנשק כימי, ובשילוב עם ירי טילי סקאד על טהראן נאלצה איראן להסכים להפסקת אש. בנוסף, בשנת תשמ"ח הורה סדאם על תקיפה כימית של העיירות הכורדיות בצפון עיראק (שתושביהן תמכו באיראן) – לפחות 7,000 אזרחים נטבחו, ועשרות אלפים נפצעו. שימוש מזוויע זה בנשק כימי נגד אזרחי עיראק עצמה עורר חששות כבדים כי עיראק לא תהסס לתקוף גם את אוכלוסיית ישראל ח"ו, ולכן חולקו בארץ מסיכות גז לכל האזרחים.

העובדה "שלא מצאו נשק כימי בעיראק" לאחר כיבושה המלא בשנת תשס"ג, אינה מהווה שום סתירה כלל לכל הנ"ל, וזאת משום שלאחר מלחמת המפרץ הראשונה (בתשנ"א), נכנסו מאות פקחי או"ם לעיראק, (תחת מנדט של מועצת הבטחון – החלטה מספר 687), ובמשך שמונה שנים סרקו את כל שטחה והשמידו את כל הנשק הכימי, הביולוגי, רדיולוגי והתשתית הגרעינית. זוהי הסיבה שלאחר מלחמת המפרץ השניה (בתשס"ג) לא נמצאו עוד כלי נשק כאלו בעיראק [בארכיוני האו"ם, צבא ארה"ב, וגם באמצעי התקשורת ניתן למצוא אלפי תמונות ועשרות אלפי מסמכים, של כלי הנשק הכימיים והביולוגיים ותהליכי נטרולם על ידי מומחי האו"ם].

אולם, גם ארגוני המודיעין הטובים בעולם, לא היו מודעים להיקף האדיר של החימוש הכימי שהתגלה בעיראק לאחר המלחמה:

עשרות מפעלים מודרניים ומתוכננים היטב, שנבנו ע"י מיטב החברות הגרמניות, מוקפים בגדרות, מגדלי שמירה וטילי נ"מ, אשר ייצרו כ- 10 טון גז רעיל מדי יום!

התברר כי בסה"כ ייצרה עיראק כ- 4000 טון גז רעיל, וייבאה או ייצרה בעצמה כ- 20,000 טון "חומרי מוצא" כימיים ששימשו לייצור הגז הרעיל. עוד התגלה כי ערב מלחמת המפרץ עמדו לרשות הצבא העיראקי כ- 30,000 חימושים כימיים מוכנים לשימוש.    

הנשק הכימי הרב נפרס ב- 17 אתרים שונים ברחבי עיראק וסמוך לכוויית, מוכן לשימוש מיידי. כ- 100,000 פריטים נוספים עמדו הכן למילוי ב- 412,500 ק"ג חומר כימי.

לאחר מלחמת המפרץ, החלו פקחי האו"ם החלו בפעילות רחבת היקף לנטרול הכמויות העצומות של החומרים ותשתיות הייצור. בשיא פעילותם השמידו הפקחים כאלף פריטי נשק כימי מדי יום!

הכנות מבצעיות לתקיפה כימית
מהמידע שנחשף בשנים האחרונות עולה כי ערב המלחמה נשלחו מאות פצצות כימיות לארבעה בסיסי חיל אוויר במערב עיראק – בקירבה המקסימלית לישראל – והוכנו לפעולה מיידית. ביום פקיעת האולטימאטום (שלמחרתו החלה המלחמה) הוטענו 15 מפציצי סוחוי 24 בעשרות פצצות כימיות מתוך כוונה לשגרם לתקיפה בישראל ח"ו.  מטוסי קרב אלו נבחרו לשימוש בשל היותם מותאמים במיוחד לתקיפה לא קונוונציונלית ובשל יכולתם המיוחדת לטוס בגובה נמוך ולחמוק על ידי כך ממערכות מכ"ם. ישראל עמדה בפני סכנה גדולה. מסיבה שאינה ידועה עד היום פורקו כל המפציצים מנשקם הכימי כבר למחרת!

עוד התגלה כי בנוסף להטענת המפציצים, הוכנו לשיגור 50 טילי סקאד כימיים. הטילים הכימיים נפרסו במערב עיראק (האיזור ממנו שוגרו טילי הסקאד הרגילים לישראל בזמן מלחמת המפרץ) מיד עם הפלישה לכוויית . הטילים מולאו בדלק, והיו בכוננות שיגור מיידית לעבר ישראל במשך כל התקופה שקדמה למלחמה וכמובן במשך המלחמה עצמה, ורק בחסדי ונסי ה' לא נעשה בהם שום שימוש – בדיוק כפי שניבא הרבי שליט"א מלך המשיח. 

מעיון במסמכים עולה נס מדהים נוסף. לאורך כל המלחמה השקיעו האמריקאים מאמצים כבירים לנתק את הקשר בין בגדאד לבין יחידות הטילים במערב עיראק, על מנת שלא ניתן יהיה להעביר את פקודות השיגור לטילים. מטוסים חדישים הפציצו עם מיטב הפצצות והטילים המדויקים (מונחי לייזר, אופטיקה ועוד) את קווי התקשורת, תחנות הממסר וכו', ולוחמי קומנדו רבים הוחדרו לעומק השטח ופוצצו אף הם מתקני קשר רבים. בראיית האמריקאים מאמציהם הגדולים הסתיימו בכשלון חרוץ. על אף הפגיעות הקשות בקווי הקשר, הם לא נותקו, ופקודות השיגור זרמו ללא הפרעה. אולם, מהמידע שהתפרסם בשנים האחרונות מתגלה הנס הגדול -  משגרי הטילים העיראקים, קיבלו הוראה אישית מסדאם לפני המלחמה ובה נצטוו שבכל מקרה בו תיפגע ההנהגה בבגדאד או שינותק הקשר איתה עליהם לשגר באופן מיידי את כל הטילים הכימיים והביולוגיים לעבר ישראל ללא צורך בשום פקודה נוספת!!!

ההגיון מאחורי הוראה זו היה פשוט - אם ינותק הקשר יתכן שבגדאד כבר הושמדה או שההנהגה העיראקית נפגעה קשות, ולפיכך היה עליהם לתקוף את ישראל בכל האמצעים הקטלניים ביותר.

המשמעות היא פשוטה – לו היו מצליחים האמריקאים (שלא היו מודעים כלל להוראה הנ"ל) במאמציהם, הייתה ישראל מותקפת באופן אוטומטי ב- 50 טילי סקאד כימיים וב- 25 טילים ביולוגיים! רק חסדי ה' והשגחתו התמידית מנעו את המצב הנורא שהיה יכול להיווצר ח"ו. אמצעי הלחימה האמריקאים נחשבים למתוחכמים ולמדויקים ביותר בעולם, והם השמידו במדויק אלפי מטרות בעיראק ובכוויית, ומכאן שהסיבה לכשלונם אינה טבעית אלא נסית בלבד...

עוד יש לציין כי להערכת מומחי הנשק הכימי של האו"ם, היה פיתוח הנשק הכימי בעיראק מתקדם מאוד, העיראקים ביצעו ניסויים על 40 סוגי גז רעיל, בחרו  בקטלניים ביותר מביניהם, ופיתחו שיטות מגוונות להגברת ריכוז החומר ורעילותו ואפקטיביות הפיזור. בנוסף בנו העיראקים "תותח על" באורך 52 מטרים ששיגר פגזים לטווח 491 ק"מ, ועבדו על הקמת שני תותחים באורך 150 מטר וטווח שיגור של 760 ק"מ. עם סיום פיתוחם, התותחים הללו היו יכולים לשגר עשרות פגזים כימיים במשקל של טון לעבר ישראל ר"ל! [פקחי האו"ם פוצצו את חלקי התותחים לאחר המלחמה].

אמנם, לאוכלוסיה בישראל חולקו מסיכות גז, אולם דו"ח מבקרת המדינה השופטת מרים בן פורת, קבע לאחר המלחמה כי לכשליש מהאוכלוסיה לא היה מיגון מתאים בשל התיישנות הציוד וכן בשל חוסר התאמה של המסיכות. יתירה מזו, רוב סוגי הנשק הכימי חודרים גם דרך העור ולאזרחים לא חולקו חליפות מגן (כפי שחילק צבא ארה"ב, למשל, לחייליו). עוד התגלה כי לעיראקים גם הייתה שיטת שיגור שכללה שימוש בשלב הראשון בטילים ופצצות רגילים -  ע"מ לגרום לשבירת חלונות ודלתות – ובשלב השני תקיפה בחומרים כימיים שיחדרו בקלות לדירות שניזוקו.

הנסים בתחום הנשק הביולוגי
לוחמה ביולוגית עושה שימוש בחיידקים, וירוסים או רעלנים המצויים בטבע, כנשק מלחמתי. ידוע על שימוש שעשו צבאות כבר לפני מאות שנים באביזרים מזוהמים (למשל שמיכות ובגדים של מי שחלו באבעבועות שחורות)  על מנת לגרום נזק כבד לאוכלוסייה ולצבא האויב. במלחמת סין-יפן ובמלחמת העולם השנייה, ביצעה יחידה 731 של יפן לוחמה ביולוגית, ומספר ההרוגים הסינים נאמד ב- 200,000-300,000 איש.

די בכמות זעירה ביותר של נשק ביולוגי על מנת לפגוע. אלפית הגרם של חיידקי אנטרקס או מיליונית הגרם של רעלן הבוטולינום (שהוא החומר הרעיל ביותר שקיים בטבע) – שניהם פותחו כנשק ביולוגי ע"י עיראק -  די בהם כדי להרוג רחמ"ל. חיידקי האנטרקס גם מסוגלים לשהות בשטח למשך עשרות שנים ולשרוד בתנאי מזג אוויר וסביבה קשים. בניסוי חיידקי אנטרקס שביצעה בריטניה באי סקוטי בשנת 1942, זוהם האי ונאסר לגישה כלשהי למשך 48 שנה.

נשק זה נחשב לקטלני ביותר גם משום שדי בכמות קטנה שלו על מנת לזהם שטח עצום – ע"פ הדו"ח המסכם של הפנטגון על מלחמת המפרץ (שהוגש לקונגרס בארה"ב), די בטיל אחד של רעלן הבוטולינום כדי לזהם 3,700 קילומטר רבוע! טיל ביולוגי של חיידקי אנטרקס מסוגל לזהם שטח גדול אף יותר. חלק מסוגי הנשק הביולוגי גם גורמים למגיפות. לחלק מסוגי הנשק הזה אין חיסון ואף לא מענה רפואי יעיל. מסיבות אלו מכונה הנשק הביולוגי "פצצת האטום של העניים" (בשל קטלניותו העצומה ומשום שכדי לפתחו נדרשים משאבים מועטים יחסית).

לפני מלחמת המפרץ היו ספקות רבים בקרב ארגוני המודיעין בקשר להימצאות נשק ביולוגי בעיראק. קצינים בכירים בחיל האוויר האמריקני מודים כי גם להם היה מידע מועט ביותר על נשק זה בעיראק וכי במהלך המלחמה הופצצו רק שני מפעלי נשק ביולוגי. אולם, לאחר המלחמה נחשפו התמונה האמיתית והנסים הגדולים.

כאשר נכנסו מומחי הנשק הביולוגי לעיראק והחלו בחיפוש אחריו, הכחישו העיראקים את קיומו, ובמשך ארבע שנים הצליחו להסתירו. בשנת תשנ"ה, לאחר שרוב הנשק הכימי וגם רוב התשתית הגרעינית כבר הושמדו, הצהירה עיראק שאין ברשותה נשק ביולוגי ולכן היא דורשת את הסרת העיצומים הכלכליים מעליה. מדינות רבות תמכו בעיראק, והיה נראה כי סדאם יצליח במזימתו לשמור על הנשק הביולוגי בידיו. באופן נסי ביותר, בדיוק באותם ימים ברח מעיראק חתנו של סדאם, שהיה גם השר הממונה על כל פיתוח הנשק כימי-ביולוגי-גרעיני בעיראק. השר העיראקי הנ"ל נעמד מול אמצעי התקשורת ומסר דיווח מפורט ביותר על כל סוגי הנשק הלא קונוונציונלי, ועל כל הסודות שעיראק המשיכה להסתיר. במשך מספר חודשים שהה השר הנ"ל בירדן ותוחקר ארוכות בידי מומחי האו"ם וארגוני המודיעין וחשף גם את כל השיטות באמצעותן המשיכה עיראק להסתיר את כלי הנשק הקטלניים שברשותה. עיראק נאלצה להודות בשקריה וחשפה, בין היתר, שערב מלחמת המפרץ פעלו עשרים אתרים ומפעלים שונים בפיתוח וייצור נשק ביולוגי! [ארה"ב ידעה, כנ"ל, רק על שני מפעלים והפציצה רק אותם].

מהמידע הרב שהתגלה עולה כי עיראק ייצרה 500,000 ליטר של נשק ביולוגי. את הכמויות העצומות האלו ריכזו העיראקים פי 10-20 (על מנת להגביר את הרעילות) ומילאו אותם ב- 25 טילי סקאד ביולוגיים ו- 157 פצצות ביולוגיות. הנשק כלל בעיקר את חיידקי האנטרקס ורעלן הבוטולינום הנ"ל וסוג קטלני נוסף. כל הפצצות נשלחו לבסיסי חיל אוויר והוכנו לפעולה נגד ישראל ח"ו, וכל הטילים נפרסו אף הם. בנוסף, מילאו העיראקים מיכלים ענקיים באלפי ליטרים של נשק ביולוגי, התקינו עליהם מערכות ריסוס, והצמידו אותם למטוסי קרב מיראז', מתוך כוונה לרסס אותם על פני שטחים נרחבים. רק בחסדי ה' יתברך וברחמיו לא נעשה שימוש בנשק הנוראי הזה במשך המלחמה.

עם כיבושה המלא של עיראק בשנת תשס"ג נתפסה הקלטה מדהימה של ישיבת ההנהגה העיראקית שנערכה חמישה ימים לפני תחילת המלחמה. בהקלטה נשמע סדאם חוסיין שואל את בכיריו האם כל הטילים והפצצות הכימיים והביולוגיים מוטענים בנשקם הקטלני ומוכנים לשימוש אצל האחראים עליהם. הוא נענה בחיוב, ואז נשמעים בכירי הממשל מסבירים לו שישנו סוג נשק ביולוגי שיכול להרעיל במשך עשרות שנים [חיידקי האנטרקס-שהיו ברשות עיראק], והוא נשמע דורש מבכיריו בבירור להשתמש דווקא בנשק הזה. בהמשך עובר סדאם להגדרת המטרות ואומר לבכיריו שהוא רוצה לתקוף: "את כל הערים של ישראל – את כולן", ופוקד עליהם גם "לרכז מאמץ בעיר תל אביב – כיוון שזהו המרכז שלהם". הקלטה נדירה זו, חושפת בפנינו כי עיראק תכננה לתקוף לא רק את תל אביב אלא גם את כל הערים של ישראל, הן בנשק כימי [50 טילים ואלפי פצצות] והן בנשק ביולוגי [25 טילים ו- 157 פצצות וכן מטוסי קרב עם מיכלי ריסוס].

 חשוב לציין כי על פי הידוע כיום לא הצליחו האמריקאים להשמיד תוך כדי המלחמה שום משגר נייד של טילי סקאד, ולא פגעו בשום פצצה או טיל סקאד כימיים/ביולוגיים, כך שהיכולת לשגר את הנשק הנ"ל נשארה במלואה עד שפקחי האו"ם נטרלו אותה בשנים שלאחר המלחמה.

לאחר המלחמה נשאל הגנרל האמריקאי שוורצקופף (שפיקד על צבאות הקואליציה), מדוע לא השתמשו העיראקים בנשק הלא קונוונציונלי הרב שעמד לרשותם? וענה: "אינני יודע, אני רק מודה לאלוקים שהם לא עשו את זה". דהיינו, אין לזה תשובה שכלית, אלא זהו דבר שנעשה רק ע"י ה', המגן ושומר על עמו ישראל בכל עת. בגמרא (נדה, ל"א.) מובא פירוש לפסוק "לעושה נפלאות גדולות לבדו כי לעולם חסדו" – מהו "לבדו" – שאפילו בעל הנס לא מכיר בניסו. דהיינו שהקב"ה עושה נסים ונפלאות גדולים שרק הוא עצמו יודע אותם. ב"ה שאנו זוכים שבשנים האחרונות, לקראת הגאולה האמיתית והשלימה, ועם גילוי הפנימיות שהולכת ונחשפת בכל העולם (בראש ובראשונה גילוי פנימיות התורה שמזה משתלשל גילוי חוקי הטבע המתבטא בהתפתחות העצומה של המדעים במאות השנים האחרונות ובפרט לאחרונה, ויחד עם זה גילוי של מידע שהיה סודי במשך שנים רבות ונחשף כיום על ידי המדינות השונות), מתגלים נסים נסתרים רבים. נסים אלו ממחישים לנו את את אהבת ה' אלינו והשגחתו התמידית על עמו ישראל.

הנסים בתחום הנשק הגרעיני והרדיולוגי
גם בתחום הנשק הגרעיני הייתה תמונת המצב המודיעינית חלקית ביותר. היה ידוע כי העיראקים לא שיקמו את הכור הגרעיני "אוסיראק" שהפציצה ישראל בערב חג השבועות בשנת תשמ"א [גם בתקיפה זו אירעו נסים כבירים רבים – כפי שכבר התפרסם במספר כנסים חב"דיים מפי הטייס אל"מ (מיל.) זאב רז שהוביל את מטוסי הקרב לתקיפה], אך בכל זאת קיימו פעילות גרעינית מסוימת באתר הכורים בבגדאד (שבו היו מלבד הכור המופצץ גם כור גרעיני רוסי, וכור מחקר זעיר מתוצרת צרפת) ובאתר גרעיני נוסף  בצפון עיראק. שני האתרים הופצצו על ידי חיל האוויר האמריקאי. גם כאן, רק לאחר המלחמה נחשפו הניסים הגדולים. פקחי האו"ם הצליחו לתפוס עשרות אלפי מסמכים שאילצו את העיראקים לחשוף עוד 22 אתרים ומפעלים שעסקו בפיתוח נשק גרעיני!

התברר כי לאחר תקיפת הכור פנו העיראקים לקג"ב שהדריך אותם כיצד לבנות מפעלי גרעין בלא שלווייני ומטוסי ריגול יצליחו לאתרם. עיראק הקימה בחשאי תשתית גרעינית ענקית, בתקציב של יותר מעשר מיליארד דולר, בה הועסקו 27,000 איש (מתוכם 7,000 מהנדסים ומדענים) בפיתוח נשק גרעיני.

העיראקים ניצלו מסמכים שארה"ב שחררה לפרסום על הדרך בה בנתה את הנשק הגרעיני שהטילה על יפן, ובנו קליוטרונים להעשרת אורניום. בנוסף, חברות גרמניות סייעו לעיראק לייצר צנטריפוגות [כמו אלו המופעלות באיראן כיום]. 50 צנטריפוגות כבר עבדו, ונרכש ציוד עבור 20,000 נוספות [די ב- 5,000 כדי לייצר 2-3 פצצות אטום מדי שנה].

עיראק עמדה להקים את אתר הצנטריפוגות השני בגודלו בעולם (רק של ברה"מ היה גדול יותר). בנוסף העשירה עיראק אורניום באופן כימי, וכן ע"י לייזרים ופעפוע גזי – בסה"כ חמישה מסלולים שונים להעשרת אורניום, וכן הפרידה פלוטוניום מהכור הרוסי על אף השגחת הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית. להערכת מומחי הגרעין של האו"ם לולא מלחמת המפרץ הייתה עיראק משיגה נשק גרעיני תוך שנה-שנה וחצי לכל היותר, ובכל שנה הייתה יכולה לייצר כמה פצצות נוספות.

לענ"ד זהו גם אחד הביאורים בדברי הילקוט שמעוני שהרבי שליט"א מלך המשיח הרבה לצטט וביקש לפרסם - "כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם" – לולא מלחמת המפרץ, הייתה ישראל ניצבת תוך מספר שנים מול אויב אכזר החמוש בפצצות גרעיניות רבות (וגם בנשק כימי וביולוגי רב), מה שהיה מרתיע גם מעצמות גדולות מלהתייצב לימינה.

תכנית חרום עיראקית לייצור נשק גרעיני ערב המלחמה
נס מדהים נוסף התגלה עם השנים. לאחר הפלישה לכוויית עזבו פקחי הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית (שפיקחו על הכורים הגרעיניים) את עיראק. ההנהגה העיראקית ניצלה את עזיבתם ונתנה הוראה על ישום "תכנית חרום" – על מדעני הגרעין הוטל להוציא את מוטות האורניום מתוך הכור הגרעיני המופצץ ומתוך הכור הרוסי ולהשתמש באורניום המועשר שיש בהם כדי לייצר נשק אטומי תוך זמן קצר! במקום להעשיר אורניום בכל השיטות הנ"ל, יכלו כעת העיראקים לנצל את האורניום המועשר שכבר היה בכורים, ולהכין ממנו בעצמו נשק גרעיני. מיטב המדענים גויס למשימה והוקצו מירב המשאבים כדי שעד המלחמה יהיה בידי עיראק נשק גרעיני. המדענים הקימו בזריזות מפעל לעיבוד כימי של האורניום על מנת שיתאים לפצצה, ועבדו בקדחתנות על התאמת הפצצה לראש קרבי של טיל סקאד לטווח של 630 ק"מ – שזהו הטווח לישראל. אכן, רק בחסדי ונסי ה' יתברך לא הצליחו מדעני הגרעין לגמור את כל ההכנות עד פרוץ המלחמה!


ירי הטילים לאיזור דרום ישראל
לקראת סוף המלחמה נחתו חמישה טילים באיזור הדרום. הראש הקרבי שלהם היה מלא בבטון (במקום בחומר נפץ). פרשנים בטחוניים העלו השערות שהטילים נפלו בדרום (ולא במרכז הארץ) משום שההפצצות מקשות על משגרי הסקאד לדייק, וכי לעיראקים נגמר חומר הנפץ ולכן הם משתמשים בראש בטון. אולם, האו"ם מצא בעיראק לאחר המלחמה למעלה ממאה טילים עם חומר נפץ כך שהיה ברור שלא בגלל חוסר בחומרי נפץ השתמשו בראשי בטון. בדיקות מעמיקות גילו את האמת – ואת הנס הגדול. התברר כי היה זה טיל עם ראש קרבי מוקשח ומיוחד שתוכנן ויוצר ע"י המהנדסים העיראקים על מנת לחדור מטרות מבוצרות תוך הסתמכות על אנרגיה קינטית רבה ותכנון הנדסי יחודי. התגלה, כי יוצרו סה"כ 10 טילים כאלו ו- 5 מהם נורו לעבר הכור הגרעיני בדימונה (שבדרום הארץ), על מנת לבקע את כיפת הכור!

כל הטילים נפלו בקירבה כזו או אחרת לדימונה, נקל לשער את גודל האסון לו ח"ו היה פוגע אחד הטילים בכור האטומי.

"הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו"!

הודאה לה' ופרסום הניסים, בטחון והוספה בתומ"צ

ידועים דברי הרבי מה"מ שליט"א בחשיבות ההודאה לה' על הניסים ופרסום הניסים על מנת לזרז את הגאולה (על בסיס הגמ' – סנהדרין צ"ד), ובלשונו הק': "ועוד והוא העיקר: ההכרה וההודאה ונתינת השבח לה' על הניסים...ה"ז גם נוגע לביאת משיח צדקנו...ומזה מתקבלת הוראה עיקרית...דבר נכון ביותר הוא לעסוק בענין של "פרסומי ניסא"...מתוך ידיעה שבזה קשורה הגאולה האמיתית והשלימה!"  (שיחת ש"פ וישב תשנ"ב, וראה ב"בית חיינו", שם מובא הנוסח שזה "בעיקר כדי לתקן מה שחיסר חזקיה המלך על ידי שלא אמר שירה על הניסים שנעשו לו כדרוש...").

כל נבואות הרבי מה"מ שליט"א התממשו במלואן. לא נעשה שום שימוש בנשק לא קונוונציונלי וגם מלחמה איזורית או עולמית לא פרצה. נסים ונפלאות גלויים אירעו בכל נפילות הטילים והמלחמה הסתיימה בחג הפורים כפי שהרבי שליט"א מלך המשיח אישר לפרסם בשמו שכך יהיה. עיקר דברי נבואתו של הרבי שליט"א מלך המשיח על הגאולה הקרובה וכן גם עידודו את הכרזת ה"יחי אדוננו" ופרסומו כמלך המשיח היו מאז מלחמת המפרץ ואילך, כידוע. התקיימותן של נבואות הרבי מלך המשיח שליט"א חיזקה ומחזקת עד היום את האמונה הפשוטה בדבריו הקדושים שדורנו הינו דור הגאולה, ונשיא דורנו – הרבי שליט"א עצמו – הינו משיח צדקנו.

 

בתקופה הנוכחית רואים אנו אל מול עינינו תהליך נפלא של נפילת משטרי הרשע בארצות ערב השונות וזעזועים במדינות נוספות (כמו איראן בחודשים האחרונים).  בתקופת מלחמת המפרץ דרש הרבי שליט"א מלך המשיח מאיתנו להוסיף בבטחון בה' ובלימוד התורה וקיום המצוות (כידוע ומפורסם). דבריו הנצחיים של הרבי הם הגישה הנכונה והיחידה גם מול האירועים כעת – ארץ ישראל הינה המקום הבטוח ביותר בעולם, ויש להוסיף בבטחון בה' ובתומ"צ, ומתוך שמחה וטוב לבב נזכה כולנו יחדיו לגאולה האמיתית והשלימה תומ"י ממש!

יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד!

                   כתבה זו מבוססת על מקורות גלויים

Picture3      Picture4

 

  GWAPS  - הדו"ח המסכם של חיל האוויר האמריקני על מלחמת המפרץ, כ- 3700 עמודים בחמישה חלקים.

וכן מ-FINAL REPORT TO CONGRESS (להלן FINAL REPORT) – הדו"ח המסכם שהגיש הפנטגון לקונגרס האמריקאי על מלחמת המפרץ.

וכן מ -

Iraqi Perspectives Projcet Phase II-Um Al Ma'arik

( Perspectives Iraqi) – קווין וודס - ספר המבוסס על המסמכים הרבים שנתפסו בעיראק לאחר כיבושה.

מסמכי או"ם על החימוש העיראקי במלחמת המפרץ הראשונה:

הדו"ח המסכם של האו"ם על הנשק הכימי: UNMOVIC – Compendium -    

 Chemical Weapons Programme- The

UNMOVIC-The  Missile Programme

UNMOVIC–The Biological Weapons Programme   

IAEA - IRAQ'S NUCLEAR WEAPON PROGRAMME

וכן:

Comprehensive Report of the Special Advisor to the DCI on Iraq's WMD     דו"ח מסכם זה עוסק בנל"ק העיראקי ערב מלחמת המפרץ השניה  (להלן Comprehensive Report), בחלק ג' ישנו פירוט על נשק כימי וביולוגי: Volume III – Iraq's chemical Warfare Program,  

הדו"ח מסתמך הן על עשרות מיליוני המסמכים שנתפסו בעיראק לאחר נפילת המשטר, והן על הבדיקות המקיפות שנעשו בשטח עיראק ותחקור בכירי המשטר (כולל סדאם בעצמו). הדו"ח מופיע, בין היתר, באתר של ה CIA האמריקני.

 

ה' ילחם לכם ואתם תחרישון

43 שנה לנסי תקיפת הכור בעיראק – ערב חג השבועות תשמ"א

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...